2021-02-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Wiki med källhänvisning denna gång:

Så, 1900 vi hade 35000 invandrare och befolkning på 5 miljoner, 21 tusen var dessutom andra skandinavier år 1900.

Vi hade alltså 14000 ickeskandinavier som anlätt inom en generation, 0,3% av landets befolkning.

Och hur länge räknas då en invandrad anno 1900 som ”invandrad” i din rasse- måttstock?
Eller 1950, 1970 etc etc.
Det ör väl DET som ör frågan här.
Du blandar äpplen och päron.
Ibland räknar ni ”invandrad” bara i flesta generationen eller 2,3e och tom 10e generationen helt efter vad som passar er.
Citera
2021-02-20, 18:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det som hänvisades var att även mammor som var positiva inför mångkultur flyttade bort från områden med många invandrare då de vill att barnen ska ha en så pass svensk uppväxt som möjligt, vad mer behöver tilläggas?

Enkätsundersökningar brukar annars ha svagheten i att folk inte känner till anledningen till deras val i livet, då de flesta av våra val sker undermedvetet. Att kvinnorna i enkäten ändå erkände tabuåsikter som att deras barn inte ska växa upp i minoritet visar ju att de till och med är medvetna om grundorsaken till de val de gör när de flyttar ut från invandrarförorter.

Utflyttningen av småbarnsfamiljer har pågått mycket länge, men du glömde lägga till att småbarnsfamiljers utflyttning accelererat enligt artikeln som du själv citerar något enormt senaste åren i Göteborg (en trendbrott), svenskar 0-44 år har legat stabilt på 180 000 (fluktuerat mellan 179000 till 181 000) fram till 2016 då den börjat minska fram till år 2019 till 175318 och den minskar med 1500-2000 per år just nu.

Citerar från Adam Gwejmans artikel:

Snälla du, ifall man inte flyttar bort från staden så flyttar man bort från STADSDELEN som får många invandrare, denna trend är ju så tydligt så jag fattar inte hur du än vågar motsäga denna trend.

I Malmö finns skolor med över 90% svenska barn i Västhamnen och 0% svenska barn i Rosengård.

För 50 år sedan var det bara svenskar i princip i Rosengård, varför flyttade de alla iväg? I Botkyrka fanns bara svenskar, i alla miljonprogram fanns bara svenskar en gång i tiden (samt några chilenare och italienare möjligen). Alla flyttar iväg, liksom man på senare år sett hända i område efter område där invandrare börjar bli för många.

Du fortsätter fiska efter någon detalj att skrapa på, när du vet mycket väl att staden Helsingfors också ökar:

https://www.kvartti.fi/en/articles/helsinki-region-continues-draw-people

Trots 1,25 i fertilitetsnivå i Helsingfors ökar stadens befolkning med över 5000 per år. Detta är en global trend, att en storstads inhemska befolkning står still (eller minskar med 600 000 i London) är en trendbrott.

Göteborgs och Malmös svenska befolkning minskar förövrigt, men det mesta av white flight sker inom staden och inte till andra landsorter.

Varför skulle man inte vilja bo i Rosengårds miljonprogram ifall man är svensk och fattig? Jag har ju i min tid i Uppsala bott i Gottsunda en kortare period, fantastisk ställe med låga hus och närhet till Mälaren och skogsområde och billiga hyror. Fantastisk ställe i teorin, det är givetvis rena helvetesområdet pga vilka det är som bor där. Finns en ännu bättre invandrarområde i Uppsala kallad Stenhagen där det bara är massa villor i skogen, otroligt idyllisk område där inga svenskar vill bli kvar av någon anledning.

Det bodde en massa jävla svenskar i miljonprogramsområden innan dessa områden blev osvenska.

Vilket jävla skämt, stadsdelar blir uttömda av svenskar, Rosengård har inte en svensk elev och "white flight" är en myt.

Jag har visat otroligt många studier som visar att white flight existerar, inklusive en som överraskade mig själv där 1,5 vita barn försvann från skolan för varje ny asiatisk barn i Kalifornien, alltså en inflyttad grupp som har bättre ekonomiska förhållanden och är mindre kriminellt belastade än vita befolkningen generellt.

