2021-02-22, 20:32
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken aktbilaga och sida? Nyfiken...

A145 s.125 (SD:s tidslinje).
Citera
2021-02-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om du tittar även på A 165A/202, och jämför med A145/122 ff, ser du utdrag från SDs och HDs konversation.

Lite konstigt att SD skickar en tom FB-mess 18:49:33 (eller har man valt att inte lägga ut texten??), men efter det ser man att HD sickar bilder. Efter det svara SD: Oj.

De verkar prata om de där mackorna som SD gjorde ett kaviarhjärta på. Kanske är något om det?
Kan det vara religiöst? Som.. ägg och kaviar.. jag tror han kan vara fanatiker :/
Möörk som vän (sprutlakerare) samt bläckfisken "djup lila" som ogillar LenaW här i tråden.
Citera
2021-02-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
A145 s.125 (SD:s tidslinje).
Hittade. HD hade skickat bilder som han besvarade verkar det som.
Citera
2021-02-22, 20:37
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Om du tittar även på A 165A/202, och jämför med A145/122 ff, ser du utdrag från SDs och HDs konversation.

Lite konstigt att SD skickar en tom FB-mess 18:49:33 (eller har man valt att inte lägga ut texten??), men efter det ser man att HD sickar bilder. Efter det svara SD: Oj.

De verkar prata om de där mackorna som SD gjorde ett kaviarhjärta på. Kanske är något om det?

Har inte A165

Precis under 18.49 (A145) skickas telegram med "där sitter min mystlösare". Vem?
Citera
2021-02-22, 20:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är inget vi känner till.

Däremot var en av SDs polisvänner (IT-teknikern PW, som sedan var behjälplig med tömningen av SDs mobil och även den som "upptäckte"de närapå 1000-bilderna som togs på polisstationen) med i bilen på väg till den första husrannsakan 15/5-18 som avbröts. Han berättade dock själv att han kände SD och fick därför inte vara med vid den avbrutna husrannsakan.

Även vid den andra husrannsakan var en av SDs kompisar TM inblandad. Det var han som begärde platsundersökning då ÅH hade tagit över fallet och begärt avspärrning och husrannsakan. TM var dock inte med på plats som det ser ut, utan det var tre kriminaltekniker som utförde uppdraget. (aktbil 157, sid 246, aktbil 155 sid 63.

Min tro är ändå att inget har försummats pga av SDs bekantskap med dessa två, men det är väldigt olämpligt för allas del. Inte minst med tanke på att det kan komma sådan här misstankar.

Vi är alla mer eller mindre påverkade av olika förutfattade meningar om andra människor oavsett vi vill det eller inte. Det kan lätt bli situationer där man tvingas välja för att gränsen inte är tydlig nog och då kan ett beslut påverkas, kanske även helt omedvetet.

Citat:
Vi är alla mer eller mindre påverkade av olika förutfattade meningar om andra människor oavsett vi vill det eller inte.

Det finns en del intressant i tråden som kan vara bra att påminnas om.
Citera
2021-02-22, 20:44
Medlem
Lova33s avatar
08.24.20 ("Tja! Haft en bra helg?") samt 08.42.30 ("Ah precis, når lyfta flygplanet") skickar JG FB-mess som om han konverserar med SD.
Men SD svarar inte (iallafall inte via FB)?

A145/110
Citera
2021-02-22, 20:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hittade. HD hade skickat bilder som han besvarade verkar det som.

Hur ser du det? (Ser bara ett blankt fält).
Vad föreställer bilden?
Citera
2021-02-22, 20:52
Medlem
Lova33s avatar
15.30.00 skickar han email till Jo*han Ros*vall och efterfrågar "återkoppling ifall något saknas" och att det "endast gäller lagerutrymmet". Vilket lagerutrymme?

A145/118
Citera
2021-02-22, 20:58
Medlem
Citat:
Hur ser du det? (Ser bara ett blankt fält).
Vad föreställer bilden?
I aktbilaga 165 (s 201 i aktbilagan) ser man samma konversation men mycket tydligare. Och SD skrev "Oj" som svar på ett par filer HD skickade. Jag förutsätter att det är bilder. I aktbilagan du nämner ser man bara ett tomt fält som om HD skickade ett tomt sms eftersom det inte står någon konversation i den. Men det är inte tomt, det är ett par filer bifogade.
Citera
2021-02-22, 21:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har inte A165

Precis under 18.49 (A145) skickas telegram med "där sitter min mystlösare". Vem?

Ja, jag har försökt klura på det där tidigare.
Jag har inte hittat något sådant i SDs eller LWs IT-protokoll.

Bara minuter innan, kl 18:51:50 skickas ett foto på Telegram till SD.
Kl 18:54:09 skickas alltså "Där sitter min mystlösare" till honom.
Vid 19:05:18 kommer meddelandet: "A new geocache was just published:"

Här kl 19:30:18 blir larmet till jobbet avbrutet. Kanske SD glömt något och larmar av? Eller så kanske larmet går på automatiskt på vid 19:30, och SD larmar av, men han går hem inte förrän om en halvtimme.

