Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Bra kikat där. Det är tyvärr värre än så.
Kolla 2018-12-05.
https://gofile.io/d/Zqna9z
Lösen: pasodoble
På tal om tummar och hjärtan.
Jag trodde närstan att jag tappat förmågan att tappa hakan i det här fallet.
Jag saknar ord.
I början av tråden reagerade många på SDs ofina och oempatiska deltagande i olika geocahingevent tidigt efter mordet. På dom tillställningarna deltog ju många av Lenas vänner också, plus att många deltagare måste ha känt ett obehag och spänning av hans närvaro. Det kunde ju inte ha gått många förbi att Lena var mördad och SD var den misstänkte.
I loggarna kunde man läsa (osmakliga) loggar och gofika och många varma kramar. Det var bara början...
Allteftersom åren gått har vi fått läsa häpnandsväckande loggar med bilder till ( bilder på blodiga underben, där blodet rinner ner med texten under "bara någon djävul inte tror något annat"), loggar om hur han besöker mordplatsen på årsdagen och hur han lagar As cache på hans födelsedag). Bilder på en stor köttkniv nerstucken lodrätt i kakan, blodig krossad mus, en goda som mötte sitt öde likt Lena då den hoppade mot döden från SDs hand, osmakliga texter om "skön hämnd" när han mosar en broms (blodig bild på armen). Listan är längre...
Det kan väl knappast ha gått TM förbi med dessa likes i hjärtan på det mest olämplig stället man kan tänka sig.
Tummen upp för 99,8 procent där det verkligen kunde ha passat med hjärta, hjärtan för SD som är misstänkt för just det brottet.
Om TM inte noterat det, så har med all säkerhet andra gjort det! Rykten om sådant sprider sig. Klart TM vet. TM har säkerligen utbildning nog att förstå vad ett sådant beteende som SD har, står för.
Ditt password är passande för att beskriva hur SD försöker bjuda upp till en (djävuls) dans, en dans som är menad att sluta i extas, men jag tror inte att TM tackar ja.
Kanhända är jag alltför naiv, kanhända hoppas jag för mycket, kanhända verkar SD alltför ofarlig och tramsig för att tas på allvar.
Jag hoppas dock att ryktet går, att polisen läser i tråden nu och ser det mycket tydliga mönstret som pekar på en personlighetsstörning som ökar risken för att utföra brott som det här. Våld i nära relationer.
Här kan man lyssna på TM(!) och MN(!) i ett avsnitt av "I lagens namn".
Kritik mot långa utredningstider vid relationsvåld