2021-02-03, 15:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Fast Haga är väl långt ifrån 2018-form så inte särskilt realistiskt att spekulera om det.
Citera
2021-02-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och nu är du en av dom som sätter mycket högre krav på Frida än vad man borde ha. Frida har alltså 3 stycken pallplatser i världscupen. Tittar man alltså på hur verkligheten har sett ut, och inte den verkligheten som man hoppas på, så är alltså en Frida i god form på ungefär samma nivå som Diggins och en Ebba i god form. Ebba har i princip prenumererat på pallplatser dom sista åren, Diggins har gått lite mer upp och ner mellan olika säsonger men när hon har en gott år så prenumererar hon i stort sett också på pallplatser, åtminstone i fristil.

Fast det är ju de fåtaliga pallplatserna som är en följd av Fridas hackiga säsonger med diverse strul.
Jag känner inget som helst tvivel om att en Frida Karlsson i god form är bättre än både Ebba Andersson och Jessie Diggins.
Det tror jag att få tvivlar på.Det som jag påpekat är att Fridas sista två säsonger därför är en besvikelse...inte minst för henne själv som sagt.
Citera
2021-02-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nææ. Den eneste som er i fare om Haga skulle være i storform er Tiril Udnes Weng. Aldri i verden at noen av H. Weng, Johaug eller Fossesholm blir vraket på stafetten. Det som da eventuelt vil skje er at Heidi Weng tar første etappe i stedet for 3 eller 4.

Medhåll.
Norge med Weng-Johaug-Haga-Fossesholm är en smörrebom ifrån VM guldet.
Jag hoppas mera på Nils Van der Poel i skridsko,och att vi därigenom tar mera medaljer än Norge i VM nästa vecka.
Citera
2021-02-03, 16:32
Medlem
FNLSs avatar
Jag tolkar Byström som att det kanske blir några svenska åkare i nove mesto
Citera
2021-02-03, 16:41
Medlem
Lätt att glida in i stafettspekulationer men ta det gärna i stafettråden så har vi det mesta samlat där
Citera
2021-02-03, 16:44
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag tolkar Byström som att det kanske blir några svenska åkare i nove mesto

Jag med. Kanske både Ebba och Linn?!
Citera
2021-02-03, 16:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nja, det er jeg virkelig ikke enig i. Svahn har ikke noen Bjørgen-kapasitet ennå i fristil. Det vil være fullt mulig å gå fra henne i en tøff nok løype (noe Oberstdorf i utgangspunktet er). Men det forutsetter at man setter løpere som er i stand til det (Johaug og Fossesholm, men i praksis Fossesholm siden Johaug ikke ønsker å gå den etappen) og ikke en som ikke er i stand til det på siste etappe (Heidi Weng). Et optimalt lag er egentlig H. Weng, Johaug, Haga (om hun fortsetter formen hun har vist nylig i VM), Fossesholm.
Håller helt med här. Jag har inte sett något som säger att Linn är omöjlig att skaka av sig på en fristilsetapp. Vi har sett att hon är en lysande hängåkare i klassiskt, men fristil är fortfarande ett frågetecken för mig. Det är ju inte helt ovanligt att sprintåkare kan åka riktigt bra klassiskt när det blir längre men att fristil är en helt annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fast det är ju de fåtaliga pallplatserna som är en följd av Fridas hackiga säsonger med diverse strul.
Jag känner inget som helst tvivel om att en Frida Karlsson i god form är bättre än både Ebba Andersson och Jessie Diggins.
Det tror jag att få tvivlar på.Det som jag påpekat är att Fridas sista två säsonger därför är en besvikelse...inte minst för henne själv som sagt.
Ja. Så länge du är medveten om att det är en känsla du har och inget annat. För som sagt, i verkligheten så har hon inte visat nått sådant, och i allmänhet så är det klart bättre att basera förutsägelser på verkligheten än en känsla. Hade du lagt till "i framtiden" så hade jag hållit med dig, då lägger du till hennes ålder som en del i beräkningen, men eftersom du pratar om hur det är nu, så har du ingen verklighetsförankring alls i det du säger.
Citera
2021-02-03, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Att diskutera Frida och Linn här inne verkar vara väldigt känsligt för en del. Det är taggarna utåt direkt om något inte andas oförbehållsamma hyllningar.

