Citat:
De öppettiderna som anges i den posten gäller förmodligen det kafé som kommer före Svea i listan i artikeln.
På KB-sidan får man traggla ord för ord och söka sig framåt. Har fått ihop följande. Med alla reservationer för att meningarna kan komma i fel ordning och gälla andra kaféer. Jag skall kolla originalartikeln vid tillfälle.
"Konditori Svea är en anonym pärla med en av Stockholms bästa jukeboxar och maffiga baguetter för den som är hungrig. Ett avspänt kafé med stadens enda permanentutställning av nutidshistoriens kändisar - från Ingo till Nikita Chrustjov. Öppet från 7-16 vardagar (Från nästa vecka till 18). Normala priser cirka 10 kronor för kaffe och bulle."
Aftonbladet 830801.
På KB-sidan får man traggla ord för ord och söka sig framåt. Har fått ihop följande. Med alla reservationer för att meningarna kan komma i fel ordning och gälla andra kaféer. Jag skall kolla originalartikeln vid tillfälle.
"Konditori Svea är en anonym pärla med en av Stockholms bästa jukeboxar och maffiga baguetter för den som är hungrig. Ett avspänt kafé med stadens enda permanentutställning av nutidshistoriens kändisar - från Ingo till Nikita Chrustjov. Öppet från 7-16 vardagar (Från nästa vecka till 18). Normala priser cirka 10 kronor för kaffe och bulle."
Aftonbladet 830801.
Ok, kl 18.00 då. Poängen är att det bara är att avfärda de som pratar om öppettiderna och försöker få det till att CA kunde ha tagit en kvällsfika och sprungit på OP när han gick ut på Sveavägen efteråt.
För hela kruxet i historien är ju som vi alla vet att CA måste placeras ute på sta´n för att av en ren slump få syn på OP. Det är väl få som tror på ett scenario med en konspiration inom APK eller något liknande där just den inbundne CA utses och övertalas till att bli skytt...
Jag har redan innan efterfrågat vad som finns att få reda på om CA´s kvällsvanor och kvällspromenader o d, och nu kom det ju fram något som faktiskt antyder att det var fullt rimligt att han låg och sov vid tiden för mordet som han själv säger.