2021-02-21, 02:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
HUR vet DU vad HAN tänkte för 35 år sedan?
Enligt honom själv såg han ju inte mordet eller GM .
HUR skulle det bidra till en lösning?

Spelar ingen roll vad han tänkte. Detta var orden som SE sa. Det är du som måste bevisa att orden har en helt annan mening, om du påstår det. Det är hans vittnesmål som är pusselbiten, det är det han säger.

Att du tror han egentligen menar att han är pusselbit eftersom han är GM är en GISSNING.

Åsikt kontra fakta. Inte det lättaste 2021.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-21 kl. 02:12.
Citera
2021-02-21, 02:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Tro kan man alltid göra jag personligen håller öppet att de åkte först på måndagen men vet ju inte hur det egentligen var och det lär aldrig gå att fastslå med säkerhet heller.

Då så. Fritt fram hitta på precis vad som helst alltså? Wow.
Citera
2021-02-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jaså, är jag övertygad om det? Mer än jag visste.

Finns inga bevis att SE var på mordplatsen när mordet skedde, lille vän.

Om jag lyckats bevisa att han är mördaren? Va? Har någon bevisat att någon är mördaren?

Så du menar att mördaren enbart kan vara någon som är identifierad på platsen?

Så du menar att om man hittar en sydafrikan som erkänner, som langar upp ett vapen som matchar mordvapnet och som berättar en sammanhängande story. Men man inte kan knyta honom till platsen. Då är ändå SE en bättre GM?
Sannolikheten att det skulle inträffa är förvisso mikroskopisk av många skäl.
Jag tvivlar dock inte på att vi som tror på SE som GM skulle byta uppfattning om det bevisades att det faktiskt mot alla logik och förmodan visade att det var någon annan,
Däremot skulle ytterst få av er förnekare godta SE som GM även om hittills hemliga bilder visar honom just när han skjuter OP.
Bilderna skulle ju vara manipulerade eller kanske rent av någon klätt ut sig till SE ?
För SE var ju 52 åt gift och dessutom grafiker och alla vet ju att sådana kan inte mörda någon.
Citera
2021-02-21, 02:17
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll vad han tänkte. Detta var orden som SE sa. Det är du som måste bevisa att orden har en helt annan mening, om du påstår det. Det är hans vittnesmål som är pusselbiten, det är det han säger.

Att du tror han egentligen menar att han är pusselbit eftersom han är GM är en GISSNING.

Åsikt kontra fakta. Inte det lättaste 2021.
Vad han tänkte är verkligen inte fakta .
Vad han tänkte vet ingen av oss men ju fler såna märkliga saker han sagt som kan naturligt kan tolkas på vissa sätt minkar ju inte misstankarna mot honom det är naturligt och logiskt,
Citera
2021-02-21, 02:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Däremot skulle ytterst få av er förnekare godta SE som GM även om hittills hemliga bilder visar honom just när han skjuter OP.
Bilderna skulle ju vara manipulerade eller kanske rent av någon klätt ut sig till SE ?
För SE var ju 52 åt gift och dessutom grafiker och alla vet ju att sådana kan inte mörda någon.

Ytterligare en gissning.
Citera
2021-02-21, 02:21
Medlem
Citat:
Då så. Fritt fram hitta på precis vad som helst alltså? Wow.
För det första det är INTE jag som framför denna teori som dessutom stödjs av vittnesuppgifter(även trovärdiheten i dem efter så här många år är begränsad).För det andra jag skrev att jag håller det öppet för jag vet INTE när de åkte till Idre.Vet du?
Söndagen har man ju antagit men det kan varken du eller jag veta svårare än så är det inte.
Citera
2021-02-21, 02:23
Medlem
Citat:
Ytterligare en gissning.
Baserad på den argumentation som ni visar upp här.
Vissa av er har tom skrivit att han inte godtar någon annan lösning än CP(jag vet att det inte var du).
Citera
2021-02-21, 02:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vad han tänkte är verkligen inte fakta .
Vad han tänkte vet ingen av oss men ju fler såna märkliga saker han sagt som kan naturligt kan tolkas på vissa sätt minkar ju inte misstankarna mot honom det är naturligt och logiskt,

Nej, vad han tänkte är inte fakta. Orden som sas är fakta. Rätt fram. Att dessa ord sas är fakta. Att de skulle ha en hemlig betydelse är en åsikt/gissning/fantasi.

När något tolkas helt emot orden som sägs så är det inte en naturlig tolkning. Det är önsketänkande. På vilket sätt är den naturliga tolkningen av pusselbit-snacket att han pratar om sig själv som GM?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-21 kl. 02:29.
Citera
2021-02-21, 02:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
För det första det är INTE jag som framför denna teori som dessutom stödjs av vittnesuppgifter(även trovärdiheten i dem efter så här många år är begränsad).För det andra jag skrev att jag håller det öppet för jag vet INTE när de åkte till Idre.Vet du?
Söndagen har man ju antagit men det kan varken du eller jag veta svårare än så är det inte.

Vad stödjs av vittnesuppgifter? Vad syftar du på?
Citera
2021-02-21, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Läste förhöret med AZ först.

En annan sak jag funderat över en del är om GM hade kontroll över situationen och klarade sig för att han var iskall eller om han bara hade tur.

Var det smart att ta sig från mordplatsen till fots?

Fanns ett flyktfordon i närheten?

LJ har i en intervju sagt att han tyckte se någon försvinna in i ett garage på DBG eller om det var längre ned mot Birger Jarl när han försökte hinna ikapp GM.

Kanske satt GM i en bil i garaget och väntade och drog därifrån senare under natten?

För om YN såg GM och SE var GM hur tog han sig från DBG till Skandia?
OM en flyktbil fanns varför i all sin dar skulle då mördaren återvända till mordplatsen inom 20 minuter?
Ytterst lite tyder dessutom på att mordet var så välplanerat att en flyktbil kan ha ingått i planen.Det mesta talar oavsett vllken GM man tror på för att mordet skedde av en slump.
Citera
2021-02-21, 02:32
Medlem
Citat:
Vad stödjs av vittnesuppgifter? Vad syftar du på?
Att SE ska ha varit inne på jobbet på måndagen efter mordet dvs.den 3/3 eller vittnesuppgifter kanske var fel ord men tydligen har kollegor till SE sagt detta till TP i vart fall.
Det är inget som han bara tagit ur luften och hittat på.
Citera
2021-02-21, 02:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Att SE ska ha varit inne på jobbet på måndagen efter mordet dvs.den 3/3 eller vittnesuppgifter kanske var fel ord men tydligen har kollegor till SE sagt detta till TP i vart fall.
Det är inget som han bara tagit ur luften och hittat på.

Nya vittnesmål efter 34 år? Haha. Betydelselöst.

Ok, och detta är illa för SE för att?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in