Efter det kommer 19:41:36 ett meddelande från geocachingsiten: "2M 1 (GC3YZOM) has a new log:"

Att det handlar om Telegram kopplar jag till antingen Lena eller geocahingsiten.

Jag vet inte om SD och HD kommunicerar på Telegram?
Låter inte som Lena, utan mer som HD.

Myster, det är väl HDs grej, men jag blir inte klok på det här.
Citera
2021-02-22, 21:22
Medlem
develis avatar
JG beskriver en stark vänskap till LW under 2.5 år via GC.

(..) det var i samband med att Lena
började med geocaching, det var hösten 2012.

Efter ett tag blev det så att Jerry och Lena började geocacha tillsammans bara de två. Jerry berättar att han och Lena kom varandra extremt nära som vänner. Det har aldrig varit något annat än vänskap men väldig intensiv vänskap."

" Jerry och Lena blev väldigt tighta och "delade allt mellan himmel och jord", såväl geocaching så som barn och arbetsrelaterade problem."

H beskriver i förhör att hon var avundsjuk på att de hade så roligt:

" H: Eh ... jag vill nog kalla att jag stundtals har varit avundsjuk på att dom har haft väldigt roligt tillsammans.
FI: Så du har varit avundsjuk på att Stefan har haft roligt?
H: Ja."

Efter otroheten uppdagas byter han fot helt och värnar om H.
Hon tycks överta JG och de är överens om att LW är syndabocken. De börjar cacha som han gjorde med LW, ha roligt och H behöver inte vara avundsjuk mer:

" I och med otroheten blev relationen mellan Jerry och Hanna mycket starkare"

Han är den första (efter hennes föräldrar) som hon informerar:

"Jerry berättar att han var den tredje personen, efter Hanns föräldrar, som fick veta om* relationen."
"Jerry var en av de första som fick reda på att Stefan och Lena hade en relation.
Han fick reda på det av Hanna Davidsson i mars -17 som berättade att hon kommit på dem."

Sen sätter H spelreglerna och ger SD direktiv.
Det bildas även en allians med förhållningssätt:

"Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen."

JG tycker att de borde varit ännu hårdare.
28 april, messenger:

H:" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så
sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."
(..)
JG:"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

"Jerry och Hanna har pratat om Stefan och Lena då de träffats samt även chattat."

Det är helt uppenbart i dialogen på Messenger att JG kryper för H.

Den 28 april skriver JG till HD, förutom att hålla med H om att LW är läskig, sjuk, farligt instabil och så vidare:

JG:"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

JG säger dock annat i förhör:
"Sista gången Jerry och Lena träffades var vid en FTF-jakt vid ett skjutfält i Örebro den 15:e april 2018. Jerry hade varit vid platsen tidigare under dagen med Stefan men inte hittat
cachen. Han åkte tillbaks dagen därpå och mötte då Lena. De pratade lite, hittade cachen och
loggade både FTF. Jerry skrev en ovanligt lång logg vid det tillfället för att visa sin respekt för Lena eftersom hon även skrev om honom."

Han tycks brottas med dåligt samvete men det är aldrig försent att krypa till det kors han hycklar om å det grövsta.
Det är nog mycket mer som skulle behöva se dagens ljus om de interna dialogerna.

Ska man visa respekt så talar man inte med kluven tunga.

Det är väldigt mycket H som framträder i förhör även om han följer SD som en svans.
En intressant dynamik.

"För honom var det viktigt att inte såra Hanna genom att fortsätta umgås med Lena, vilket istället sårade Lena."

"Jerry ville inte att det skulle kännas obehaglig för Hanna."

" Jerry har valt att ta ställning för Hanna och han ville att Stefan och Hanna skulle fortsätta vara ett par."
Senast redigerad av develi 2021-02-22 kl. 21:31.
Citera
2021-02-22, 21:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tja, på den första delen av din fråga kan man enkelt svara:
Lenas tidigare församling inom Equmenia Örebro.

På frågan om 'varför' blir svaret lika enkelt:
För att Lena, som varande den pastor som sammanvigde SD och HD, gick i säng med SD.
Det är ett oerhört övertramp och Lena drog därmed Equmenia Örebro rakt ned i smutsen.
Dessutom mättades inte Lenas sexuella aptit med hjälp av bara SD, utan hon utökade sina jaktmarker till att få tag på fler hanar.

Det är inte svårt att tänka sig ganska många individer som därigenom hyste kraftig antipati mot Lena.
Skall vi kalla det "hat"?
Jag vet inte, men hon är inte förlåten av alla i Örebro.

Undrar hur mycket församlingen visste om hennes liv innan mordet skedde? Fanns det ingen som kunde hjälpa henne? Fanns det ingen som hon lyssnade på? UW, HÅ och LÅ visste ju i varje fall mycket. Hennes terapeut var väl en pastorskollega? Det ger inget förtroende för Equmeniakyrkan, tyvärr. Dessutom har de tystat ner alltihop, satt munkavle på medlemmarna och sopat allt under mattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in