Jag håller med dom som ifrågasätter Fridas form. Hon har helt klart högre kapacitet än det hon får ut i spåret så visst är det oroande. Något enstaka lopp då och då som är bra.

Fast, med Linn Svahn behöver man inte oroa sig för ”ätstörningar” och dåliga resultat 😎😎😎😎😎😎😎
🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥉

Så, hyllningar är bara välkomna!
Citera
2021-02-03, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Så kom deltagarlistan för U23-VM.

"Flera av de mest meriterade U23-tjejer är aktuella för VM-truppen till Oberstdorf och står därför över U23-VM i Vuokatti. Det gör att antal tjejer är lite färre detta år."

Damer
Hanna Abrahamsson, Ulricehamns IF
Louise Lindström, Falun/Borlänge SK
Ebba Stenman, Älvsby IF SK

Herrar:
Leo Johansson, Falun/Borlänge SK
Fredrik Andersson, Piteå elit SK
William Poromaa, Åsarna IK
Johan Herbert, IFK Mora SK
Gustav Berglund, IFK Mora SK
Johan Ekberg, Nacka Värmdö SK

https://www.skidor.com/Grenar/langdakning/foljoss/aktuelltlangdakning/2021/SverigestrupptillU23-VM

Herregud, va fan är det hör för uttagning till U23VM??

Bara tre girlies??

Det må väl ändå finnas aktiva unga kvinnor under 23 år att skicka till ett VM??

Alicia Persson??
Emma Jönsson?
Moa Majbäck?
Lina Sande?
Citera
2021-02-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Håller helt med här. Jag har inte sett något som säger att Linn är omöjlig att skaka av sig på en fristilsetapp. Vi har sett att hon är en lysande hängåkare i klassiskt, men fristil är fortfarande ett frågetecken för mig. Det är ju inte helt ovanligt att sprintåkare kan åka riktigt bra klassiskt när det blir längre men att fristil är en helt annan sak.

Ja. Så länge du är medveten om att det är en känsla du har och inget annat. För som sagt, i verkligheten så har hon inte visat nått sådant, och i allmänhet så är det klart bättre att basera förutsägelser på verkligheten än en känsla. Hade du lagt till "i framtiden" så hade jag hållit med dig, då lägger du till hennes ålder som en del i beräkningen, men eftersom du pratar om hur det är nu, så har du ingen verklighetsförankring alls i det du säger.

Verklighet baseras på nuet.Allt annat är spekulation.
Citera
2021-02-03, 19:25
Medlem
Citat:
Förstår inte din argumentation.
En Frida Karlsson i god form tar inte stryk av varesig Diggins eller Ebba exempelvis.
Hennes distanslopp i tds var en besvikelse..inte minst för henne själv.
Jag tror nog att man mäter detta bäst via Frida Karlsson personligen.
Var hon nöjd?
Knappast serru.
För det första:
Diggins o Brennan hade toppform och då tillhör dom(iaf Diggins) absoluta världstoppen.

För det andra:

Du verkar ha missat att Val Mustair är på höghöjd och ingen av svenska åkarna var acklimatiserade.
Jag persoligen är helt övertygad att om loppen gått på lågland alt. svenskorna varit acklimatiserade hade utfallet blivit helt annorlunda.

Efter skadan har Frida mest rehabat.
Så jag håller inte med dig om att hon svajat mtp omständigheterna.
Citera
2021-02-03, 19:39
Medlem
Citat:
Verklighet baseras på nuet.Allt annat är spekulation.
Så då är Maja borta från sprinten i VM då?
Bara för att visa att din teori inte håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in