2021-02-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är nästan lite komisk i din okunskap och naivitet. Det var Binninge som bestämde sig för att bygga sin strategi på § 31 i Avtalslagen och utmåla Esbjörn som lättsinnig. Du kan själv se när det skedde eftersom han gör det öppet på Perdahl Lüllmaas facebook. Då hade han aldrig träffat Esbjörn i verkliga livet.
Återigen är det som är intressant i min bok hur affären gick till fram tills avtalsskrivningen. Som jag har sagt tidigare så skiter jag i det juridiska, men eftersom att du är underbegåvad så skriver jag det igen. Ebba Busch kommer att vinna detta juridiskt, allt annat skulle vara en sensation! Moraliskt är jag inte lika säker beroende på vad som kommer fram.

Citat:
Nu när en psykolog och två läkare avfärdar hans påståenden om att Esbjörn skulle vara så dement att han inte förstår begrepp som ”äganderätt” eller att man kan sälja saker man äger så skriker du som en våldtagen gris att proffs inte kan göra sådana bedömningar baserade på ett helt batteri av psykologiska tester.
Jag är inte läkare men att göra en medicinsk utvärdering utan att ens ha träffat patienten är oprofessionellt. Spelar ingen roll vad du tycker, det är fakta.

Citat:
Du har gjort bort dig så grundligt i denna tråd att din trovärdighet är lägre än en binnikemask.
Då har jag fortfarande högre trovärdighet hos dig än va du har hos mig sedan länge, N.Armstark du är helt oförmögen att ta till dig något som ens skulle kunna vara negativt för Ebba Busch.

Du går helt bananas på en partsinlaga från Ebba Busch, hon har gett sin bild men du kan ge dig fan på att den är tvättad flera gånger om för att passa hennes version. Även om den mycket väl kan vara den som är sanningen så kan man inte bara utgå från det.
2021-02-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hahaha du är ju ett enormt jävla skämt.

Du har i en miljon inlägg framfört teorin om att Ebba har lurat en stackars dement gubbe som inte fattar nånting alls.

Har DU träffat honom?
Nej, det är just det, därför kan jag inte dra några slutsatser, återigen, vi har fått en partsinlaga från Ebba Busch, där hon har presenterat sin version. Det hade varit klädsamt med en motsvarande från den andra parten före att man drar några konkreta slutsatser.

Citat:
En psykolog kan absolut titta på en utredning och sätta en hyfsad gissning. Det är därför man har tester. Och tester som är standardiserade så dom lätt ska kunnas tas vidare.
Så Esbjörns mentala hälsa och utgången av detta ska bygga på en gissning. Rättsovärdigt.

Citat:
Ge dig. Inse att du har stått bakom en girig kärrig och en girig brorson.
Där ingen av dom har brytt sig ett skit om gubbstrutten. Utan enbart hans pengar.
Du är uppenbarligen inte läskunnig. Som övriga Ebba-Busch sekten så har du säkert inte ens gått ut #LivetsHårdaSkola med godkänt, hedra istället Sverige med att lära dig svenska språket.
2021-02-20, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Som utbildad jurist (tm) har hon dessutom en bättre bild av vad som flyger i rättssalen än Binninge, som verkligen inte rosat marknaden som ombud.
Kan inte mer än hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En fördel (jag vet att du och några till pausar för att tänka efter, i alla fall ibland) är att det nu blir en kompetent diskussion, där parternas åsikter får spela roll och inte förhandling som förs i media.
Man kan ju hoppas men Ebba Buschs inlaga på Facebook eldar ju på media tyvärr. Man kan säga vad man vill och Ebba Busch men det är imponerande att hon vågar fortsätta ta striden på det viset hon gör.
2021-02-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men du måste ju fatta att psykologen TRÄFFAT Esbjörn. Det framgår ju av utredningen...
de har gjort exakt det - suttit ner och talats vid. Hela midevitten finns ju länkad här - fri att läsa, förutsatt man lärt sig läsa...
Hur in i helvete korkad kan man bli?
Du kanske förstod att jag refererade till Ebba Buschs experter, dom var visst läkare, mitt fel att jag förvirrade när jag skrev psykolog. Dom har inte träffat Esbjörn utan endast utgått från det underlag som team-Esbjörn fått fram.
2021-02-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tänker du då? Att en professor inte kan göra en bedömning på de journaler som finns utan att han istället borde fråga om de kan träffas för att kunna göra en ny undersökning?
Nej, att han kan gå igenom underlaget men för att få en komplett bild och kunna sätta en diagnos som ska vara hållbar rättsligt så måste han träffa patienten.
2021-02-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Återigen är det som är intressant i min bok hur affären gick till fram tills avtalsskrivningen. Som jag har sagt tidigare så skiter jag i det juridiska, men eftersom att du är underbegåvad så skriver jag det igen. Ebba Busch kommer att vinna detta juridiskt, allt annat skulle vara en sensation! Moraliskt är jag inte lika säker beroende på vad som kommer fram.

