2021-02-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur länge har du sysslat med dumpster diving? Är det pantburkar du samlar? Bra kämpat iaf, du ger inte upp när samhället sviker, det är härligt att se. Gillar din attityd, som inte sviker även när livet är tufft.

Apropå matchen, värst vad folk sticker ut hakan och siar, som om de skulle veta mer än någon annan. Matchen kanske inte blir jämn. Men den har iaf alla förutsättningar att bli det. Jag har en försiktig tro på Medvedev som vinnare, men egentligen känns det helt ovisst.
Nä, just nu är jag på jakt efter någon gammal skrotdator, eftersom min egna lade av...
2021-02-21, 11:00
Avslutad
Vidriga åskådare.

Medvedev har inget nätspel. Vågar/Kan inte approacha på korta bollar.

Plus, de slicade returerna (på forehand) ger ingenting alls.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Apropå matchen, värst vad folk sticker ut hakan och siar, som om de skulle veta mer än någon annan. Matchen kanske inte blir jämn. Men den har iaf alla förutsättningar att bli det. Jag har en försiktig tro på Medvedev som vinnare, men egentligen känns det helt ovisst.

Du skriver som det vore två okända spelare som möts. Djokovic är 8-0 i AO-finaler. Medvedev är som sagt bra, men han har aldrig vunnit en match i FO, aldrig gått särskilt långt i Wimbledon, och aldrig vunnit en grand slam.

Visst kan det gå hursomhelst, men åtminstone jag känner att Djokovic var storfavorit.
2021-02-21, 11:08
Bannlyst
Vilken retur som avslutade det setet. Det är bara att inse, Nole går inte att besegra i AO-finaler.

Fryskyl var rätt ute med sitt tips.
2021-02-21, 11:15
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vidriga åskådare.

Medvedev har inget nätspel. Vågar/Kan inte approacha på korta bollar.

Plus, de slicade returerna (på forehand) ger ingenting alls.

Du skriver som det vore två okända spelare som möts. Djokovic är 8-0 i AO-finaler. Medvedev är som sagt bra, men han har aldrig vunnit en match i FO, aldrig gått särskilt långt i Wimbledon, och aldrig vunnit en grand slam.

Visst kan det gå hursomhelst, men åtminstone jag känner att Djokovic var storfavorit.

Jo, iofs. Men det har varit något speciellt i luften. Medvedev har 20 raka vinster, varav 11(!) är mot top 10. Han lyser av självförtroende och intelligens. Som du själv skrev tidigare, t.o.m intervjuerna är intressanta och imponerande.

Jag ser inte att Djokovic skulle ha någon större fördel på papperet pga sina meriter. Den första titeln han tog är väl för typ 13 år sedan. Det där snacket om 8-0 i finaler betyder inte så jäkla mycket. Vad som hänt senaste året betyder mer egentligen.

Men alla i topp 3 är ju makalösa på att mobilisera sina bästa krafter mentalt och fysiskt just i viktiga matcher som GS-finaler. Och visst, som det ser ut nu, så verkar du få rätt. Men kom ihåg att Nadal också hade 2-0 i set i sin GS-final(USO) mot ryssen.

Men det här ser nattsvart ut för Medvedev. Break i 3:e redan. Usch vilket antiklimax.
2021-02-21, 11:17
Medlem
Äh, ge oss lite ”not too baaad” nu, så får vi dagens roliga. Sen glömmer vi det här och ser fram emot Doha.
2021-02-21, 11:19
Avslutad
Som jag skrivit vid nåt annat tillfälle:

När Big 3 väl förlorar konsistent i GS-sammanhang kommer det vara för att de blivit sämre, inte för att utmanarna äntligen når upp till deras nivå. Medvedev är väl 25, på sin peak, och har ingen chans mot en Djokovic som fortfarande är nära sin peak generellt.

Samma med Thiem: om han närmar sig Nadal i FO är det för att Nadal börjar åldras. Just nu är det 12-1 till Rafa i set. Och Thiem är 27(?). Thiem kommer aldrig närma sig Nadal; däremot kommer Nadal närma sig Thiem.

Medvedev just nu uppgiven. Spelade väl lite avslaget hela matchen, men annars är det mest att Djokovic varit brutal.

Medvedev har ingen volley.
2021-02-21, 11:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Fryskyl var rätt ute med sitt tips.

Ok då, erkänner. Men ingen skugga ska falla på oss som tippade en jämn historia, eller Medvedev som vinnare. T.o.m Shreksmorsa trodde på Medvedev, och han tippar typ aldrig fel.

Men hatten av för Djokovic. Otroligt hur han kan vara så stark. Medvedev hade ett otroligt momentum, är 25 år(i sin prime), hans serve gynnas av bollar/underlag. Ändå blir han alltså överkörd av 34-årige Djokovic i tre raka(som det ser ut nu).

Fortfarande har den "nya" generationen aldrig vunnit någon GS där Big3 varit med. Thiems USO-vinst var ju på "walk over", ingen från big3 var ju med, bortsett från Djokovic initialt innan han diskades.
2021-02-21, 11:34
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Medvedev har ingen volley.

Och ett väldigt svagt psyke vad det verkar. Han gör allt för att peppa Djokovic med sina uppgivna gester och sura miner. Rätt korkat.
2021-02-21, 11:35
Medlem
Ska spendera min sista surf på att slå på streamen för sista minuten, så man får se Djokovic göra något cringe. Det lär vara värt det!
2021-02-21, 11:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
3-0 Novak. Medvedev är bra, men inte så bra. Kommer bli en relativt avslagen affär. Ni som tror på en stormatch kommer bli besvikna.

Ett set med ett break, och ett eller två med två.

Ja, ja ...

Att Medvedev skulle vika ner sig mentalt på det här viset trodde jag faktiskt inte.
2021-02-21, 11:41
Medlem
Medvedev brukar ju vara van vid lite trollande hit och dit, och inte bry sig om press (exemplet USO drogs nyligen upp), men det där var ju bedrövligt.

Glömde att gräsätandet bara sker i London.
2021-02-21, 11:44
Avslutad
Synd att de inte filmade lite mer i publiken där när han slängde ut racketen, lär ju kunnat bli en rejäl fight där. Tror två plockade det samtidigt. Verkar egentligen inte vara en supersmart sak att göra. Man har ju sett hur det kan gå när de slänger ut handdukar.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja, ja ...

Att Medvedev skulle vika ner sig mentalt på det här viset trodde jag faktiskt inte.

Vet inte hur mycket man kan snacka om mentalitet, egentligen. Djokovic körde ju över Nadal på liknande sätt för två år sen. Typ precis samma med antal break. Ok, de gav väl upp en del, men i grunden var Djokovic helt enkelt alldeles för bra.

Avskyvärd serbiskt publik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in