Du menar att exempelvis utslagna arbetslösa svenskar råkar trängas i Almgården nära Rosengård bara på måfå? Eller vad menar du gör att ena delen rensats av svenskar, medan den andra delen av stadsdelen nästan bara har svenskar?

Du svarade överhuvudtaget inte på varför 30% av svenskar 0-44 flytt från Södertälje senaste 17 åren, är det kanske för att de inte vill bo i "lilla Assyrien"? Nej, så kan det inte vara! När de svarar på enkät att de inte vill att deras barn ska vara i minoritet, då ska detta också ifrågasättas. Träiga socio-ekonomiska modeller ska användas istället, när det helt klart enligt precis allt jag visat går mycket, mycket djupare än enbart socioekonomiska förklaringsmodeller.

5 emojis behövde du använda dessutom när du gör bort dig totalt, läs istället från och med sida 29 på denna doktoravhandling om flyttmönster bland vita när minoritetsgrupper i området når "the tipping point":

http://lnu.diva-portal.org/smash/get/diva2:822705/FULLTEXT01.pdf

White flight från områden med icke-vita är så jävla väldokumenterat att jag inte fattar hur du kan sitta här och förneka dess existens. Du kan väl stå och skapa socioekonomiska teorier om varför så är fallet, men sociala interaktionen mellan kulturer är nog betydligt viktigare.

Här finns en artikel som ganska väl slår hål på dina socio-ekonomiska förklaringar:

https://news.iu.edu/stories/2018/04/iub/releases/10-research-ties-white-flight-to-race.html

Har Londons befolkning ökat, trots att 600 000 britter lämnat staden?

Samma trend ser vi i t.ex. Oslo, redan 2009 så lämnade norrmän Oslo samtidigt som berikare flyttade in:
https://www.rights.no/2009/02/innvandrere-flytter-inn-nordmenn-flytter-ut-fra-oslo/

Med resultat att Oslo har blivit en ekonomisk förlust för resten av Norge:
https://www.rights.no/publikasjoner/oslo-kommune-gjeldstynges/
Citera
2021-02-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det fulls ansvaret, OM han nu haft skam i kroppen, enligt era egna konservativa ideal. är att gifta sig med Stina, vilket han alltså inte kan för då måste han skilja sig från sin fru och svika de barn han redan har.
Var skrev jag att han skall gifta sig med Stina? Det hittar du ju på själv. Läs om, läs rätt.

Citat:
Varken Stina eller Jon kan alltså göra rätt, mot ett barn, i denna sits, och då bör de ha möjlighet att göra abort,
Det rätta att göra mot ett barn kan knappast vara att döda det. Jon (och Stina) har en skyldighet att göra det minst dåliga i den situation de orsakat. Det hade såklart varit ännu bättre om de inte orskat den alls. Det är just därför vi - så gott vi kan - skall försöka avstå från sexuella relationer innan vi gifter oss. Eller åtminstone vara inställda och förberedda på att ta konsekvenserna av eventuella graviditeter.
Citera
2021-02-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tack för frågan. Jag postar ditt scenario här, så att kontexten finns med tillsammans med mitt svar.

Om vi skall vara noggranna: Stina blev gravid för att kondomen gick sönder, men oönskat gravid blev hon för att hon hade sex utan att vara beredd att ta ansvar för ett barn.

