2021-02-19, 21:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, jag sa även vita män vill inte ha barn. Det krävs två för att dansa en tango. Både män och kvinnor i vita världen idag vill i mindre utsträckning ha barn, av samma orsak kanske. Det är väl bara Visegradländerna där den inhemska befolkningens nativitet ökar (från redan väldigt låga nivåer).

Jag antar att du funderar på Polen eller Ungern att flytta till. Själv vill jag bo kvar i Sverige eftersom det är en del av mig. Politiken går faktiskt att ändra, redan nu tycks M ha fattat att om de ska kunna se röken av en statsministerpost så måste de samarbeta med SD, oavsett vilka "hemska" saker som SD säger.

Du kanske tycker att alla svenskar, amerikaner, tyskar m.m borde emigrera till Östeuropa?

Nja, jag har väl tänkt på Tjeckien, men växlar till en äldre dröm om Island ibland.

Ganska billigt att köpa en stuga i tjeckiska lantsorter (har varit där och kollat), men det känns som om jag borde lära mig språket ifall jag ska på allvar jaga sådana drömmar. Kan ju en del italienska, portugissiska och spanska och det vore enklare att flytta till Sydeuropa på så sätt, men det finns för många dekadenta element där tyvärr, även ifall de är minst en generation bakom Nordeuropa i denna dekadens (dessutom så finns otroligt mycket ekonomisk instabilitet).

Jag tror att emmigration kan vara bästa alternativet för svenskar (tyvärr), om en generation kommer nog folk förstå varför. De närmsta 10 åren tror jag inte att läget kommer vara helt katastrofalt i Sverige, vi har ju inte ens sett ifall denna abysm som vi faller igenom har någon botten. Som jag ser det inväntar vi en sann demografisk tsunami, det är liksom inget som vi längre har något att säga om.

Ifall man ska ha barn måste man väl tänka en sådär 30 år fram i tiden åtminstone och känna att barnen har bra förutsättningar att leva harmoniska och lyckliga liv, ser inte sådana förutsättningar i Sverige.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-19 kl. 21:41.
Citera
2021-02-19, 21:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nja, jag har väl tänkt på Tjeckien, men växlar till en äldre dröm om Island ibland.

Ganska billigt att köpa en stuga i tjeckiska lantsorter (har varit där och kollat), men det känns som om jag borde lära mig språket ifall jag ska på allvar jaga sådana drömmar. Kan ju en del italienska, portugissiska och spanska och det vore enklare att flytta till Sydeuropa på så sätt, men det finns för många dekadenta element där tyvärr, även ifall de är minst en generation bakom Nordeuropa i denna dekadens (dessutom så finns otroligt mycket ekonomisk instabilitet).

Jag tror att emmigration kan vara bästa alternativet för svenskar (tyvärr), om en generation kommer nog folk förstå varför. De närmsta 10 åren tror jag inte att läget kommer vara helt katastrofalt i Sverige, vi har ju inte ens sett ifall denna abysm som vi faller igenom har någon botten. Som jag ser det inväntar vi en sann demografisk tsunami, det är liksom inget som vi längre har något att säga om.

Ifall man ska ha barn måste man väl tänka en sådär 30 år fram i tiden åtminstone och känna att barnen har bra förutsättningar att leva harmoniska och lyckliga liv, ser inte sådana förutsättningar i Sverige.

Island är feministiskt med familje- och sexlagar som ger Annika Strandhäll drypande fitta, men de har i alla fall klarat sig från migrantinvasionen, även om det finns vissa muslimer där.

Polackerna ser hur hela Väst (inklusive USA) förstörs framför deras ögon av islam, terrorism, woke-politik, massinvandring och kulturellt självmord (t.ex. nedtagande av "rasistiska" statyer), och polackerna vet att deras framtid är ljus. Visst finns det sjw-studenter, Femen och såna feminazis i Polen också, men de hålls kort och har inget politiskt inflytande alls.
Citera
2021-02-19, 21:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Island är feministiskt med familje- och sexlagar som ger Annika Strandhäll drypande fitta, men de har i alla fall klarat sig från migrantinvasionen, även om det finns vissa muslimer där.

Polackerna ser hur hela Väst (inklusive USA) förstörs framför deras ögon av islam, terrorism, woke-politik, massinvandring och kulturellt självmord (t.ex. nedtagande av "rasistiska" statyer), och polackerna vet att deras framtid är ljus. Visst finns det sjw-studenter, Femen och såna feminazis i Polen också, men de hålls kort och har inget politiskt inflytande alls.

