2021-02-20, 07:54
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Jens Burman. Kommer han nånsin ta steget vidare och bli den topåkare vi svenskar suktat efter sen elofssons, Hellner, och Olssons tid?

Han blir 27 år i sommar och ha rönte gjort mycket topplaceringar hittills så ser inte ljust ut iaf
Får han inte 100% ordning på ryggen kommer han ju inte ta steget upp i den absoluta världseliten, om han kan göra det om ryggen blir 100% bra låter jag vara osagt.
Citera
2021-02-20, 09:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Sundby var väl också som bäst i ganska hög ålder?
Citera
2021-02-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Sundby var väl också som bäst i ganska hög ålder?

Fast var inte det eftersom han började använda astmamedicin?
Citera
2021-02-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Fast var inte det eftersom han började använda astmamedicin?
Det har han som flere andre brukt siden han var barn.

Som barn fikk Johnsrud Sundby diagnostisert astma ved Ullevål Sykehus. Hans sykdom og medisinbruken knyttet til denne har vært åpent kjent.
Citera
2021-02-20, 14:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det har han som flere andre brukt siden han var barn.

Som barn fikk Johnsrud Sundby diagnostisert astma ved Ullevål Sykehus. Hans sykdom og medisinbruken knyttet til denne har vært åpent kjent.
Har det varit allmänt känt att han har överdoserat med 10 gånger mer än den rekommenderade dosen precis före loppen?

Nej, att jämföra med Sundby är inte något positivt.
Citera
2021-02-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har det varit allmänt känt att han har överdoserat med 10 gånger mer än den rekommenderade dosen precis före loppen?
Nej, att jämföra med Sundby är inte något positivt.
Ser ingen grunn til å bruke mer tid på dette, men kan anbefale å stille spørsmål rundt dette til en lege som er ekspert på astma og allergier.
Citera
2021-02-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Ser ingen grunn til å bruke mer tid på dette, men kan anbefale å stille spørsmål rundt dette til en lege som er ekspert på astma og allergier.
men..........................
Norrmän!!!!!!

Gränsvärdet man satt är alltså skyhöga doser.

När då Sundby i princip är 10ggr ÖVER den redan höga gränsvärdet så tycker ni Norrmän att det inte är konstigt på något sätt?
Det är nog bara Norska skidläkare som tycker så.
Medicinsk expertis, med forskning i området, delar INTE den Norska uppfattningen.
Dom säger att gränsvärdet är väl mycket tilltaget men godtar, med tvekan, det.

Norrmän överlag, inte alla, har verkligen skygglappar när det gäller dopingproblematiken och skidåkning.

Och ni Norrmän inne på detta forum.................... bekymra er inte med att svara på detta inlägg. Vi vet redan er inställning i dessa frågor............."förnekelse"...............
Citera
2021-02-20, 17:18
Medlem
Tyvärr måste jag säga att man funderar ju om det nya Norska stjärnskottet BERGANE också är ett resultat av sjukdom sedan barnsben.

Jag vill inte tro det men.......................
Citera
2021-02-20, 17:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Tyvärr måste jag säga att man funderar ju om det nya Norska stjärnskottet BERGANE också är ett resultat av sjukdom sedan barnsben.

Är det bara dina »funderingar« eller har du någon som helst substans att komma med kopplat till henne?
Citera
2021-02-20, 17:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife

Finns en dopingtråd om du vill komma med grundlösa och obefogade dopinganklagelser.
Citera
2021-02-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Finns en dopingtråd om du vill komma med grundlösa och obefogade dopinganklagelser.
Vem har gjort någon dopinganklagelse?
Läs igen!
Citera
2021-02-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är det bara dina »funderingar« eller har du någon som helst substans att komma med kopplat till henne?
Nej, jag har inget angående henne, var mer en fråga och fundering.
Bra att du kunde läsa och förstå inlägget till skillnad från andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in