2021-02-19, 22:52
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Bilaga till rapport om walkie-talkies 2017-11-22.

https://drive.google.com/file/d/14P2cLo2s-0t4ctjO51EZjRu4c58flc3T/view?usp=sharing

Nummer 95 i listan. Uppslagsnummer är EH 18620-00.

Okej, ja då vet vi. Uppgiften om polis från Bagarmossen är anmärkningsvärd. Att uppgiften dök upp först 1997 är en svaghet men den kan trots det vara sann. Om mannen mittemot mordplatsen var känd för vittnet är det ett major breakthrough. Vore mkt intressant att veta vem vittnet syftade på.
Citera
2021-02-19, 23:08
Medlem
Bodde inte Ove P i Bagarmossen?

Kanske citatet" Knarket såg vad som hände stämmer"
Citera
2021-02-19, 23:35
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej, ja då vet vi. Uppgiften om polis från Bagarmossen är anmärkningsvärd. Att uppgiften dök upp först 1997 är en svaghet men den kan trots det vara sann. Om mannen mittemot mordplatsen var känd för vittnet är det ett major breakthrough. Vore mkt intressant att veta vem vittnet syftade på.

En annan Bagarmossare som var i tjänst den kvällen var T Blomkvist från VD 4.
Citera
2021-02-19, 23:40
Medlem
Med all respekt för alla försök att bringa ytterligare klarhet i detta utifrån vittnesuppgifter i anslutning till Sveavägen/Tunnelgatan tidsmässigt nära mordet - jag tror det är en dead duck. Oaktat KP:s upprepande uttalanden om att utgå från mordplatsen. Det finns alldeles för många direkt motstridiga uppgifter om antalet personer, hur dessa var klädda, vem som såg vad, tidsschemat etc.
Men det verkar finns en sak som i nuläget är närmast obestridd och det är övervakningen i GS samt "den snitslade banan" till Grand och under bioföreställningen. Nyckeln till att ta detta närmare en lösning sitter enligt vad jag tror, i att dyrka upp ytterligare detaljer i detta, Vilka var dom? Vilka kontakter hade de?
Citera
2021-02-20, 05:08
Medlem
I'm sorry - I do not know who "Flygare" is???

I do know that the S&W I have discussed many times with you came to Sweden at the same time as a 1975 Ford Mustang - the Mustang was "sold" to a owner of a gallery in 1978/79

Those are facts!
You can decide for yourself if you want to believe it or not.

The S&W was given to the managing director of the factory in Jämtland (1981) that OP visited a few days prior to his assassination - and yes, the managing director hated OP - I have first hand knowledge of that - I had to sit and listen to his crap for years!

So know go ask yourself, where is that S&W? Why has it not been handed in to PU?
Why is it a secret?

There are several people who know about this S&W and its history. I'm just the only one who has said anything!

And yes, Boboslacke - the managing director drove a red sports car - I already told you Anders W. can confirm this to you - feel free to call him and ask - there is an article about Anders that you can google - I'm sure you can find it. Call him, ask.
Boboslacke, you seem to have some idea that I am lying or fabulating a story - but I am not. Heck, I can probably tell you were the car is parked today and has been for many years!

CP and the managing director of the factory up north might as well be brothers - they are doppelgänger's

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Flygare höll väl på med liknande verksamhet med utställning i Gamla stan när han observerade en man lik CP som sedan blev Sydafrikan med en skröna från Arlanda...?
Citera
2021-02-20, 06:30
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayenne938
Med all respekt för alla försök att bringa ytterligare klarhet i detta utifrån vittnesuppgifter i anslutning till Sveavägen/Tunnelgatan tidsmässigt nära mordet - jag tror det är en dead duck. Oaktat KP:s upprepande uttalanden om att utgå från mordplatsen. Det finns alldeles för många direkt motstridiga uppgifter om antalet personer, hur dessa var klädda, vem som såg vad, tidsschemat etc.
Men det verkar finns en sak som i nuläget är närmast obestridd och det är övervakningen i GS samt "den snitslade banan" till Grand och under bioföreställningen. Nyckeln till att ta detta närmare en lösning sitter enligt vad jag tror, i att dyrka upp ytterligare detaljer i detta, Vilka var dom? Vilka kontakter hade de?

