Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Du tycker om att svara på frågor du själv ställer och att svara sådant du svarat förut.
Nu gällde det däremot bland annat detta:
- Varför valde Tore Forsberg att för eftervärlden peka ut Christer Pettersson som statsministermördare?
- Varför åkte Tore Forsberg hem så fort han fått mordbeskedet? Varför inte informera sig mer? Inte göra sig tillgänglig, bidra med lämplig input och åtgärder? Han hade knappast sömnbrist vid tillfället.
Det har sa till mig var att förlaget insisterade på att han skulle ha med ett avsnitt om det i boken. Han kunde ju inte skriva något om det som han och Näss egentligen misstänkte och anade eftersom han abdikerade från allt samröre med saken direkt eftersom han insåg att det inte skulle gå. SÅ VAD GÖRA? Han valde helt enkelt att kopiera av de underlag Donald mfl tillhandahåller.
Inte märkligt att köpa då man ser hur just de hade fingret i ögat på honom med historierna om ambassadband mm.
Svaret är alltså enligt Tore att " Härtill såg han sig nödd och tvungen! Han höll good min mot t ex Donald och jag såg förakt i hans ögon när han pratade om dessa.
Vi ser tydligt att Tore i verkligheten var ute i kylan. När hans bok lanserades var inte en enda kollega där och stöttade. De fakto var han och jag solo där på bokmässan största delen av tiden. NÄR Teutenberg lanserade sin bok hade han högvakt med sig från Ögat som höll publik på avstånd. Det är anser jag talande.
Var och en får bedömna själva. Sanning eller undanflykter.
Kan dock avslöja att I samtal mellan fyra ögon nämnde Tore att en grupp personer uppvaktade honom kring misstankar mot Palme under låg tid med stor energi. Donald skall ha varit en av de som torgförde det med uppmaningar till Tore att agera mot OP som påstådd spion. TORE nekade dock alla sådana "uppvaktningar" och dessa vände sig åt annat håll för att vinna stöd. Var ville han inte säga annat än att det inte handlade om informella vägar utan jurisdiktion.
Enligt Tore var alltså Ryssbyrån utsatt för påverkansförsök kring Palme av externa krafter som hyste misstankar. De skall ha varit frustrerade över det.