Du frågade bara vad jag tycker Jon skall göra, men jag väljer att kommentera hela scenariot. Den här typen av situation var en lagfråga fram till ganska nyligen. Personligen tycker jag man hade uppnått en lagom balans mellan frihet och ansvar någonstans vid kanske mitten av 1800-talet. Man hade (om jag minns rätt) vid det laget avkriminaliserat sex mellan ogifta, men äktenskapsbrott var fortfarande straffbart. Scenariot med Jon och Stina motsvarar vad som då kallades för "enkelt hor", dvs en sexuell förbindelse där ena parten var gift och den andra ogift. Den gifta parten kunde då dömas till böter eller fängelse, medan den ogifta fick ett mildare straff. Jag tycker det verkar vettigt och motsvarar allmänmänsklig moraluppfattning. Jag tror att även du håller med om att det är ett svek att vara otrogen, eller hur? Även om det idag är helt avkriminaliserat, så leder utomäktenskapliga affärer vanligtvis till någon form av "repressalier" från den svikna parten. Även feminister håller väl vanligtvis med om att en gift kvinna som blivit bedragen har rätt att reagera genom att skilja sig, eller åtminstone rätt att känna sig kränkt och sviken. En lagstiftning som motsvarar allmänmänsklig moraluppfattning verkar rimligt.

Scenariot kompliceras såklart av att Jon betett sig bedrägligt genom att hemlighålla att han är gift. Moraliskt sett så gör det att Stina bör anses oskyldig. Eftersom hon inte visste att Jon var gift kan hon inte ha haft något uppsåt att medverka till ett äktenskapsbrott. Jon, däremot, har inte bara bedragit sin fru utan också falskeligen lurat Stina till att bli involverad i hans brott.

Min dom är att Stina bör frikännas helt. Jon bör dömas till att:

1. Betala underhåll för barnet tills det blir myndigt.
2. Betala underhåll till Stina som kompensation för bortfall av inkomst, som han orsakat genom att Stina nu blir tvungen att ta ansvar för ett barn.

Det ofödda barnet är inte skyldigt till någonting och skall därför inte straffas. Framför allt inte med dödsstraff..

Hur Jon löser sina äktenskapsbekymmer är upp till honom och hans fru. Det är ganska sannolikt att hans fru kommer att begära skilsmässa. Han bör då vara underhållskyldig även för barnet han har med sin fru och hon borde kunna tilldömas ett skadestånd pga hans otrohet.

Frågor på det? Eller så är du välkommen att fråga om andra scenarion, ifall du vill veta mer om mina "kvinnohatande" åsikter.

Så Jons barn och hans fru ska få lida ekonomiskt för vad Job ljugit sig till?

Jons nya barn, med Stina, ska lida för att födas oönskat, inte få en närvarande far och en mor som absolut inte vill ha det och högst troligt därför blir en usel förälder.

Stina ska lida, av att som 18 åring prackas på ett barn hon varken vill ha, föda eller ta hand om.

Jon ska få hela sitt liv förstört pga en visserligen pantad handling från hans sida men som kanske hade orsaker.

Allt detta...,, för vadå? För att din sort tycker att ett gäng mänskliga celler prompt måste tvångsutvecklas till ett barn, som ingen vill ha.

Finns ord för detta: Idioti.
Citera
2021-02-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ibland räknar ni ”invandrad” bara i flesta generationen eller 2,3e och tom 10e generationen helt efter vad som passar er.
Det är ju väldigt olika. Finnar, tyskar, juggar, och andra européer, är oftast helt integrerade redan i 2a eller 3e generationen. Ju längre bort ifrån (kulturellt), ju fler generationer i genomsnitt. Det är såklart enorm skillnad på t.ex. högutbildade sekulära iranier och religiösa analfabeter från Somalia. Vissa grupper kommer aldrig att integrera sig, utan bara bilda större och större kluster av etniska, kulturella, språkliga och religiösa minoriteter som i praktiken skapar sina egna små länder inom landet. Det är väldigt olika utfall för olika grupper.
Citera
2021-02-20, 19:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Och hur länge räknas då en invandrad anno 1900 som ”invandrad” i din rasse- måttstock?
Eller 1950, 1970 etc etc.
Det ör väl DET som ör frågan här.
Du blandar äpplen och päron.

En tysk från 1800-talet är kulturellt och genetiskt nästan en svensk redan (delar germanska rötter och lutheranismen), identifierar hans barn som del av svenska kulturen och svenskar ser honom som svensk så är han väl svensk. Likaså kan jag tänka mig att en algeriers barn enklare blir egypter än vad jag och mina barn och barnbarn någonsin kommer bli ifall jag migrerar till Egypten.