Det står i polisrapporterna om Latif att han höll till i Gamla stan före mordet.

https://drive.google.com/file/d/1bHxO78YZWV5aR6-1efEcrBa4QFmPrPc1/view
Senast redigerad av ben-varfor 2021-02-20 kl. 06:33.
Citera
2021-02-20, 07:59
Medlem
Mycket kollar ni här men det är ändå Svartenbrandt som är mördaren. Hoppas utredningen öppnas upp snart igen. Annat vore skam!
Citera
2021-02-20, 08:29
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
I'm sorry - I do not know who "Flygare" is???

.................................................. .................................................. .......

CP and the managing director of the factory up north might as well be brothers - they are doppelgänger's

Sten Flygare antar jag.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEVEzG/pekar-ut-torped--i-tv-inslag-dagen-efter-palmemordet

Som pekade ut mannen i den blå kepsen som Eugene de Kock eller hans "doppelgänger".
https://i.imgur.com/PVwtOpE.jpg
Senast redigerad av HAARP 2021-02-20 kl. 08:32.
Citera
2021-02-20, 09:23
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayenne938
I väntan på nytt material så blir det många upprepningar.
¨
Mordet kan enbart ha utförts av en gärningsman som bevisligen befann sig i Dekorimahörnan 23,21,30 plus minus 10 sekunder.

Vi har nu hyfsad kontroll på den hörnan fram till runt 23,20,00 via ett antal vittnesmål. Plus den östra sträckningen av Tunnelgatan.

Nu rör det sig om runt om en och en halv minut för gärningsmannen att anlända dit. Så ju fler personer som kan kartläggas under den kritiska tiden desto bättre. GM var inte osynlig. Även fast det verkar så. Jag är övertygad om att det finns de som sett honom före ankomsten till mordplatsen.

Jag kan inte se någon anledning till att mördaren skulle befunnit sig i GS flera timmar före mordet. Det måste handla om olika grupper med olika agenda. Och förslag på grupper saknas inte. Liksom narkotikaspaningar. Sanktionerade eller inte.

Som jag tidigare skrivit flera gånger. Detta kommer att ta tid. PU innehåller runt 500 000 dokument. Vi har enbart börja skumma ''grädden'' ur PU. Alltså runt 2 procent efter 200610. Plus de dokument som släpptes i samband med rättegångarna. Alltså gammal ''sur sönderanalyserad grädde.''
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-02-20 kl. 09:35.
Citera
2021-02-20, 10:13
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Jag har också, på vägar jag inte vill avslöja, försökt få fram vapenregister från tiden för mordet men där blev det tvärstopp. Ingen sådan.information kan lämnas ut.
Om öppna vapenregister 1986 inte kan lämna ut 2021, så antyder det att det finns något att dölja. Precis det som boboslacke skrivit om många gånger.

Vem/vilka ska skyddas?

Varför verkar detta omfattas av alla vittnesmål om WT? Enligt Ölvebro var alla vittnesmål om män med kommunikationsutrustning enbart påhitt. Och vad skiljde honom mot Dag Andersson många år senare? Vad visste HÖ som inte DA visste? Och var passar Thure Nässen in i detta. Han som en dag skulle berätta allt han visste. Alltså före gravsättningen.

Kombinationen WT, poliser/narkotikaspanare och vapenregister verkar vara glödhet. Samtidigt som PU bevisligen svärtar dokumenten så mycket de kan.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-02-20 kl. 10:17.
Citera
2021-02-20, 12:34
Medlem
OPK123s avatar
Finns det något vittnesmål från Gamla Stan i januari/februari 86 angående två män med blå täckjacka respektive grå jacka eller täckjacka?
Citera
2021-02-20, 13:12
Medlem
14thInts avatar
Citat:

Det finns hittills tre Bagarmossare i tjänst:

L-G Stigsson, VD2
T Blomkvist, VD4
O Persson, K

Blomkvist hade jag missat i denna kartläggning: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Observera att det ska vara Sundberg istället för Sandberg.

Det finns ingen förteckning mig veterligen om Kriminalpoliser i tjänst, så det skulle kunna finnas ett par till i tjänst, dels från K, dels från VD4 där en hel del inte har adresser utsatta.

Sen har vi ju ”privatspanande poliser” förstås, så detta kanske inte ger något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in