Jag är inte läkare men att göra en medicinsk utvärdering utan att ens ha träffat patienten är oprofessionellt. Spelar ingen roll vad du tycker, det är fakta.

Då har jag fortfarande högre trovärdighet hos dig än va du har hos mig sedan länge, N.Armstark du är helt oförmögen att ta till dig något som ens skulle kunna vara negativt för Ebba Busch.

Du går helt bananas på en partsinlaga från Ebba Busch, hon har gett sin bild men du kan ge dig fan på att den är tvättad flera gånger om för att passa hennes version. Även om den mycket väl kan vara den som är sanningen så kan man inte bara utgå från det.

Jag bryr mig inte det minsta om din moral, du tillrättalägger fakta så de passar din åsikt i stället för att ta till dig fakta. Det handlar inte om juridik eller moral, det är ett begåvningshandikapp.

Om Barry Karlsson kan sätta en diagnos efter ett standardiserat sett av prover så kan vilken utbildad expert som helst granska detta, det sker dagligen i våra domstolar och till och med av IVO.

Nu har vi dessutom tre oberoende experter som säger samma sak, för de som har granskat Barrys rapport styrker hans slutsats att Esbjörn visste mycket väl vad han gjorde när han skrev under avtalet.

Det finns inte särskilt mycket annat än Ebbas inlagor att ta ställning till eftersom Binninge inte har lyckats lämna in något till rätten som styrker hans skvaller till media. Det är det skvallret du har som underlag till din fantasi om vad som hänt.

Jag utgår hellre från styrkta fakta än från lögnerna Binninge planterat via sin springpojke på Expressen.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-02-20 kl. 12:18.
2021-02-20, 12:37
Medlem
Citat:
Du kanske förstod att jag refererade till Ebba Buschs experter, dom var visst läkare, mitt fel att jag förvirrade när jag skrev psykolog. Dom har inte träffat Esbjörn utan endast utgått från det underlag som team-Esbjörn fått fram.
Nu måste du förstå att en utredning är ett standardiserat förfarande. Det fungerar ofta så inom rättsväsendet att man tar in en expert som värderar en annan persons jobb. Här har man haft två experter som värderat ett standardtest utfört av en tredje person - jättevanligt.

Du menar att ingen utom den som var med vid provtillfället kan värdera svaren i ett standardiserat test - det är ju en bisarr inställning. Tänk om läraren som delade ut provet i skolan skulle bli sjuk vid rättningstillfället. En annan lärare skulle då aldrig kunna kliva in och rätta provet. För 2+2 blir inte alltid fyra utan det skulle skilja från lärare till lärare.

Du har också helt fel i att "team Esbjörn" skulle ligga bakom "materialet".
Det är alltså en psykolog som genomfrätt ett standardiserat test och det är detta test som experterna värderat. Så svårt är det inte att begripa.
2021-02-20, 12:40
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte det minsta om din moral, du tillrättalägger fakta så de passar din åsikt i stället för att ta till dig fakta. Det handlar inte om juridik eller moral, det är ett begåvningshandikapp.

