2021-02-19, 21:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
det gör det inte mer rätt att hänga ut andra privatpersoner som hon gör. hon hänger ut flera personer. Hon har hängt ut ganska många privatpersoner i denna härva och nu syftar jag INTE på det juridiska ombudet.

Det finns ett bra ordspråk:
Den som ger sig in i leken får leken tåla
2021-02-19, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Frågan är om det Ebba har skrivit i sitt inlägg är förtal. Hon påpekar (tycker jag) att Esbjörns ombud (eller, sk ombud) är en person vars specialitet verkar vara att vara förste rättshaveriombud för personer som av olika anledningar tycker att de är feldömda, i många fall för relativt obehagliga brott.

Däremot är det helt Binninges sak att väcka åtal och bevisa förtal. Han får väcka sk "enskilt åtal" , allmänintresset ifall Binninge skäms för sitt yrkesval tror jag är obetydligt, kanske t o m obefintligt. .

Ganska osmart av Binninge att dra det till rätten då Ebba i så fall hejdlöst kan framföra hur oseriös juristen är då det är försvarbart i målet.

Den enda gången man ska dra förtal till domstol är om det är något osannt som påstås.
2021-02-19, 22:12
Medlem
ragnarokkrs avatar
Finns ingen annan värdering. Man tog sin bluff så långt det gick och räknade med att Busch skulle backa. Har blivit uppenbart. Börjar bli intressant om någon tidning kommer skriva om bluffmakarna. Allmänintresse finns, bara att köra. Om det inte kolliderar med politiska agendor förstås.
2021-02-19, 22:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ganska oprofessionellt att sätta diagnos på någon i ett sånt här fall utan att ha träffat vederbörande.
Hur tänker du då? Att en professor inte kan göra en bedömning på de journaler som finns utan att han istället borde fråga om de kan träffas för att kunna göra en ny undersökning?
2021-02-19, 22:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Är det här den lilla hämnden? Binninge har ju agerat som ett riktigt rövhål mot Ebba och hon svarar med

"En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten. Han arbetar inte under titeln advokat, han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange. Han nolltaxerade senast kända beskattningsår."

2021-02-19, 22:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det viktigaste i både Expressen och Aftonbladets artiklar är detta:

”Hon ifrågasätter även Esbjörn Bolins ombud.
”Under hela den här tiden har det juridiska ombudet ändrat sin historia och sina anförda skäl varefter vi visat att invändningarna inte håller. Och jag har flera gånger haft skäl att undra om juristen verkligen företräder Esbjörns vilja”.”

Hur i hela helvete kan en journalist skriva dessa meningar utan att se till att man får ett uttalande från Esbjörn själv! Det måste väl finnas någon sorts yrkesheder i mediabranschen? De borde väl begripa att de inte kan skriva en rad till utan att kontakta huvudrollsinnehavaren i hela dramat om det finns tveksamheter om att det som sker är i enlighet med hans vilja!
Men Esbjörn var väl en senildement åldring med kognitiva problem så till den milda grad att han befinner sig på samma intellektuella nivå som en krukväxt? Hur skulle han kunna uttala sig menar du?
2021-02-19, 22:27
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
det gör det inte mer rätt att hänga ut andra privatpersoner som hon gör. hon hänger ut flera personer. Hon har hängt ut ganska många privatpersoner i denna härva och nu syftar jag INTE på det juridiska ombudet.

Jag saknar dina fastighetsvärderingar
2021-02-19, 22:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tänker du då? Att en professor inte kan göra en bedömning på de journaler som finns utan att han istället borde fråga om de kan träffas för att kunna göra en ny undersökning?
"Tänker"?
2021-02-19, 22:33
Medlem
trngws avatar
Sanningen kryper fram allt mer även utanför denna tråd.

Som jag påtalat många gånger har Ebba en skärpt advokat. Självklart har hon full koll på allt runt omkring Esbjörn i detta ärende.

Ska bli intressant att se om det finns någon enda media i Sverige som har moral nog att berätta sanningen i denna Esbjörn-härva vad det lider.
2021-02-19, 22:34
Medlem
Citat:
Men Esbjörn var väl en senildement åldring med kognitiva problem så till den milda grad att han befinner sig på samma intellektuella nivå som en krukväxt? Hur skulle han kunna uttala sig menar du?
Har jag påstått det om Esbjörn?
2021-02-19, 22:34
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Är det här den lilla hämnden? Binninge har ju agerat som ett riktigt rövhål mot Ebba och hon svarar med

"En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten. Han arbetar inte under titeln advokat, han är tidigare i hovrätt dömd till fängelse för sexuella övergrepp på minderårig. Han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även i fallet runt Julian Assange. Han nolltaxerade senast kända beskattningsår."

Ebba vänder inte andra kinden till.
Hon svarar med en rak höger.
2021-02-19, 22:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har jag påstått det om Esbjörn?
Nej, det har du nog inte . Men en del i tråden gör sitt bästa för att insinuera att Esbjörn är en senildement lallande idiot och Binninge har ju hävdat att Esbjörn inte ens förstår hur en fastighetsaffär går till och att han nog inte är medveten om att han varit på polisförhör efter polisanmälan mot Ebba för "trädfällningen". Det är rätt uppenbart att Binninge inte företräder Esbjörns intressen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in