Det gör kanske inte så mycket att Island är feministiskt, sådant kan tiden ändra på, vilket inte är fallet med demografisk tsunami av nya kulturer som sakta tränger undan det gamla.

Island har väl en del bra saker, ganska frihetliga när det gäller hemskolning och sedan är Island väldigt naturnära folkslag som har bättre koll på sina traditioner än övriga Skandinavien av egen erfarenhet. Kanske för att det inte finns utrymme för någon större stat som omskolar folket, kanske för att det inte finns några större städer med all galenskap som inrymmer i storstadens anonymitet. Island är som en stor by där alla känner varandra, bra ekonomi och noll mord per år (oftast). Dessutom är de inte del av EU, vilket alltid ger pluspoäng.

Det som är bra överväger det dåliga, den mest fantastiska, utomjordliga naturen som går att finna i Europa dessutom. Dessutom så är det väldigt enkelt att leva på fiske och jakt i ett så pass glesbefolkat land. Jag gillar ju glesbefolkade ställen...
Citera
2021-02-20, 00:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det gör kanske inte så mycket att Island är feministiskt, sådant kan tiden ändra på, vilket inte är fallet med demografisk tsunami av nya kulturer som sakta tränger undan det gamla.

Island har väl en del bra saker, ganska frihetliga när det gäller hemskolning och sedan är Island väldigt naturnära folkslag som har bättre koll på sina traditioner än övriga Skandinavien av egen erfarenhet. Kanske för att det inte finns utrymme för någon större stat som omskolar folket, kanske för att det inte finns några större städer med all galenskap som inrymmer i storstadens anonymitet. Island är som en stor by där alla känner varandra, bra ekonomi och noll mord per år (oftast). Dessutom är de inte del av EU, vilket alltid ger pluspoäng.

Det som är bra överväger det dåliga, den mest fantastiska, utomjordliga naturen som går att finna i Europa dessutom. Dessutom så är det väldigt enkelt att leva på fiske och jakt i ett så pass glesbefolkat land. Jag gillar ju glesbefolkade ställen...

Du sa att Merapi har rätt när hon säger att män inte vill skaffa barn, men att detta beror på att papparollen inte är en önskvärd roll. Men det beror på vad du gör den till. Menar du att alla män som blir fäder blir töntar? Visst, jag kan förstå att de inte vill gifta sig, med tanke på att det åtminstone i USA är ganska så misandrina skilsmässolagar. Men att vara fader är maskulint.
Citera
2021-02-20, 00:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du sa att Merapi har rätt när hon säger att män inte vill skaffa barn, men att detta beror på att papparollen inte är en önskvärd roll. Men det beror på vad du gör den till. Menar du att alla män som blir fäder blir töntar? Visst, jag kan förstå att de inte vill gifta sig, med tanke på att det åtminstone i USA är ganska så misandrina skilsmässolagar. Men att vara fader är maskulint.

Nej, nej...jag skulle aldrig, aldrig påstå något så förenklat och korkat.

Se på Ivar Arpi, hur han står upp för sig själv, ger det här intrycket av en hård man som inte viker sig för vänster-demagoger, gör säkert det han älskar i livet fortfarande (han känns levande) och är fyrabarnspappa...

Det jag säger är att den "pappan" som projicerats som både ett ideal och en parodi från media och kultur är en demaskuliniserad karikatyr som i princip slutat leva och stå upp för någonting. Den moderna pappan tycks ha skurit av sina kulor för att agera som andra mamman, gör allt som barnen ber om, gör allt som modern ber om, är trött och stressad och ibland uttråkad av tillvaron.

Denna kollektiva bild av "pappan", den snälle och töntige svenska pappan, påstår jag är så starkt inprägglad i vår kollektiva undermedvetna att unga män har en otrolig ångest inför att offra sin frihet inför en altare som ger mannen en massa ansvar utan att ge RESPEKT tillbaka.

Visst beror fadersrollen delvis vad du gör den till, men det finns en massa förhandling med samhället och kvinnan som är moder till dina barn. Ifall konservativa unga män har en bild av fadersrollen som exempelvis inte passar ihop med en modern ung vänsterliberal kvinna så kan friktionen bli ett problem. Att skilsmässan är ödet som väntar en majoritet av alla pappor finns dessutom också starkt inpräglad i vår undermedvetna, och vi vet att det är ett tragiskt tillvaro.

