Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-20, 21:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Bra fråga. Vad är det som gnager på vissa0 håll kan man undra.

motivet för finnlaugsson är ju att vara lustig, den andre verkar också vara en lustigkurre. de har pratat om spåret med glimten i ögat. men SvD har öst på som om det vore ett fullt rimligt spår
Citera
2021-12-20, 21:30
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Tror ni att Palmeutredningen kommer att återupptas någon gång?

Tror ni att det kommer att kunna presenteras en lösning på mordet som typ 90 procent av befolkningen kan acceptera?
Nej
Ta frågan med Ingvar Carlsson. Tror du att du får ett ärligt svar?
Citera
2021-12-20, 21:40
Medlem
Gothuss avatar
https://www.dn.se/insandare/cancerfallen-okade-dar-regnet-var-radioaktivt/

Robert Maxwell
Citera
2021-12-20, 22:18
Medlem
"X brukade 1986 vara iklädd en blå tygjacka som räcker på halva låret och en blå stickad luva som han brukade ha uppvikt.
( Liknar det inte det signalement som Anders Björkman uppger?)
X vet dock inte hur han var klädd på fredagen den 28 februari 1986."

https://drive.google.com/file/d/14-qou2qOlo71xE3ptV2_hYPKZDVMC4R3/view
19860318 Nazisten -ABABVAKT-Månsson-Societas-Avantus-Gardie D 2695
Citera
2021-12-20, 23:22
Medlem
Personligen tycker jag att det är viktigt för landet och demokratin att frågan hålls levande.

Man ska alltid söka efter sanningen som medborgare.

Det går inte att stänga eller avsluta en sådan här sak - den grejen finns inte.

Och det gör vi aldrig- aldrig.

Vi vill veta, vi har rätt att veta.
Citera
2021-12-21, 05:58
553.2 Kompletterande förhör med Alf Lundin, mindre maskat! 2021-12-20 E-4426-A https://drive.google.com/file/d/1IiYxPiR6aiY0vBuu6j8oNqnaJc976nju/view?usp=sharing
1365 Iakttagelse av person som beter sig lustigt område 6 2021-12-20 EAA-6847 https://drive.google.com/file/d/1o3ghXZawStW38Z1PeZGWVlsBAVAw0fxd/view?usp=sharing
1365.1 Iakttagelse av person som beter sig lustigt, Gamla Brogatan. Möjligen från Nässjö (SAFE?) 2021-12-20 EAA-6847-C, polisen hörde inte av sig. https://drive.google.com/file/d/1_juqbbGRfxZqVjy3AfD0nRP8NWVN5Nko/view?usp=sharing 3
1365.2 Iakttagelse av man, signalement 2021-12-20 EAA-6847-D https://drive.google.com/file/d/1Nhbg2mtS7U5NkEzgW_-s6SL8uVjEwGDn/view?usp=sharing 1
1366 Man med keps, rock stålbågade glasögon tar taxi från Söder runt midnatt 2021-12-20 E-630 https://drive.google.com/file/d/1C4M7Wn7neYkVcqvFGtmtgSr2-pbH0NH7/view?usp=sharing 1
1367 Stålbågade glasögon upphittade på Snickarbacken lämnas in 2021-12-20 F-1203-A https://drive.google.com/file/d/1RCEdJ1pRQDVPbYz50Y89DCYH7v3hHQz5/view?usp=sharing 1
1368 Tips om högerextrem EAP-medlem som "springer lustigt" 2021-12-20 HE-12378 https://drive.google.com/file/d/1HiREXiwZ7bY1zdMbHJZtVFPerpGTNJ1A/view?usp=sharing
Citera
2021-12-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du tycker om att svara på frågor du själv ställer och att svara sådant du svarat förut.

Nu gällde det däremot bland annat detta:

- Varför valde Tore Forsberg att för eftervärlden peka ut Christer Pettersson som statsministermördare?

- Varför åkte Tore Forsberg hem så fort han fått mordbeskedet? Varför inte informera sig mer? Inte göra sig tillgänglig, bidra med lämplig input och åtgärder? Han hade knappast sömnbrist vid tillfället.

Det har sa till mig var att förlaget insisterade på att han skulle ha med ett avsnitt om det i boken. Han kunde ju inte skriva något om det som han och Näss egentligen misstänkte och anade eftersom han abdikerade från allt samröre med saken direkt eftersom han insåg att det inte skulle gå. SÅ VAD GÖRA? Han valde helt enkelt att kopiera av de underlag Donald mfl tillhandahåller.

Inte märkligt att köpa då man ser hur just de hade fingret i ögat på honom med historierna om ambassadband mm.

Svaret är alltså enligt Tore att " Härtill såg han sig nödd och tvungen! Han höll good min mot t ex Donald och jag såg förakt i hans ögon när han pratade om dessa.