Det är ingen svartvit fråga, minoritetsgrupper som tornedalsfinnar kanske mest identifierar sig med finska kulturen trots att de bott här 8 generationer, men kan delvis känna sig som svenskar på sätt som varierar från fall till fall. Återigen är de tillräckligt nära oss kulturellt för att vi ska kunna leva i harmoni sida vid sida, oavsett vad de identifierar sig som.

Men en arab av andra generationen som identifierar sig själv som arab och identifieras av svenskar som typisk arab från förorten är givetvis inte svensk någonstans förutom på hans svenska pass. Ifall han är svensk så existerar nämligen ingen svenskhet.

Att jag enklare kan identifiera mig med 6e generationens svenskar i minnesota (eller för den delen en portugis i Portugal) bevisar vilken kulturell distans som finns mellan medborgare i detta land.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-20 kl. 19:13.
Citera
2021-02-20, 19:16
Medlem
Citat:
Så Jons barn och hans fru ska få lida ekonomiskt för vad Job ljugit sig till?
Handlingar har konsekvenser. "Lösningen" kan inte vara att döda ett foster och sedan bara lulla vidare i livet. Vill du skapa liknande utvägar när andra brott begåtts? Om Jon gjort sig skyldig till ett försäkringsbedrägeri kanske han borde slippa straff så att hans fru och barn inte skall drabbas?

Citat:
Jons nya barn, med Stina, ska lida för att födas oönskat, inte få en närvarande far och en mor som absolut inte vill ha det och högst troligt därför blir en usel förälder.
Det behöver absolut inte bli på det sättet. Du drar upp värsta tänkbara scenario. Folk kan önska sig barn, sedan ångra sig och tappa sugen och bli skitdåliga föräldrar. Kanske borde, fär säkerhets skull, inga barn födas alls? Det är den absurda logiska konsekvensen av ditt resonemang.

Citat:
Stina ska lida, av att som 18 åring prackas på ett barn hon varken vill ha, föda eller ta hand om.
Undvik sexuella relationer (även med preventivmedel) om du inte är beredd att ta på dig föräldrarollen - det är det budskap som borde präntas in i alla, istället för att dela ut kondomer och uppmuntran att knulla runt.

Citat:
Jon ska få hela sitt liv förstört pga en visserligen pantad handling från hans sida men som kanske hade orsaker.
Pantade personer tenderar att förstöra sina liv. Ju mer vi försöker skydda pantade personer från konsekvenser av oansvariga handlingar, ju mer oansvariga och pantade blir de.
Citera
2021-02-20, 19:31
Medlem
Citat:
Handlingar har konsekvenser. "Lösningen" kan inte vara att döda ett foster och sedan bara lulla vidare i livet. Vill du skapa liknande utvägar när andra brott begåtts? Om Jon gjort sig skyldig till ett försäkringsbedrägeri kanske han borde slippa straff så att hans fru och barn inte skall drabbas?

Varken Jons tidigare barn eller fru har handlat fel, varför ska de tvingas lida för Jons felbeteende?
Man kan inte ”döda konceptionsögonblick, celler på tillväxt etc...där finns inget som vi avser med ordet DÖDA i dessa skeenden. Döda förutser att du har en individ/ liv som kan dödas.
Ett embryo kan du avstanna en utveckling för, men du kan fasen inte döda det.

Jag tycker överhuvudtaget inte att otrohet, eller sex före äktenskapet, eller icke fungerande preventivmedel eller att ljuga om dessa saker etc etc kan kalkas brottslig verksamhet.

Jag vet att nu konservativa gärna vill ha fet då, men nä.

Citat:
Det behöver absolut inte bli på det sättet. Du drar upp värsta tänkbara scenario. Folk kan önska sig barn, sedan ångra sig och tappa sugen och bli skitdåliga föräldrar. Kanske borde, fär säkerhets skull, inga barn födas alls? Det är den absurda logiska konsekvensen av ditt resonemang.