Har en nationalistisk vän som är ihop med en tjej som förviso låter honom prata om att Sverige är påväg mot en mycket dyster situation, och håller delvis med om att vi tog in för många invandrare 2015, men hon vill absolut inte flytta ens till Finland med honom. De pratar om att ha barn, men det är inte mycket de håller med om kring hur barnet ska växa upp. Hon vill bo i staden, han vill bo på landet och påpekar att han måste slava som en gris för att få ihop familjeekonomin i storstaden ifall de får barn, men hon har liksom jobb i Stockholm och vill inte flytta. De bor någonstans Söder om Söder där situationen har börjat gå åt pippan (inte riktigt Flemingsberg än, men helt klart påväg dit).

Så de fördröjer och fördröjer beslutet, tror de har talat om att ha barn i 4 år nu, men hon är ju 34, så ifall det blir några barn blir det högst ett barn skulle jag tro. Tror att sådana livsöden är ganska normal för unga par i Sverige. Det är ju mycket att tänka på nuförtiden, det är inte samma sak som det var för 40 år sedan.
Citera
2021-02-20, 01:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nej, nej...jag skulle aldrig, aldrig påstå något så förenklat och korkat.

Se på Ivar Arpi, hur han står upp för sig själv, ger det här intrycket av en hård man som inte viker sig för vänster-demagoger, gör säkert det han älskar i livet fortfarande (han känns levande) och är fyrabarnspappa...

Det jag säger är att den "pappan" som projicerats som både ett ideal och en parodi från media och kultur är en demaskuliniserad karikatyr som i princip slutat leva och stå upp för någonting. Den moderna pappan tycks ha skurit av sina kulor för att agera som andra mamman, gör allt som barnen ber om, gör allt som modern ber om, är trött och stressad och ibland uttråkad av tillvaron.

Denna kollektiva bild av "pappan", den snälle och töntige svenska pappan, påstår jag är så starkt inprägglad i vår kollektiva undermedvetna att unga män har en otrolig ångest inför att offra sin frihet inför en altare som ger mannen en massa ansvar utan att ge RESPEKT tillbaka.

Visst beror fadersrollen delvis vad du gör den till, men det finns en massa förhandling med samhället och kvinnan som är moder till dina barn. Ifall konservativa unga män har en bild av fadersrollen som exempelvis inte passar ihop med en modern ung vänsterliberal kvinna så kan friktionen bli ett problem. Att skilsmässan är ödet som väntar en majoritet av alla pappor finns dessutom också starkt inpräglad i vår undermedvetna, och vi vet att det är ett tragiskt tillvaro.

Har en nationalistisk vän som är ihop med en tjej som förviso låter honom prata om att Sverige är påväg mot en mycket dyster situation, och håller delvis med om att vi tog in för många invandrare 2015, men hon vill absolut inte flytta ens till Finland med honom. De pratar om att ha barn, men det är inte mycket de håller med om kring hur barnet ska växa upp. Hon vill bo i staden, han vill bo på landet och påpekar att han måste slava som en gris för att få ihop familjeekonomin i storstaden ifall de får barn, men hon har liksom jobb i Stockholm och vill inte flytta. De bor någonstans Söder om Söder där situationen har börjat gå åt pippan (inte riktigt Flemingsberg än, men helt klart påväg dit).

Så de fördröjer och fördröjer beslutet, tror de har talat om att ha barn i 4 år nu, men hon är ju 34, så ifall det blir några barn blir det högst ett barn skulle jag tro. Tror att sådana livsöden är ganska normal för unga par i Sverige. Det är ju mycket att tänka på nuförtiden, det är inte samma sak som det var för 40 år sedan.

Skulle du säga att Ivar Apri tillhör de "intellektuella konservativa" som du påstår finns i Frankrike?

Hur skiljer sig denna höger från högern som finns i länder utanför Franrike?
Citera
2021-02-20, 02:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Skulle du säga att Ivar Apri tillhör de "intellektuella konservativa" som du påstår finns i Frankrike?

Hur skiljer sig denna höger från högern som finns i länder utanför Franrike?

Jag tror att man måste ha den paradoxala intellektuella anti-intellektualismen som en viktig faktor i det hela, att man alltså är fullt påläst kring idehistoria och vad det är man kritiserar hos andra sidan.

