2021-02-20, 18:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vem har gjort någon dopinganklagelse?
Läs igen!

På vilket sätt skulle annars hennes resultat vara en effekt av sjukdom om hon inte fått medicinering som haft prestationshöjande effekter?

Det skulle vara helt i linje med hur du skriver om en annan norsk junior som du anklagar vara dopad.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-02-20 kl. 18:04.
Citera
2021-02-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På vilket sätt skulle annars hennes resultat vara en effekt av sjukdom om hon inte fått medicinering som haft prestationshöjande effekter?

Det skulle vara helt i linje med hur du skriver om en annan norsk junior som du anklagar vara dopad.
Det du missar är att det är en fundering, fråga och INGEN anklagelse.

Vad det gäller Fossesholm så är ju fakta att hon gått på dopingklassad medicin i 3 år.
Jag har aldrig påstått att hon är fälld för doping.
Citera
2021-02-20, 18:10
Medlem
FNLSs avatar
Engadin i Schweiz får världscupen 13-14 mars. 10/15 klassisk masstart på en vanlig bana följt av 30/50 jaktstart fristil på deras långloppsbana.
Citera
2021-02-20, 18:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Det du missar är att det är en fundering, fråga och INGEN anklagelse.

Vad det gäller Fossesholm så är ju fakta att hon gått på dopingklassad medicin i 3 år.
Jag har aldrig påstått att hon är fälld för doping.

Du får gärna förklara hur sjukdom skulle kunna ligga bakom hennes resultat. Det måste ju finnas något skäl till att du just funderar på sjukdom och inte någon annan faktor.
Citera
2021-02-20, 18:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Engadin i Schweiz får världscupen 13-14 mars. 10/15 klassisk masstart på en vanlig bana följt av 30/50 jaktstart fristil på deras långloppsbana.

Kul, bra lösning!
Citera
2021-02-20, 18:40
Medlem
Citat:
Du får gärna förklara hur sjukdom skulle kunna ligga bakom hennes resultat. Det måste ju finnas något skäl till att du just funderar på sjukdom och inte någon annan faktor.
Oaktsamhet har ju Norrmännen och alla andra lärt sig att det inte fungerar fullt ut som förklaring.
Medveten doping (a la tex Ryssland) är det nog få som provar sig på i dagens läge.
Sen kan inte jag komma på så många fler "faktorer".
Citera
2021-02-20, 18:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Oaktsamhet har ju Norrmännen och alla andra lärt sig att det inte fungerar fullt ut som förklaring.
Medveten doping (a la tex Ryssland) är det nog få som provar sig på i dagens läge.
Sen kan inte jag komma på så många fler "faktorer".

Du kan alltså inte ge något bra svar på varför du just funderar på sjukdom (mer än att du tycker att norska åkare sysslar med något fuffens).

Det finns ju flera andra faktorer: talang, gener, träning, formtopp, överlägsna skidor mm.
Citera
2021-02-20, 18:48
Medlem
Citat:
Nej, jag har inget angående henne, var mer en fråga och fundering.
Bra att du kunde läsa och förstå inlägget till skillnad från andra.
Og det baserer du på hva? At hun slo svenskene?
Citera
2021-02-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Og det baserer du på hva? At hun slo svenskene?
Var mer en fråga.
Citera
2021-02-20, 19:08
Medlem
Citat:
Du kan alltså inte ge något bra svar på varför du just funderar på sjukdom (mer än att du tycker att norska åkare sysslar med något fuffens).

Det finns ju flera andra faktorer: talang, gener, träning, formtopp, överlägsna skidor mm.
Jag tror inte att man når elitklass i skidåkning om man inte har en viss talang, att man tränar bra osv. Det är jag övertygad om att Bergane sköter lika bra som någon annan elitskidåkare.
Jag undrar om hon har någon TUE och isf mot vad.
Citera
2021-02-20, 19:12
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ser inga problem med Bergane, hon verkar vara en kämpe som ger allt.

Det enda är väl at hon ser ut som ett troll, men det kan hon ju inte rå för.
Citera
2021-02-20, 19:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tror inte att man når elitklass i skidåkning om man inte har en viss talang, att man tränar bra osv. Det är jag övertygad om att Bergane sköter lika bra som någon annan elitskidåkare.
Jag undrar om hon har någon TUE och isf mot vad.

För att när det gäller norska åkare så måste TUE, trots talang och träning, vara det som förklarar bra resultat? Och då kunde frågat konkret om hon hade någon TUE istället för att komma med en förtäckt dopinganklagelse.

Och varför frågar du inte om Lindström har någon TUE? Hennes resultatförbättring är väl minst lika "suspekt" som Berganes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in