Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Som jag skrev till en annan skribent, med den förhandsinfo om innehållet jag lyckats inhämta så känner jag mig trygg med att SE med råge har kvalificerat sig till att bli utpekad som misstänkt. Om någon vecka hoppas jag för övrigt att jag har boken i min hand.
Och så önskar jag även dig lycka till i jakten på en alternativ MGM. Jag räknar med att du hör av av dig om du mot all förmodan lyckas hitta någon som är i närheten av SE:s kvalifikationer.
Så för att det inte finns en annan möjlig och lämplig GM att klämma åt, så ska SE klämmas åt bara pga att det inte finns en bättre GM tillhands?
Det jag liksom andra vänder sig emot är att när det till slut sjönk in hos de flesta att CP inte var GM och att frikännandet var korrekt, då började de söka efter en annan GM och att man i någon sorts desperation för att stilla sitt sinne efter stor möda istället fann en GM bland vittnena på mordplatsen. Sedan med närmast psykotiska fantasier svarvade de ihop ett hittepå "murder mystery" i bästa deckarstil och lyckades till slut att stilla sina sinnen.
Lyckan var optimal när man fann ett vittne vars bakgrund och vittnesberättelse, som
kunde yxas till och friseras med hjälp av vilda fantasier och hjärnspöken, så fick man till slut till denna grafiker som GM.
SE passar även väl in i tex TPs narrativ och bias.
Det är inte sanningen man är ute efter utan att få ro i sinnet att detta mord får ett avslut, även om hypotesen med SE inte tål en närmare granskning håller man hårt i denna hypotes för att den passar in i narrativet och ger dem en känsla av frid.