Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Det finns god anledning att förmoda att han rörde sig mycket ute i city på åttiotalet. Vid vilka tider vet vi inte, men finns inget i materialet som motsäger kvällspromenader när han bodde i stan.
Kanske MOTSÄGER är fel ord, och spaningsobservationerna är onekligen från mitten av 90-talet, inte 86... Och det handlar visserligen bara om två kvällar. Men de där observationerna på CA`s kvällsvanor just de dagarna ger bilden av en person som kom hem till lägenheten inte särskilt sent, INTE gick ut på en kvällspromenad (!) och la sig strax efter kl elva. Vilket lustigt nog är ungefär vad han hela tiden påstått, dvs att han sov tiden för mordet. "Mitt i natten" kanske är en rejäl överdrift..., men ändå, CA verkar ha gått och lagt sig och somnat i tid och inte "nattgrodat" sig igenom halva natten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Han hjälper brodern med spegeln på kvällstid februari 1986, så att röra sig ute på kvällen tycks ej möta några hinder vid tiden.
Jag tog och läste det förhör med KA jag har nedladdat på datorn igen på tal om detta. Nu vet jag inte om det finns flera, eller om det framkommit andra uppgifter senare. Men i det här så står det inget mer exakt om vilka tider det handlar om. Bara: "Detta kunde möjligen ha skett på kvällen den 28 Februari, dagen före mordet eller möjligen någon dag dessförinnan, tror (maskerat)".
"Kvällen" kan ju ha varit lite vad som helst, beroende på vilken dygnsrytm man har. Ser man 23.21 som "mitt i natten" kan man mycket väl räkna "kväll" fr o m 18.00...
Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
-Från omkring 1988 återkommande gäst på Svea. Dvs åker in till stan och går runt.
Jaha, OK. Är det korrekt att tolka det som att han INTE var stamgäst 1986?
Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
-1982-84 skiftjobb på SL, rör sig på alla möjliga tider i stan.
Finns det uppgift på vilka skifttider det handlar om?