Vi ser tydligt att Tore i verkligheten var ute i kylan. När hans bok lanserades var inte en enda kollega där och stöttade. De fakto var han och jag solo där på bokmässan största delen av tiden. NÄR Teutenberg lanserade sin bok hade han högvakt med sig från Ögat som höll publik på avstånd. Det är anser jag talande.

Var och en får bedömna själva. Sanning eller undanflykter.

Kan dock avslöja att I samtal mellan fyra ögon nämnde Tore att en grupp personer uppvaktade honom kring misstankar mot Palme under låg tid med stor energi. Donald skall ha varit en av de som torgförde det med uppmaningar till Tore att agera mot OP som påstådd spion. TORE nekade dock alla sådana "uppvaktningar" och dessa vände sig åt annat håll för att vinna stöd. Var ville han inte säga annat än att det inte handlade om informella vägar utan jurisdiktion.

Enligt Tore var alltså Ryssbyrån utsatt för påverkansförsök kring Palme av externa krafter som hyste misstankar. De skall ha varit frustrerade över det.
Citera
2021-12-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Tack, du hann före. Det är precis det som det handlar om.

Varför sitter han med på förhören med Fredin och genomför operationer mot densamme när han officiellt inte vill ha med PU att göra?

Allt fler frågor

HAR VILL INTE SITTA MED I Palmerummet! Makförhållandena var sådana att från HH och framåt beordrade Säpo att utföra vissa åtgärder på order utifrån. De fick inte göra något på egen hand. Ni kan ju inte vara blinda för de påtryckningar som fanns mot Näss i Ebbeaffären och hela kurdaktionen där Näss till och med försökte gå högre upp men tvingades in i ledet och sedan blev utpekad för de olagligheter de utförde där.

Var öppna för att det kan finnas många bottnar i den sörjan.
Citera
2021-12-21, 12:57
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Donald skall ha varit en av de som torgförde det med uppmaningar till Tore att agera mot OP som påstådd spion. TORE nekade dock alla sådana "uppvaktningar" och dessa vände sig åt annat håll för att vinna stöd. Var ville han inte säga annat än att det inte handlade om informella vägar utan jurisdiktion.

.
Ja ja allt utmynnar till Donald.
Vilket jag uppfattar som korrekt.
Jag fick ett rent helvete sist när jag skrev om Donald. Hoppas att något förändrats.
Senast redigerad av Gothus 2021-12-21 kl. 13:01.
Citera
2021-12-21, 13:13
Medlem
Gothuss avatar
Det kanske var Donald som sjöt OP?
Citera
2021-12-21, 13:34
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det har sa till mig var att förlaget insisterade på att han skulle ha med ett avsnitt om det i boken. Han kunde ju inte skriva något om det som han och Näss egentligen misstänkte och anade eftersom han abdikerade från allt samröre med saken direkt eftersom han insåg att det inte skulle gå. SÅ VAD GÖRA? Han valde helt enkelt att kopiera av de underlag Donald mfl tillhandahåller.

Inte märkligt att köpa då man ser hur just de hade fingret i ögat på honom med historierna om ambassadband mm.

Svaret är alltså enligt Tore att " Härtill såg han sig nödd och tvungen! Han höll good min mot t ex Donald och jag såg förakt i hans ögon när han pratade om dessa.

Vi ser tydligt att Tore i verkligheten var ute i kylan. När hans bok lanserades var inte en enda kollega där och stöttade. De fakto var han och jag solo där på bokmässan största delen av tiden. NÄR Teutenberg lanserade sin bok hade han högvakt med sig från Ögat som höll publik på avstånd. Det är anser jag talande.

Var och en får bedömna själva. Sanning eller undanflykter.

Kan dock avslöja att I samtal mellan fyra ögon nämnde Tore att en grupp personer uppvaktade honom kring misstankar mot Palme under låg tid med stor energi. Donald skall ha varit en av de som torgförde det med uppmaningar till Tore att agera mot OP som påstådd spion. TORE nekade dock alla sådana "uppvaktningar" och dessa vände sig åt annat håll för att vinna stöd. Var ville han inte säga annat än att det inte handlade om informella vägar utan jurisdiktion.

Enligt Tore var alltså Ryssbyrån utsatt för påverkansförsök kring Palme av externa krafter som hyste misstankar. De skall ha varit frustrerade över det.

Aha! Där ser man. Och ryssbyrån var ute och opererade på mordkvällen. Även om inte TF ville agera mot Palme så fanns det ju säkert andra medarbetare som kan ha lyssnat på påverkanskampanjen. Om man jobbar mot ryskt spionage i Sverige så är man nog ingen supporter av personer som misstänks vara ryska agenter. Intressant. Att den frustrerande gruppen vände sig åt annat håll gör inte saken mindre intressant. Bra där.
Citera
2021-12-21, 14:21
Medlem
Palme gick emot Israel. Han stödde palestinierna. Om det var rätt eller fel har jag ingen aning om. Men att ha såpass inflytande och öppet gå emot Israel ...då får man vara beredd på att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in