2021-02-19, 22:42
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men Esbjörn var väl en senildement åldring med kognitiva problem så till den milda grad att han befinner sig på samma intellektuella nivå som en krukväxt? Hur skulle han kunna uttala sig menar du?

Han dög ju åt Expressen, dessutom 2ggr med "hemma hos" reportage i version 2.
Det var först idag 6mån senare som AB vågade släppa videobilder på "lyxbilarna" på tomten....
(ironi..)
2021-02-19, 22:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nej, det har du nog inte . Men en del i tråden gör sitt bästa för att insinuera att Esbjörn är en senildement lallande idiot och Binninge har ju hävdat att Esbjörn inte ens förstår hur en fastighetsaffär går till och att han nog inte är medveten om att han varit på polisförhör efter polisanmälan mot Ebba för "trädfällningen". Det är rätt uppenbart att Binninge inte företräder Esbjörns intressen

Binninge vet ju inte skillnad på hyresrätt vs bostadsrätt
2021-02-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Frågan är om det Ebba har skrivit i sitt inlägg är förtal. Hon påpekar (tycker jag) att Esbjörns ombud (eller, sk ombud) är en person vars specialitet verkar vara att vara förste rättshaveriombud för personer som av olika anledningar tycker att de är feldömda, i många fall för relativt obehagliga brott.

Däremot är det helt Binninges sak att väcka åtal och bevisa förtal. Han får väcka sk "enskilt åtal" , allmänintresset ifall Binninge skäms för sitt yrkesval tror jag är obetydligt, kanske t o m obefintligt. .

Jag reagerade också direkt på detta, det var väldigt distinkt ute efter att svartmåla och misskreditera en enskild person.

"han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange"

Vad har det med saken att göra alls? Fattar att vi kan skvallra och skriva här - men sådär offentligt av henne? Nej nej nej.
2021-02-19, 23:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag reagerade också direkt på detta, det var väldigt distinkt ute efter att svartmåla och misskreditera en enskild person.

"han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange"

Vad har det med saken att göra alls? Fattar att vi kan skvallra och skriva här - men sådär offentligt av henne? Nej nej nej.

Det blir ju en fråga för rättshaveristen Binninge att ta ställning till. Nu varken påstår han eller är advokat, men hade han varit det hade Advokatförbundet kickat ut honom. Men att påtala ett juridiskt ombuds vandel kan vara befogat.
2021-02-19, 23:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Bara så att vi är på det klara med att intelligens och kognitiv förmåga inte är samma sak.
Det kan du ha rätt i. Kognitiv förmåga är det vidare begreppet. I det här fallet kanske det har bäring på att Esbjörn fungerar rätt bra vad gäller minne, omdöme. Och orienterad x 3. Men behöver inte betyda hög IQ. Och på så sätt medveten om vad han gjorde när han skrev på avtalet.
2021-02-19, 23:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ganska oprofessionellt att sätta diagnos på någon i ett sånt här fall utan att ha träffat vederbörande.

Diagnosen har Barry satt, inte någon av de experter Ebba anlitat.

Barry har dessutom gett Esbjörn samma diagnos som han fick redan 2010.

De experter Ebba anlitat har, utifrån sin profession, kunskap och erfarenhet, utvärderat de journaler och den rapport som psykologer sammanställt i fallet Esbjörn och utifrån dessa dragit en slutsats om Esbjörns förmåga att förstå att han sålde sitt hus.

Och i sanningens namn kan ju sägas att det behövdes ingen professor för att förstå det ifrån nämnda dokument . Det har alla i denna tråden som läst dokumenten också förstått. Till och med Expressens Brännström har förstått det. Det är därför han inte ens går i närheten av att uttala sig om hur han själv uppfattar Esbjörn.
2021-02-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det blir ju en fråga för rättshaveristen Binninge att ta ställning till. Nu varken påstår han eller är advokat, men hade han varit det hade Advokatförbundet kickat ut honom. Men att påtala ett juridiskt ombuds vandel kan vara befogat.

Kanske under en förhandling - men offentligt? Nej.
2021-02-19, 23:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Det har väldigt mycket mer med fallet att göra än vad SÄPO och Margaux har. Det är dessutom Esbjörn och Binninge som valt att driva målet i massmedia, så nu får de tåla leken de själva dragit igång.

Som redan påtalats i tråden kan Binninges lämplighet som ombud för Esbjörn ifrågasättas. Särskilt som han sedan länge har affärsmässiga kontakter med den person som skall företräda Esbjörns ekonomiska intressen.
2021-02-19, 23:14
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Svårt att låta bli att snacka om kanske men för normala personer är det inte svårt att särskilja på partiledaren Ebba och den privata Ebba. Vad hon gör privat har inte ett skit med partiet att göra.

Bilturen är jag inte insatt i, vad är problemet där? Hon är väl i behov av skydd även som privat eller?

Det är tvärtom. Det är precis så här man ser vilken sorts människa som gömmer sig bakom fasaden.
Man ska inte lyssna på vad människor säger, man ska titta på vad dom gör.

Och som politiker måste man leva upp till lögnerna man sprider. Annars blir det precis det, lögner.
Klarar man inte av det, blir det såklart ett problem inom partiet.
Gör man inget åt det, så framstår ju hela partiet som en lögn.

Hur många politiker vet du om som tvingas avgå för något dom gjort i tjänsten, kontra något dom gjort privat?
2021-02-19, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Det är tvärtom. Det är precis så här man ser vilken sorts människa som gömmer sig bakom fasaden.
Man ska inte lyssna på vad människor säger, man ska titta på vad dom gör.

Och som politiker måste man leva upp till lögnerna man sprider. Annars blir det precis det, lögner.
Klarar man inte av det, blir det såklart ett problem inom partiet.
Gör man inget åt det, så framstår ju hela partiet som en lögn.

Hur många politiker vet du om som tvingas avgå för något dom gjort i tjänsten, kontra något dom gjort privat?

Jag vet inte en enda politiker som behövt avgå för att man köpt ett hus, vet du några?
2021-02-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det har väldigt mycket mer med fallet att göra än vad SÄPO och Margaux har. Det är dessutom Esbjörn och Binninge som valt att driva målet i massmedia, så nu får de tåla leken de själva dragit igång.

Som redan påtalats i tråden kan Binninges lämplighet som ombud för Esbjörn ifrågasättas. Särskilt som han sedan länge har affärsmässiga kontakter med den person som skall företräda Esbjörns ekonomiska intressen.

Jaså. Förklara hur han är dömd sexbrottsling har med fastighetsrätt att göra...

Det är sedan inte direkt som att de drar upp alla skelett Ebba har bakom sig, presenterar dem på ett nedvärderande sätt.
2021-02-19, 23:25
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
nej vi har inte sett någon annan värdering, jag har ca 17 år i fastighetsbranschen så jag känner mig ganska säker på min sak, jag hade lätt kunnat sälja den fastigheten för omkring 8 miljoner. Men det förstår jag inte är ett bevis, vi får helt enkelt vänta tills det kommer en annan värdering om det nu finns någon mäklare som vill ta på sig det jobbet och riskera bli uthängd.

I tillståndet som det är nu? Så stor tomt och renoveringsobjekt är det ju inte, det låter överdrivet mycket för en kåk och trädgård som kommer att kosta mycket att sanera och renovera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in