2021-02-20, 23:14
Medlem
Människan har alltid sökt förklaringar till saker som verkar vara obegripliga. Är det då nåt som verkar skumt som i detta fallet MOP vill vissa få det till att eftersom SE agerar irrationellt så måste det nog vara han som är GM. Vad skönt, då fick vi en förklaring. Istället för att tänka ett steg till. Hela farsen har ju genomförts en gång när det gällde CP. Vad skönt, det blev en förklaring då också eller? Nej visst nej han friades ju. Det är inte alltid som det ser ut att vara. Det är farligt att dra för förhastade slutsatser.
Citera
2021-02-20, 23:17
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Det SE menade var att enligt hans uppfattning var hans vittnesmål avgörande för lösningen av MOP.
Inget annat, varken mer eller mindre.
Jo det var väl så han möjligen ville att det skulle uppfattas men han var slugare än så. Den där "slugheten" innebar att så fort han fick reda på en ny uppgift så fixade han så att det stämde in på honom. Ingen kan väl tro att han är så dum att han pekar ut sig själv, tänker folk. Nä dum var han inte, den gode Stig.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-02-20 kl. 23:21.
Citera
2021-02-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Människan har alltid sökt förklaringar till saker som verkar vara obegripliga. Är det då nåt som verkar skumt som i detta fallet MOP vill vissa få det till att eftersom SE agerar irrationellt så måste det nog vara han som är GM. Vad skönt, då fick vi en förklaring. Istället för att tänka ett steg till. Hela farsen har ju genomförts en gång när det gällde CP. Vad skönt, det blev en förklaring då också eller? Nej visst nej han friades ju. Det är inte alltid som det ser ut att vara. Det är farligt att dra för förhastade slutsatser.
Syndabock som syndabock??!
Man skall noga minnas nu, att ifall någon eller några personer inom sv. Rättsväsende INTE hade bidragit till att göra LP.s vittnesmål (utpekande) mot CP som GM helt värdelöst?? DÅ hade CP suttit inne i många år. Kanske hade han inte levat, ännu idag. Men i folks sinnen hade han fått gälla som mordgåtans lösning.
Så funkar populasens "rättviselogik"; ta fast den mest trolige - och bura in honom.
Den enda orsaken till att den gode SE.s minne nu dras i skiten, det är att CP råkade lyckas bli frikänd......
Citera
2021-02-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Syndabock som syndabock??!
Man skall noga minnas nu, att ifall någon eller några personer inom sv. Rättsväsende INTE hade bidragit till att göra LP.s vittnesmål (utpekande) mot CP som GM helt värdelöst?? DÅ hade CP suttit inne i många år. Kanske hade han inte levat, ännu idag. Men i folks sinnen hade han fått gälla som mordgåtans lösning.
Så funkar populasens "rättviselogik"; ta fast den mest trolige - och bura in honom.
Den enda orsaken till att den gode SE.s minne nu dras i skiten, det är att CP råkade lyckas bli frikänd......
Javisst, det är små marginaler. Då hade förmodligen inte en käft snackat om SE nu. Kanske hade inte ens TP tragglat med sin bok.
Citera
2021-02-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Intressant. För det pussel KP la fram saknade i stort sett alla bitar. Han vågade ju inte ens lägga fram en gärningsbeskrivning.

KP var mer den som skrapade ner några blandade pusselbitar i palmemordspussellådan och sen limmade på ett vitt papper på lådan och ritade sin egen bild. "Det går inte lägga ihop det här pusslet, men SE var på en av bitarna så vi säger att det är han. Deal?".

Från CP till SE. Man måste inte svälja varje gång myndigheten pissar i ens mun.
Jag är inte KP.
Citera
2021-02-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ni har ju inte ens bevisat att SE var på platsen. Grundkrav för att peka ut nån i media kan man tycka.

Du är övertygad konstigt, sjukligt nog att CA var mördaren men har du lyckats bevisa att han var mördaren dvs på mordplatsen när mordet skedde? NEJ! SE var nära eller på mordplatsen i.a.f. när mordet skedde till skillnad mot CA med flera- gula linjen m.m.
Citera
2021-02-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Som jag skrev till en annan skribent, med den förhandsinfo om innehållet jag lyckats inhämta så känner jag mig trygg med att SE med råge har kvalificerat sig till att bli utpekad som misstänkt. Om någon vecka hoppas jag för övrigt att jag har boken i min hand.

Och så önskar jag även dig lycka till i jakten på en alternativ MGM. Jag räknar med att du hör av av dig om du mot all förmodan lyckas hitta någon som är i närheten av SE:s kvalifikationer.
Jag kan bara instämma i det du säger.
Det är oerhört svårt att bortse från honom.
För alla normalt tänkande människor måste han åtminstone vara en klart realistisk tänkbar GM.
Jag har varit väldigt trygg i min tro på att SE var GM en skapligt lång tid nu och inte blir jag mindre trygg i det av nya saker som kommer fram snarare tvärtom.
Citera
2021-02-21, 01:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Du är övertygad konstigt, sjukligt nog att CA var mördaren men har du lyckats bevisa att han var mördaren dvs på mordplatsen när mordet skedde? NEJ! SE var nära eller på mordplatsen i.a.f. när mordet skedde till skillnad mot CA med flera- gula linjen m.m.

Jaså, är jag övertygad om det? Mer än jag visste.

Finns inga bevis att SE var på mordplatsen när mordet skedde, lille vän.

Om jag lyckats bevisa att han är mördaren? Va? Har någon bevisat att någon är mördaren?

Så du menar att mördaren enbart kan vara någon som är identifierad på platsen?

Så du menar att om man hittar en sydafrikan som erkänner, som langar upp ett vapen som matchar mordvapnet och som berättar en sammanhängande story. Men man inte kan knyta honom till platsen. Då är ändå SE en bättre GM?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-21 kl. 02:07.
Citera
2021-02-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Vad har TP hittat på den här gången? Jag har för mig att det finns bevis för att SE var i Idre. Skulle de ha skjutit upp resan ännu mer? TP är en pajas. De sketcher han spelade upp i Veckans brott på kvällen samma dag som PK utspelade sig visade att nåt inte står helt rätt till med honom.
I Idre var han och frun ja men vi vet knappast om de reste dit på söndagen eller först på måndagen.
Citera
2021-02-21, 02:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
I Idre var han och frun ja men vi vet knappast om de reste dit på söndagen eller först på måndagen.

Jag tror att de åkte på söndag till Idre. Sen på onsdag var de till Örebro och besökte en skräddare.
Citera
2021-02-21, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Det SE menade var att enligt hans uppfattning var hans vittnesmål avgörande för lösningen av MOP.
Inget annat, varken mer eller mindre.
HUR vet DU vad HAN tänkte för 35 år sedan?
Enligt honom själv såg han ju inte mordet eller GM .
HUR skulle det bidra till en lösning?
Citera
2021-02-21, 02:08
Medlem
Citat:
Jag tror att de åkte på söndag till Idre. Sen på onsdag var de till Örebro och besökte en skräddare.
Tro kan man alltid göra jag personligen håller öppet att de åkte först på måndagen men vet ju inte hur det egentligen var och det lär aldrig gå att fastslå med säkerhet heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in