Scenarierna med att barn föds mot förändras vilja, förmågor och resurser är ett faktum.
Du har miljoner föräldralösa, gatubarn, svältande ungar, kvinnor som dör av för tidiga förlossningar, illegala anortiober etc etc.

Ska jag fortsätta beskriva för dug vilket massivt lidande som abortförbud skapat genom historien och fortsatt så i nutid?

Citat:
Undvik sexuella relationer (även med preventivmedel) om du inte är beredd att ta på dig föräldrarollen - det är det budskap som borde präntas in i alla, istället för att dela ut kondomer och uppmuntran att knulla runt.

Ja oj! Vad människor klarat och klarar undvika sexuella relationer.

Citat:
Pantade personer tenderar att förstöra sina liv. Ju mer vi försöker skydda pantade personer från konsekvenser av oansvariga handlingar, ju mer oansvariga och pantade blir de.
Ja sjlvklart!!! Ska vi tvinga pantade personer att föda oönskade barn och förstöra sina liv, barn som sen ska lida helvetets kval, få siba liv förstörda och i efterdyningarna av detta bli dubbelt pantade.
Låter jättebra hörrudu.
Citera
2021-02-20, 19:56
Medlem
Citat:
Varken Jons tidigare barn eller fru har handlat fel, varför ska de tvingas lida för Jons felbeteende?
Du tror inte själv på det argumentet. Hade du gjort det, så hade du tyckt att bankrånare skall slippa straff ifall de har fru och barn.

Resten av det du skrev behöver redigeras för att bli läsligt. Ha en fortsatt trevlig kväll och återkom när du nyktrat till
Citera
2021-02-20, 21:02
Medlem
Citat:
Det som hänvisades var att även mammor som var positiva inför mångkultur flyttade bort från områden med många invandrare då de vill att barnen ska ha en så pass svensk uppväxt som möjligt, vad mer behöver tilläggas?
Det är dock inget som framgår av originalforskningen, bara en tillspetsad formulering som finns i FoF-artikeln. Bekvämt nog bortser du också ifrån min kommentar om att en handfull svar i en intervjuundersökning knappast kan generaliseras till en universell sanning om svenska vänsterväljare, lika lite som en intervju med en rasist kan generaliseras till alla Sverigedemokrater.

Citat:
Utflyttningen av småbarnsfamiljer har pågått mycket länge, men du glömde lägga till att småbarnsfamiljers utflyttning accelererat...
Nope, skrev det bokstavligt talat: "Utflyttningen av småbarnsfamiljer är större än någonsin"

Citat:
enligt artikeln som du själv citerar något enormt senaste åren i Göteborg (en trendbrott), svenskar 0-44 år har legat stabilt på 180 000 (fluktuerat mellan 179000 till 181 000) fram till 2016 då den börjat minska fram till år 2019 till 175318 och den minskar med 1500-2000 per år just nu.
En sökning i en statistikdatabas ger siffran 213074 personer med svensk bakrund, men jag antar att den eviga rasistfrågan "vem är egentligen svensk?" gör sig hörd igen. Det är förvisso en obetydlig minskning från 2016, som dessutom helt förklaras av en minskning i åldergruppen 19-24 år. Svenska barn verkar det finnas desto fler av, i motsats till vad som förutsatts av den senaste rasistteorin.

Citat:
Citerar från Adam Gwejmans artikel:
Cwejman spekulerar förstås också bäst han vill, men spekulationer från en högerpopulistisk tidning förvandlas inte magiskt till en sanning om hur den svenska vänstern resonerar.

Citat:
Snälla du, ifall man inte flyttar bort från staden så flyttar man bort från STADSDELEN som får många invandrare, denna trend är ju så tydligt så jag fattar inte hur du än vågar motsäga denna trend.
Ja, när det inte går att bevisa att svenskarna försvinner från städerna så får man hoppa vidare till nästa teori, flykten sker inte från men inom städerna.

Citat:
I Malmö finns skolor med över 90% svenska barn i Västhamnen och 0% svenska barn i Rosengård.

