Citat:
Ursprungligen postat av
bergen28
Nja, det er jeg virkelig ikke enig i. Svahn har ikke noen Bjørgen-kapasitet ennå i fristil. Det vil være fullt mulig å gå fra henne i en tøff nok løype (noe Oberstdorf i utgangspunktet er). Men det forutsetter at man setter løpere som er i stand til det (Johaug og Fossesholm, men i praksis Fossesholm siden Johaug ikke ønsker å gå den etappen) og ikke en som ikke er i stand til det på siste etappe (Heidi Weng). Et optimalt lag er egentlig H. Weng, Johaug, Haga (om hun fortsetter formen hun har vist nylig i VM), Fossesholm.
Håller helt med här. Jag har inte sett något som säger att Linn är omöjlig att skaka av sig på en fristilsetapp. Vi har sett att hon är en lysande hängåkare i klassiskt, men fristil är fortfarande ett frågetecken för mig. Det är ju inte helt ovanligt att sprintåkare kan åka riktigt bra klassiskt när det blir längre men att fristil är en helt annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Fast det är ju de fåtaliga pallplatserna som är en följd av Fridas hackiga säsonger med diverse strul.
Jag känner inget som helst tvivel om att en Frida Karlsson i god form är bättre än både Ebba Andersson och Jessie Diggins.
Det tror jag att få tvivlar på.Det som jag påpekat är att Fridas sista två säsonger därför är en besvikelse...inte minst för henne själv som sagt.
Ja. Så länge du är medveten om att det är en känsla du har och inget annat. För som sagt, i verkligheten så har hon inte visat nått sådant, och i allmänhet så är det klart bättre att basera förutsägelser på verkligheten än en känsla. Hade du lagt till "i framtiden" så hade jag hållit med dig, då lägger du till hennes ålder som en del i beräkningen, men eftersom du pratar om hur det är nu, så har du ingen verklighetsförankring alls i det du säger.