Nya högern i Frankrike kommer från akademin, Alain de Benoist och Guilhaume Faye och flera andra har deltagit i den fria debattkulturen som finns i Frankrike med vänstermänniskor hela deras liv. Sedan har Frankrike författare som Houellebecq som mer än någon annan författare i Världen antagligen lyckas porträra tomheten i liberala mångkulturella post-68 samhället genom att fullt ut leva sig in i vad det innebär att vara levande, och vandra genom dess ruiner utan illusioner. Houellebecq har ju blivit något av en bestseller i Frankrike, vilket är högst unikt för en författare som inte skriver romaner som följer bestseller-receptet.

"Extremhögern" i Frankrike har mer kulturellt intresserade personligheter framförallt, i anglosaxiska länder så är fokus mer på just politiken och ideologiska kriget, men det finns en intresse hos franska högern att exempelvis göra djupa analyser av filmer och litteratur. Likaså uttrycks mer kreativa alternativ till framtidsmänniskan än en simpel återgång till något vi aldrig kan återvända till (typ 50-talet), som just Guilhaume Fayes archeofuturism.

Det är intellektuellt stimulerande att läsa deras böcker och essäer på en mer estetisk plan skulle jag säga, de känns kreativa i deras iderikedom och inte stela och arkaiska. Jag vet att många vänsterakademiker även smygläser deras böcker. Senast har jag köpt in denna från Alain de Benoist:

Alain de Benoist vann ju Grand prix från den franska akademin för en av hans böcker, kan du tänka dig svenska akademin premiera en extremhöger-tänkare?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-20 kl. 03:29.
Citera
2021-02-20, 10:03
Medlem
Citat:
Kulturer är givetvis överlägsna, därför vi talar om högkulturer och du själv försökte vara inne på att somalisk kultur var överlägsen den svenska när de var punter och vi var ett värdelöst folkslag som ingen kände till, eller vad du nu sa.

Inte ”överlägsen” som i ”mer värd” utan mer utvecklat/ komplext samhälle som ex klarar uppbringa det överskott som krävs för att göra innovationer, och det som vi använt som måttstock i vår egen kultur, du själv som exempel.

Frågar du mig, så skulle jag snarare hävda att den mänskliga kultur, som bäst klarar leva i samklang med naturen utan att fucka upp sina resurser, är den klart ”överlägsna”.
Vilket gör västvärldens av idag den mest värdelösa kulturen, och några av de afrikanska de mest ”överlägsna”

Men det örat klarar du nog inte lyssna på.

Citat:
Givetvis värderar vi alla kulturer, vi värderar dem när vi bestämmer vart vi ska resa, när vi konsumerar kultur från land x istället för y, när vi köper produkter som producerats där: jag själv köper hellre japanska produkter än kinesiska, exempelvis...

Köper du
choklad?
Kaffe?
Te?
Kläder av Bomull?
Etc etc?

Citat:
Det kan dock vara komplicerad att värdesätta kulturer, trots att kineserna är mer innovativa och produktiva än exempelvis indierna, så föredrar jag Indien på flera andra nivåer, som hur indierna behandlar sina djur jämfört med kinesernas empatilösa förhållande till djur och hinduismen når till djupare filosofiska källor än kinesiska konfuncianismen och dyrkan av förfäder i Kina.

Tycker jag du ska sluta ägna dig åt att ranka kulturer som mer överlägsna ( i meningen bättre) än andra.
Speciellt så som de flesta, även du, ofta inte är speciellt insatta i andra kulturers helhet.

Citat:
Men i förhållande till Somalia mot Skandinavien är det inte något vidare svårt på något sätt alls.

Nä för di är ju bevisligen expert på hela Somaliska kulturen och dess olika historiska skeenden ex.

Citat:
NEj tack, nej, nej, nej...jag vill inte resa till ett kulturellt område där jag behöver vandra omkring med livvakter för att överleva. Så modig är jag inte.

Som sagt....
Citera
2021-02-20, 10:30
Medlem
Citat:
Vi har haft genom hela vår historia haft ca 5% som tillhör andra etniciteter/kulturer, och haft 95% majoritet fram till 60-talet, idag så minskar dock svenskarnas andel till under 60% bland människor under 44 (människor som fortfarande kommer föröka sig) och det minska fruktansvärt snabt.

Källa på dessa 5% tack för det tror jag inte ett skit på.
Möjligen om man bara räknar en eller några fåtaliga andra kulturer, precis då dessa är nyinkomna.

Sverige har ständigt haft andra kulturer som kommit in i landet ända från den allra första början.

Och dessa kulturer har inte bara gjort avtryck i det ”svenska” genomet utan också i vår kultur, vårt språk, vårt tekniska kunnande etc etc.
Det är för övrigt detta som ÄR en kultur värt namnet, som lever, utvecklas och är i ständig förändring.

En statisk kultur är en död kultur.

Citat:
Du kan inte komma undan att vi kommer bli en minoritet genom att påstå att alla ändå är svenskar, det är ingen som känner att han är i Sverige i Rinkeby, Botkyrka, Rosengård.

Vilka ”vi” blev en minoritet av att valloner, skottar, judar, tyskar, romer, fransmän, italienare, finnar, turkar, chilenare, greker, irakier etc etc flyttade in i Sverige?

Dessa är ju idag med i detta ”vi” du pratar om.

Och låt det gå kanske 50-100 år så har samma skett med de invandrare vi har idag.
Det är en process som är fullständigt naturlig, och näää ändrar inget ”vi”.

Citat:
Sluta med din religiösa tro där du säger saker du tror på utan att backa upp det. Visa statistiskt hur mycket bättre Sverige blivit än Norge och Danmark exempelvis igenom att ta in mer än 2 gånger mer invandrare per capita än dessa länder.

Ja? Kolla vilka mätningar som helst där man jämför länder inom olika områden, och kolla hur bra Sverige ligger och legat de sista ska vi säga 50 åren, så får du ju ett svar på vad invandringen gjort.

Citat:
högre bnp per capita än dem? Mindre brottslighet? Bättre psykisk hälsa? Bättre sjukvårdssystem? Bättre coronastatistik?

Du får väl titta efter.

Citat:
Styrs Sverige av mina rasistiska åsikter? Steffe Löfven är "rasist" av min kaliber?

Nej men din sort sitter ju ute i samhället, och diskriminerar människor.

Citat:
Jo, visserligen har du rätt. Inga politiker i hela vår riksdag vill ju bo sida vid sida med invandrare. Jag som fattig svensk bor ju givetvis i ett område med många fler invandrare än politiker.Inkonsistensen uppkommer givetvis av att ingen vill bo i de områden som är så pass mångkulturella som de förordrar att hela Sverige borde bli. Vita vänstermänniskor agerar egoistiskt och rasistiskt och flyr från invandrare så fort invandrare börjar bli för stor andel av speciellt skolorna, de vill inte stanna och "integrera" invandrarna (inte för att invandrarna vill integreras heller).

Men de vill jättegärna bo bredvid en Hells Angels klubb ex eller bredvid nått nazist fäste eller ovanför nån ute ställe för svenska ungdomar super skallen av sig varje helg?

Man vill inte bo där det finns massa problem, våld, oväsen, desperation, utsatthet ex.

Men allt ovan har inget att göra med människors kulturer, utan med människors mer eller mindre påtvingade utanförskap med övriga.

Tror ingen har ett skit emot att bo bredvid invandrare med annan kultur när dessa är välmående, trygga etc.
Lika lite som det är speciellt problematiskt bo bredvid nån ”snäll” MC klubb.

Citat:
Ifall vänstermänniskor gjorde personliga uppoffringar istället för att agera med hyckleri och tvärtom deras tomma tyckande om saker så skulle jag i alla fall kunna respekterat er. Men ni är ett tyckande folk som inte är beredda att offra en droppe blod för era åsikter. Svenska arbetarpöbeln får stanna kvar som minoriteter i ruinerade mångkulturella ghetton, sedan är det de som är rasisterna som inte "vill" integrera invandrarna, skrattretande är ordet.

Oh verkligen?
Ingen ”vänster” har någonsin ”offrat blod” för sitt tyckande?
Nähä du.
Citera
2021-02-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag orkar inte följa hela grälet, men är det någon som skrivit att det är enbart kvinnan som skall ta ansvaret? Jag kan inte stå för vad andra tycker, men frågar du mig så säger jag att mannen inte bara har ansvaret att stå för försörjningen utan också för sin del av det du räknade upp. Och den man som gjort en kvinna på smällen har givetvis ett ansvar att gifta sig med henne och ta på sig fadersrollen, uppfostra barnen, osv. Det är ju så självklart att det inte skall behöva sägas. Tydligen måste alla självklarheter om livets villkor, såsom de alltid sett ut (fram till för 5 minuter sedan) formuleras explicit för konstiga UFOn som du.

Uven och jag har diskuterat i oändlighet.