För 50 år sedan var det bara svenskar i princip i Rosengård, varför flyttade de alla iväg? I Botkyrka fanns bara svenskar, i alla miljonprogram fanns bara svenskar en gång i tiden (samt några chilenare och italienare möjligen). Alla flyttar iväg, liksom man på senare år sett hända i område efter område där invandrare börjar bli för många.
En utmärkt fråga, enligt rasistteorin att människors val av bostadsområde helt förklaras av den etniska sammansättning borde det ha varit ett paradis för svenska arbetare, och invandrarna skulle förmodligen ha flyttat in i nybyggnationen där de inte behövde exponeras för svenskarna. Det vi ser är ju dock något annat, av en eller annan anledning var det låg efterfrågan bland svenskar på att bo där vilket ledde till att familjen Ibrahimovic flyttade in istället. Jag skulle kunna spekulera lite i vad det berodde på, förmodligen har det något att göra med stadsplanering och att varvsindustrins kollaps på 70-talet minskade behovet billiga lägenheter för svenska låginkomsttagare, men jag ser egentligen inte hur det är relevant.

Citat:
Du fortsätter fiska efter någon detalj att skrapa på, när du vet mycket väl att staden Helsingfors också ökar:

https://www.kvartti.fi/en/articles/helsinki-region-continues-draw-people

Trots 1,25 i fertilitetsnivå i Helsingfors ökar stadens befolkning med över 5000 per år. Detta är en global trend, att en storstads inhemska befolkning står still (eller minskar med 600 000 i London) är en trendbrott.
Ja, du får förstås räkna bort nettoinvandringen på runt 3000 om året.

Citat:
Göteborgs och Malmös svenska befolkning minskar förövrigt, men det mesta av white flight sker inom staden och inte till andra landsorter.
Befolkningen med svensk bakgrund ökar förstås också i Göteborg, det är bara när du selekterar specifika undergrupper som 0-44 år som du kommer fram till att svenskarna blir färre i Göteborg, annars ökar de ju med lite mer än 1500 om året. Det är förvisso lite långsammare än i Helsingfors, men det är inte precis någon chockerande skillnad mellan städerna. Jag undrar hur Helsingfors ser ut om man tittar på snittet 0-44 år. Jag undrar om de också har en trend av att barnfamiljer flyttar ut till kranskommunerna. Jag undrar hur sådana fakta egentigen är relevanta.

Citat:
Varför skulle man inte vilja bo i Rosengårds miljonprogram ifall man är svensk och fattig? Jag har ju i min tid i Uppsala bott i Gottsunda en kortare period, fantastisk ställe med låga hus och närhet till Mälaren och skogsområde och billiga hyror. Fantastisk ställe i teorin, det är givetvis rena helvetesområdet pga vilka det är som bor där. Finns en ännu bättre invandrarområde i Uppsala kallad Stenhagen där det bara är massa villor i skogen, otroligt idyllisk område där inga svenskar vill bli kvar av någon anledning.

Det bodde en massa jävla svenskar i miljonprogramsområden innan dessa områden blev osvenska.
Ja, fast det finns liksom en anledning till att hyrorna är låga. Gottsunda ligger en bra bit utanför Uppsalas centrum och "nära till mälaren" är ingen vidare dragkrok när det inte finns en enda ordentlig badstrand. Jag kan som sagt fortsätta spekulera men det är inte relevant. Av en eller annan anledning har svenskar valt bort dessa områden vilket är vad som gjort det möjligt för invandrare att flytta in.

Citat:
Jag har visat otroligt många studier som visar att white flight existerar, inklusive en som överraskade mig själv där 1,5 vita barn försvann från skolan för varje ny asiatisk barn i Kalifornien, alltså en inflyttad grupp som har bättre ekonomiska förhållanden och är mindre kriminellt belastade än vita befolkningen generellt.
Nu går du alltså vidare till att länka ett lite spridda skurar av internationell forskning som du säkert inte alls har selekterat för att den ska passa din agenda. Jag trodde vi diskuterade ett påstått hyckerli inom den svenska vänstern, inte USA:s medelklass?

