2021-03-06, 17:09
Medlem
FNLSs avatar
Jag utgår ifrån att en massa idioter fortfarande tror att Karlsson hade förlorat touren även utan skadan
Citera
2021-03-06, 17:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag utgår ifrån att en massa idioter fortfarande tror att Karlsson hade förlorat touren även utan skadan

Det är ju helt omöjligt att veta. Men för Fridas del tror jag den skadan ändå kom ganska "lämpligt" med tanke på hur bra formtoppad hon varit i detta VM.
Citera
2021-03-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forbrurkaren
Weng har bettet sig huvudlöst i många sammanhang, går i mål ett varv för tidigt, växlar till ryssland i stafett o.sv, finns också ett antal sekvenser när hon och den även ganska "bonniga" och osympatiska Johaug står och primalskriker i målområdet medans konkurrenter fortfarande går i mål (titta på Tour de Ski för några år sen t.ex).

Min nya teori är att skrikandet är ett utfall av undantryckta aggressioner från Weng mot johaug , då Weng är vansinnig för att johaug har snott hennes rikedom och berömmelse under många år genom att fuska med steroider.

Dom kan ju inte prata om fusket öppet inom laget så istället blir det att Weng och johaug står och primalskriker på varandra för att rensa luften.
Citera
2021-03-06, 17:30
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Hagström och Sundling på plats i Engadin redan idag.

Fint. Maja också ser jag.

Blir intressant att se vad Johanna kan göra på en klassisk masstart i världscupen.
Citera
2021-03-06, 17:48
Medlem
Tror Johanna kommer få det tufft!
Citera
2021-03-06, 18:52
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är ju helt omöjligt att veta. Men för Fridas del tror jag den skadan ändå kom ganska "lämpligt" med tanke på hur bra formtoppad hon varit i detta VM.
Hon hade givetvis varit formtoppad till VM också även med skadan. Belastningen blev nog ungefär samma även utan sprint och final climb.

Ingen supertopp till VM heller om man jämför med Ebba. De har varit rätt jämna under säsongen, men tycker Frida också var lite bättre i December utan att ha helt flyt med resultaten.
Citera
2021-03-06, 19:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Hon hade givetvis varit formtoppad till VM också även med skadan. Belastningen blev nog ungefär samma även utan sprint och final climb.

Ingen supertopp till VM heller om man jämför med Ebba. De har varit rätt jämna under säsongen, men tycker Frida också var lite bättre i December utan att ha helt flyt med resultaten.

Fast Ebba är ju stabilare än Frida över en hel säsong än så länge. Jag tror att det gynnade Frida att få en träningsperiod hemma efter TdS och vara lite träningsbelastad för att sen kunna släppa på det inför VM. Tycker du att Ebba helt prickat formen till detta VM? Jag är nog tveksam till om hon är helt nöjd med två brons när hon summerar mästerskapet.
Citera
2021-03-06, 19:37
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast Ebba är ju stabilare än Frida över en hel säsong än så länge. Jag tror att det gynnade Frida att få en träningsperiod hemma efter TdS och vara lite träningsbelastad för att sen kunna släppa på det inför VM. Tycker du att Ebba helt prickat formen till detta VM? Jag är nog tveksam till om hon är helt nöjd med två brons när hon summerar mästerskapet.
Jag vet inte om Ebba är stabilare än Frida. Att Frida har färre pallplatser i VC beror ju på att hon har gjort färre lopp.

Ang Ebba så vet jag inte om hon är nöjd men tycker inte hon hade dålig form. Trots allt klart topp 3 sett över mästerskapet och väldigt jämn med Frida.
Citera
2021-03-06, 19:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Jag vet inte om Ebba är stabilare än Frida. Att Frida har färre pallplatser i VC beror ju på att hon har gjort färre lopp.

Ang Ebba så vet jag inte om hon är nöjd men tycker inte hon hade dålig form. Trots allt klart topp 3 sett över mästerskapet och väldigt jämn med Frida.

Stabilare i den meningen att hon är två år äldre och har mer erfarenhet att inte gå på träningssmällar.

Jag har inte sagt att Ebba har dålig form, jag skrev att jag tror att hon inte är helt nöjd med två brons.
Citera
2021-03-07, 18:22
Medlem
Denna säsong har det varit så många uppmärksammade upploppssituationer med trängningar och kollisioner på de upplopp som har en tvär kurva före upploppet. Åkarna är så snabba och duktiga att accelerera in på upploppet med hjälp av skridskoskär i kurvan. De kommer även med så hög fart, så i dag hamnade alla tre (även Iversen) i ytterspåret på upploppet direkt efter kurvan.

Tråkig incident i dag på VM när Kläbo diskas. Jag hoppas att flera arrangörer ser över kurvorna och "rätar ut" dem en aning så de inte blir så tvära.
Citera
2021-03-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Fint. Maja också ser jag.

Blir intressant att se vad Johanna kan göra på en klassisk masstart i världscupen.

Räknas som VC-final och vi har i praktiken 10 platser eller? Fast bara på damsidan.
Citera
2021-03-08, 13:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Finlands lag till Engadin

Johanna Matintalo , Laura Mononen, Vilma Nissinen, Krista Pärmäkoski

Ristomatti Hakola, Perttu Hyvärinen, Lauri Lepisto , Iivo Niskanen

Sverige skickar VM-laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto