2021-02-20, 21:59
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Så.
SE uppger i polisförhör och i media redan på lördagen att han sprungit efter poliserna. Skjuter upp Idre-resan pga att han måste komma till jobbet på måndagen för att berätta att han sprungit efter mördaren. Men berättar återigen i förhör nästkommande måndag den 10/3 att han sprungit efter poliserna? Vad skulle detta tjäna till?
Hur kom han in och ut ur huset på måndagen den 3/3?
Kan TP verkligen ha skrivit något sådant? Kan någon verkligen tro på det?

SE-sekten sväljer allt.

När det var CP som var poppis som GM så var det likadant.
Alla VISSTE att CP var GM trots frikännandet i HR. Polisiärt uppklarat. Det går inte att övertyga SE-sekten om att GM inte ens nämnts i hela Palmeutredningen.
Citera
2021-02-20, 22:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man kan ju undra varför han överhuvudtaget drar den här historien om en språngmarsch för väktarna på Skandia när han kommer tillbaka dit den här kvällen. Har han alltså redan här bestämt sig för att han sedan skall lägga fram en "förväxlingshistoria" med jagande av poliser (och/eller gm) för att bortförklara ev. vittnesiakttagelser? Eller försöker han bara ge väktarna en bra förklaring till att han möjligen är ganska andfådd?
Var det inte först dagen efter han nämnde språngmarschen? Jag hittar åtminstone inte något i de väktarförhör jag läst, den från 3 juni.
Citera
2021-02-20, 22:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Var det inte först dagen efter han nämnde språngmarschen? Jag hittar åtminstone inte något i de väktarförhör jag läst, den från 3 juni.
Ok, det låter rimligt.
Citera
2021-02-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ja det kan man, allt finns förklarat i boken, hoppas jag snart har den i min hand.
Beställ eller köp den du med.
Nej, det är slöseri, jag skulle ändå aldrig orka ta mig igenom den, jag avvaktar tills jag får det förklarat på andra vägar.
Spontant tycker jag att det hela verkar närmast desperat.
Citera
2021-02-20, 22:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nej, det är slöseri, jag skulle ändå aldrig orka ta mig igenom den, jag avvaktar tills jag får det förklarat på andra vägar.
Ja du gör som du vill naturligtvis.

Med den förhandsinfo jag lyckats inhämta så känner åtminstone jag mig trygg med att rätt man är utpekad som misstänkt. Och så önskar jag dig lycka till i jakten på en annan MGM.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-02-20 kl. 22:17.
Citera
2021-02-20, 22:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Jag läste första boken. Han hade grävt bra, men det var ändå ganska tomt på fakta.

Det mesta var ologiska resonemang lite som när ett barn ska dra slutsatser. Ordbajseri.

Bara idiotin i att ta med en teori där SE springer runt bakvägen från Grand och stämplar ut för att kliva ut och skjuta Palme rakt upp och ner. Underminera sig själv. Humanister ska inte hålla på med logik.
Citera
2021-02-20, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Med den förhandsinfo jag lyckats inhämta så känner åtminstone jag mig trygg med att rätt man är utpekad som misstänkt. Och så önskar jag dig lycka till i jakten på en annan MGM.

Boken släpptes igår. Media har inte rapporterat något. Vad säger det?
Citera
2021-02-20, 22:26
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Boken släpptes igår. Media har inte rapporterat något. Vad säger det?
Att SE är oskyldig?
Citera
2021-02-20, 22:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Att SE är oskyldig?

Att den inte innehåller något nytt som pekar på SE.
Citera
2021-02-20, 22:30
Medlem
csvenss avatar
Citat:

Kan bara instämma. Ju mer jag har funderat och sett andras inlägg från allt mellan SEktare och SE-förnekare i denna tråd, ju starkare har min tro blivit i att rätt man är utpekad.
Citera
2021-02-20, 22:34
Medlem
Citat:

Jag jagar primärt inga gm. Jag sätter bara ner foten då utredningen avslutats på ytterst tveksam grund. En teori på steroider som visar sig spricka då man synar den i sömmarna kan inte tillåtas bli ett avslut.
Citera
2021-02-20, 22:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Att den inte innehåller något nytt som pekar på SE.
Som jag skrev till en annan skribent, med den förhandsinfo om innehållet jag lyckats inhämta så känner jag mig trygg med att SE med råge har kvalificerat sig till att bli utpekad som misstänkt. Om någon vecka hoppas jag för övrigt att jag har boken i min hand.

Och så önskar jag även dig lycka till i jakten på en alternativ MGM. Jag räknar med att du hör av av dig om du mot all förmodan lyckas hitta någon som är i närheten av SE:s kvalifikationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in