Citat:
Du menar att exempelvis utslagna arbetslösa svenskar råkar trängas i Almgården nära Rosengård bara på måfå? Eller vad menar du gör att ena delen rensats av svenskar, medan den andra delen av stadsdelen nästan bara har svenskar?
Jag vet inte mannen. Jag har aldrig varit i Almgården. Jag har aldrig varit arbetslös heller för den delen. Jag kan omöjligtvis svara på hur de arbetslösa svenskar som bor där resonerar. Förmodligen resonerar de väldigt olikt mig.

Rosengård är ett utanförskapsområde, problemet de flesta identifierar är som Merapi nämner oroligheter och kriminalitet, inte att folk har en annan etnisk eller kulturell bakgrund. Jag tror inte ens de flesta invandrare vill bo i Rosengård, utan det handlar mer om att de inte har bättre möjligheter. Om Almgården ska föreställa något slags etniskt svenskt ghetto skulle jag väl inte vilja bo där heller.

Citat:
Du svarade överhuvudtaget inte på varför 30% av svenskar 0-44 flytt från Södertälje senaste 17 åren, är det kanske för att de inte vill bo i "lilla Assyrien"? Nej, så kan det inte vara!
Kanske är det så enkelt som att de vill komma närmare Stockholm? Jag frågar mig återigen hur du själv tänker att landets demografi ska se ut om det inte finns några tendens att flytta från invandrartäta områden. Du tjatar ju i din övriga aktivitet på forumet om hur svenska kvinnor föder 1,5 barn i snitt, men sedan beter du dig som att det blotta faktum att du kan hitta en handfull städer där den svenska befolkningen minskar bevisar att vi alla är livrädda för invandrare? Hur ska demografin ens gå ihop i din värld? Ska vi helt enkelt tömma varenda by i Norrlands inland snabbare än vi redan gör för att fylla Södertälje, och sedan förbjuda dem från att ta in migranter eftersom det skulle vara ännu ett bevis på "White flight"?

Citat:
När de svarar på enkät att de inte vill att deras barn ska vara i minoritet, då ska detta också ifrågasättas.
De svarar inte på en enkät. Du citerade en undersökning bestående av djupintervjuer. Det vi vet är alltså att det finns en eller ett par morsor någonstans i Sverige som uttrycker den åsikten. Vi vet inget om deras politiska sympatier eller hur vanliga deras åsikter är.

Citat:
Träiga socio-ekonomiska modeller ska användas istället, när det helt klart enligt precis allt jag visat går mycket, mycket djupare än enbart socioekonomiska förklaringsmodeller.
Vad har du egentligen visat? Du har spenderat tre inlägg med att gå igenom befolkningsstatistik från olika städer av tveksam relevans. Nu länkar du lite till synes slumpmässiga studier på amerikanska förhållanden, men det som diskuterades var väl ändå fenomenets existens hos den svenska vänstern?
Senast redigerad av Disciplina 2021-02-20 kl. 21:15. Anledning: glömde att det är tre nollor i :w000t:
Citera
2021-02-20, 23:04
Medlem
Citat:
Du tror inte själv på det argumentet. Hade du gjort det, så hade du tyckt att bankrånare skall slippa straff ifall de har fru och barn.

Resten av det du skrev behöver redigeras för att bli läsligt. Ha en fortsatt trevlig kväll och återkom när du nyktrat till
Trams!
Att du inte vill svara, stavas inte dåliga rättstavningsprogram utan att du inte kan svara för dig.

Och nej precis! jag anser inte att ha sex ska kriminaliseras som nu ex. bankrån. Samhället har inget att tjäna på det.

Och jag sitter också med enbetydlugt värdigare och intelligentare lösning som ger nästa konsekvenserna för alla parter. Stavas fri aborträtt.
Citera
2021-02-20, 23:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Stavas fri aborträtt.

Att mörda barn är inte "värdigare och intelligentare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in