Om Barry Karlsson kan sätta en diagnos efter ett standardiserat sett av prover så kan vilken utbildad expert som helst granska detta, det sker dagligen i våra domstolar och till och med av IVO.

Nu har vi dessutom tre oberoende experter som säger samma sak, för de som har granskat Barrys rapport styrker hans slutsats att Esbjörn visste mycket väl vad han gjorde när han skrev under avtalet.

Det finns inte särskilt mycket annat än Ebbas inlagor att ta ställning till eftersom Binninge inte har lyckats lämna in något till rätten som styrker hans skvaller till media. Det är det skvallret du har som underlag till din fantasi om vad som hänt.

Jag utgår hellre från styrkta fakta än från lögnerna Binninge planterat via sin springpojke på Expressen.
Han tillrättalägger nog inte det - det är bara det att han inte förstår det han presenteras.
Han missförstår det och tolkar det fel och skapar en fantasi som han själv tror är rätt.
2021-02-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azox
Fina bilar som står på tomten undra om de kom överäns att han skule få ha kvar de där?

Saab 95 V4 ABR398 Grön Herrgårdsvagn 1972
Triumph 2000 MK 2 AFG029 Röd Sedan 1971
Volkswagen LIM 113 AFW196 Vit Bil 1961
Bmc 1800 MGB BLW540 Mörkblå Sedan 1967
Bmc 850 Austin VAN BXR432 Blå Lätt lastbil 1968
Volkswagen 1500 LIM 113 EGY940 Mörkröd Sedan 1968
Mazda 323 GLX MDP369 Röd Sedan 1986
Av de bilder man sett är det kompoststadiet nära på dessa bilar, det är inte heller fråga om några väldigt sällsynta modeller med dyrbara reservdelar. Visst i toppskick kostar de en slant men alla utom bmc skåpet är dussin bilar i det lägre prissegmentet gällande veteranbilar
2021-02-20, 13:17
Medlem
Citat:
Det var du som tog upp medias namnpubliceringar som möjligt förtal. Det är inte förtal att publicera namn på dömda, det faller under de pressetiska riktlinjerna .

Självklart får inte media förtala, det säger sig själv. Men de får skriva att Binninge varit dömd för sexualbrott om de inte frivilligt gör bedömningen att de ska avstå på grund av sina pressetiska regler.

Men det skulle vara förtal om de sa att han är sexualförbrytare på samma sätt som Binninge gör sig skyldig till förtal när han påstår att Ebba Busch är ockrare.

Den dagen när Ebba Busch eventuellt är dömd för ett brott så kommer Binninge att få skriva om den tidigare brottsdömda Ebba Busch.

Jag antar att du fortfarande inte förstår, men nu får du be mamma förklara.

Det var inte jag som tog upp media först. Du mixar igen äpplen och päron.
Skippa media.

Ebba har i lagens strikta mening begått förtal, vill du ge anledningar till att ursäkta det... så go ahead. Men det mesta som framkommer är "flum" här.
2021-02-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det var inte jag som tog upp media först. Du mixar igen äpplen och päron.
Skippa media.

Ebba har i lagens strikta mening begått förtal, vill du ge anledningar till att ursäkta det... så go ahead. Men det mesta som framkommer är "flum" här.
Nu får du nog förklara vad du menar...
Hela Lexbase är ju förtal enligt din tolkning av lagen - ändå har företaget lyckats överleva...
2021-02-20, 14:30
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nej, det är just det, därför kan jag inte dra några slutsatser, återigen, vi har fått en partsinlaga från Ebba Busch, där hon har presenterat sin version. Det hade varit klädsamt med en motsvarande från den andra parten före att man drar några konkreta slutsatser.

Du missat alla partsinlagor från Esbjörn, Matz och Binninge i Expressens, ända sedan deras första partsinlagan kom 9/10-2020.
Menar du nu att den parten inte har fått presenterat sin version?
Du har alltid varit så hovsam och inte dragit några som helst konkreta slutsatser, innan alla parter fått komma till tals 😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in