2021-02-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Henne husaffär har inget med partiets siffror att göra - eller menar du att även Sabuni har köpt hus, eller MPs språkrör?

Hm.
Har jag skrivit något om partiets siffror ??
2021-02-19, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Sanningen att säga så är det svårt för ALLA att inte koppla ihop den privata Ebba med hennes roll som partiledare. Det är naturligtvis på gott och ont.

När det gällde att låta kompisen åka bil med Säpo, så kan man ju fråga sig om det var på gott eller ont.
Likväl som när hon gjorde sin husaffär som tråden handlar om

Svårt att låta bli att snacka om kanske men för normala personer är det inte svårt att särskilja på partiledaren Ebba och den privata Ebba. Vad hon gör privat har inte ett skit med partiet att göra.

Bilturen är jag inte insatt i, vad är problemet där? Hon är väl i behov av skydd även som privat eller?
2021-02-19, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
nu lägger hon dock ut allt offentligt på sin politiska facebookprofil med typ 70.000 följare, anser du det vara så privat? så visst gör hon alla sina utlägg som offentlig partiledare.

Då alla andra klumpar ihop henne med sin offentliga roll så måste hon väl försvara sig via samma kanal, eller hur?
2021-02-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Grovt förtal ja, det var ju inte det du skrev.

Sant. Jag nöjde mig med enbart ordet förtal och det är verkligen inte upp till mig att avgöra hur grovt Ebbas ord kan ses.

”Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott”
2021-02-19, 21:33
Medlem
«Lilla hus». haha... snarare en sjötomt som e värd flera miljoner
2021-02-19, 21:33
Medlem
Citat:
Hm.
Har jag skrivit något om partiets siffror ??
Finns det någon anna parameter detta hypotetiskt skulle kunna påverka som är kopplat till hennes yrkesroll?
2021-02-19, 21:35
Medlem
Xius avatar
Citat:
Nähä.

”När åklagaren ska bedöma om det finns särskilda skäl för att väcka allmänt åtal har det betydelse vad det är för uppgifter eller bilder som har spridits, hur och till vem uppgifterna/bilderna har spridits och vad det har fått för konsekvenser för den utsatta personen. Ju allvarligare brottet är, desto starkare skäl finns det normalt för att väcka allmänt åtal.

Exempel när det kan vara påkallat att åklagare väcker åtal:

Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott”

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/

Binninge som anser sig vara Esbs juridiska ombud, har sedan första början ägnat sig åt att göra detta mot sin klient på ett synnerligen oproffesionellt sätt, så Binninge kommer att stå före i kön för dessa åtalspunkter. Alla andra behöver ev bara peka på att Binninge redan sagt det.
Senast redigerad av Xiu 2021-02-19 kl. 21:55.
2021-02-19, 21:36
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
«Lilla hus». haha... snarare en sjötomt som e värd flera miljoner
Sant, 3,9 miljoner...
2021-02-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Sant, 3,9 miljoner...
Troligtvis värd mer....
2021-02-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Håller inte med dig här.

Expressen hade som mål att få bort Ebba ur politiken, nu när detta ser ut att misslyckas måste dom lägga upp en backup-plan, ser man på hela storyn från dag 1 med deras artiklar och photoshoppade bilder, framgår detta klart, men det sket sig på samma sätt som för Bagdad-Bob när jänkarna stod i rondellen och rev ner statyn på Saddam.

Backar man bakåt pekar denna cirkus på följande:

Majkård får nys om Esb:s försäljning-ringer Matz och hetsar, Matz ringer och hotar Ebba-blir inspelad....
Majkgård kontaktar även Monica, som i sin tur efter lite bollande med Binninge kontaktar sin dotter som är gift med Expressen "kungareporter" aka fyllsvinet Johan T. Lindvall som i sin tur reläer storyn till Brännström, (för genomskinligt annars) som kollar med red-chefen som ringer Bonnier, som jublar över grejen, han får 2 helsidor till förfogande + fotograf + drönare m.m
https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_T._Lindwall

Sen fuckar gänget upp sig helt genom att dom inte koordinerat sina attacker mot Ebba, sen blåser Majkård-Matz genom att fixa generalfullmakt via Monica, där Majkgård fixar vaktmästarns dotter som vittne, vilket får Matz att inse att han är helt torsk, och han startar drev nr:2 på olika sitter för att racka ner på Binninge och Flyborg, han tog del av gräver här men missade helt Monica:s koppling till Lindwall.

Och nu typ 3 tim efter Ebba:s inlägg har både Expressen och AB artiklar, vilket i sin tur genererat otaliga idiotinlägg med funktionen att försöka avleda och samtidigt dränka vital information i rena skräpinlägg.

Ditt syfte sen du kom i i tråden var exakt samma sak, fastän det handlade om att förtala Ebba, Binninge har valt att bli en offentlig person i detta ärende, och har själv valt att köra med samma strategi, så ska vi snacka förtal leder Binninge klart över Ebba då han förutom att förtala Ebba som publik person även förtalat sin egen klient Esbjörn som privatperson, med uppdrag av både 3:e och 4:e part. Du kan lägga ner ditt skitsnack om 17 år som mäklare, du är sen länge genomskådad.

Väldigt informativt och bra inlägg.
Otäckt hur mediabranschen fungerar.
Bra att det finns vettiga personer som genomskådar såväl motiven bakom medias drev, som vad husaffären egentligen verkar handla om.

Jag tror på Ebbas version.
2021-02-19, 21:49
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Sant, 3,9 miljoner...

Hela tråden väntar med spänning på att någon ska kunna visa upp en giltig värdering som överstiger den som lämnats in till TR. Hittills verkar spannet på flashbackvärderingarna går från 0 - 12 000 000+ kr, så att några verifierade värderingar skulle vara mer än välkomna, men månaderna har gått och inget har lämnats in.
2021-02-19, 21:49
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Nej det är inte tillåtet att misskreditera. oavsett om det är sant eller ej, om han är dömd eller inte.
Förtal faller under allmänt åtal, så vitt jag vet

Frågan är om det Ebba har skrivit i sitt inlägg är förtal. Hon påpekar (tycker jag) att Esbjörns ombud (eller, sk ombud) är en person vars specialitet verkar vara att vara förste rättshaveriombud för personer som av olika anledningar tycker att de är feldömda, i många fall för relativt obehagliga brott.

Däremot är det helt Binninges sak att väcka åtal och bevisa förtal. Han får väcka sk "enskilt åtal" , allmänintresset ifall Binninge skäms för sitt yrkesval tror jag är obetydligt, kanske t o m obefintligt. .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in