Han vill ha abortförbud och att barnbidrag ska fråntas barn och göra om till ett ”äktenskapsbudrag”
Dvs endast barn som föds i äktenskap ska få detta bidrag från allmänheten

Han vill ha lagar som tvingar fäderna till oönskade barn att som idag betala understöd , men inget mer.
Ovan ger konsekvenserna att servile kvinnor som tvingas hit och dit. Men inte män.

Så berätta då du, vad ska Jon göra i det scenariet jag beskrev?
Ska han gifta sig med 2 kvinnor?
Citera
2021-02-20, 13:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Källa på dessa 5% tack för det tror jag inte ett skit på.
Möjligen om man bara räknar en eller några fåtaliga andra kulturer, precis då dessa är nyinkomna.

Sverige har ständigt haft andra kulturer som kommit in i landet ända från den allra första början.

Och dessa kulturer har inte bara gjort avtryck i det ”svenska” genomet utan också i vår kultur, vårt språk, vårt tekniska kunnande etc etc.
Det är för övrigt detta som ÄR en kultur värt namnet, som lever, utvecklas och är i ständig förändring.

En statisk kultur är en död kultur.

Wiki med källhänvisning denna gång:
Citat:
början av 1900-talet hade Sverige få invandrare. År 1900 bestod den svenska befolkningen av 5 100 814 personer, varav 35 627 (0,7 procent), var födda utomlands. De flesta, 21 496 personer, var från de andra nordiska länderna. Ytterligare 8 531 personer var från de andra europeiska länderna, 5 254 från Nordamerika, 90 från Sydamerika, 87 från Asien, 79 från Afrika och 59 från Oceanien.[5]

De historiska nivåerna av invandringen var en bråkdel av dagens invandring som sedan år 2007 har överstigit 1 procent per år av befolkningen, med en topp på omkring 4 procents befolkningsökning år 1994 till följd av Jugoslavienkrigen och drygt 7 procent år 2015 till följd av migrationskrisen i Europa. År 2007 var invandringen 35 gånger större än invandringen år 1875 och 3,8 gånger större än invandringen år 1960.

Så, 1900 vi hade 35000 invandrare och befolkning på 5 miljoner, 21 tusen var dessutom andra skandinavier år 1900.

Vi hade alltså 14000 ickeskandinavier som anlätt inom en generation, 0,3% av landets befolkning.
Citera
2021-02-20, 13:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
.
Vilka ”vi” blev en minoritet av att valloner, skottar, judar, tyskar, romer, fransmän, italienare, finnar, turkar, chilenare, greker, irakier etc etc flyttade in i Sverige?

Hänvisa till vilka tyska och skottska ghetton vi fick när ett hundratal personer kom från dessa länder? De där 900 vallonerna har nästan blivit mytologiska.

Svaret är att vi tog in 0,1% närbesläktade etniciteter (kulturellt, biologiskt) och blandade oss med dem utan märkbar skillnad.

Citat:
Nej men din sort sitter ju ute i samhället, och diskriminerar människor.

Men vad tur att det finns vänstermänniskor som du för att anställa en somalier, kanske låta en somalisk nyanlänt familj hyra sommarstugan?

Då säkert 50% av svenskarna är vänstermänniskor så borde det finnas tillräckligt många av er för att motverka att 82% av somalier är arbetslösa...

Citat:
Men de vill jättegärna bo bredvid en Hells Angels klubb ex eller bredvid nått nazist fäste eller ovanför nån ute ställe för svenska ungdomar super skallen av sig varje helg?

Man vill inte bo där det finns massa problem, våld, oväsen, desperation, utsatthet ex.

Men allt ovan har inget att göra med människors kulturer, utan med människors mer eller mindre påtvingade utanförskap med övriga.

Tror ingen har ett skit emot att bo bredvid invandrare med annan kultur när dessa är välmående, trygga etc.
Lika lite som det är speciellt problematiskt bo bredvid nån ”snäll” MC klubb.
.

Jämför du nu områden med många invandrare med att bo med MC-klubb? Är inte det lite rasiiiiiistiskt från din sida?

Tror jag anmäler dig för hets mot folkgrupp....

Haha, nej, ska inte göra det givetvis. Men seriöst, sämsta metaforen någonsin. När har man hört en stadsdel fylld av mc-kriminella? Su borde försöka dra liknelsen med svensk arbetarklass istället, men ingen svensk medelklassvenne har väl något speciellt emot att bo sida vid sida med mekaniker och industriarbetare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in