2021-02-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Så fort man får barn så finns det givetvis andra prioriteringar i livet. Jo, det är ett gammalt mönster. Har hört att Möllan allt mer övergivits av unga hipsters och man ser färre av dem på senare år, är det sant? .

Hehe det känns väl som hipsters är en utdöende trend. PK människor och hipsters är de som föraktas mest av invandrarungdomar från Mellanöstern. Möllan sågs ju tidigare som det mångkulturella paradiset och det var ju trevligt i mångt och mycket. Nu är det inte så många som kommer dit för att roa sig. Det är för mycket araber och kriminella element. Bara de uppsatta kamerorna vidhåller ett civiliserat samhälle. Men det har inte blivit en katastrof än vi får nog vänta ett tag till. Du hittar inte många svenskar på skolorna runt möllan. Svenskar är väl till och med en minoritet i staden. Det handlar väl snarare om européerna ska förena eder, snarare än marxisternas arbetare förena....
Citera
2021-02-19, 15:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Hehe det känns väl som hipsters är en utdöende trend. PK människor och hipsters är de som föraktas mest av invandrarungdomar från Mellanöstern. Möllan sågs ju tidigare som det mångkulturella paradiset och det var ju trevligt i mångt och mycket. Nu är det inte så många som kommer dit för att roa sig. Det är för mycket araber och kriminella element. Bara de uppsatta kamerorna vidhåller ett civiliserat samhälle. Men det har inte blivit en katastrof än vi får nog vänta ett tag till. Du hittar inte många svenskar på skolorna runt möllan. Svenskar är väl till och med en minoritet i staden. Det handlar väl snarare om européerna ska förena eder, snarare än marxisternas arbetare förena....

Får hoppas att man söker rasifiera Västhamnen också genom billiga hyresrätter (har funnits sådana projekt på senare tid) och att det leder till att de sista vita flyr staden. Det vore ju bra ifall vi får ett svenskt Detroit som "bra exempel" på vad mångkulturalisterna vill göra med hela Sverige.

Bakom all tomt tyckande så agerar vänstermänniskor lika rasistiskt i praktik och flyr snabbt som om deras hus brinner när det börjar bli för många invandrare i trakten. Tror rentav att vita högermänniskor ofta bor kvar längre i trakter som förstörs, för att vi liksom åtminstone är beredda på haveriet.

Kaliforniens vita liberaler skapade hela fenomenet "white flight" och flyr i massor till mer konservativa delstater som Arizona och Texas. Dessa delstater har också en jävla massa mexikanare, men på något sätt så finns en slags "stale mate" mellan mexikanare och vita konservativ i dessa delstater, och inte samma känsla av storskalig mångkultur-apokalyps som i Kalifornien.

Konservativa vita tror jag helt enkelt är bättre beredda på att organisera sig när mångkulturen knackar på dörren, medan vita liberaler inte kan hantera när verkligheten inte korresponderar idealet.

Dessutom så kan konservativa vita faktiskt är kapabla att kommunicera bättre med andra etniska grupper, utan att bära någon idealiserad föreställning om "den andre". Vi känner till de moraliska koderna som "den andre" bär på och att dessa inte är kompatibla med våra egna, men vi kan åtminstone förhandla med dessa då med realistiska förväntningar på verkligheten.

Blir det exempelvis fler invandrare från Mellanöstern i trakten vet vi att en kvinna inte bör vandra ensam under natten, medan vänstern vill ha kvar kakan och äta den också, verkligheten blir så mörk och okänd att man måste flytta till någonslags vit område där man kan ha kvar sin kognitiva dissonans. Likaså finner man att i Texas så finns det kvar lite gammal vit barbarisk "get off my lawn"-kultur och folk bär på vapen och sätter allmänt starkare gränser åt "den andre" än vad någon vit liberal i Kalifornien är kapabel till.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-19 kl. 16:15.
Citera
2021-02-19, 18:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos

Så vänstern rasblandar inte? De som rasblandar mest i Sverige är nog äldre högermän med thaifru.
Citera
2021-02-19, 18:51
Medlem
Citat:
Så fort man får barn så finns det givetvis andra prioriteringar i livet. Jo, det är ett gammalt mönster. Har hört att Möllan allt mer övergivits av unga hipsters och man ser färre av dem på senare år, är det sant?

Det är väl liberala våta drömmar, det är en ynka minoritet av MÖ-invandrare som tänker så.

Tänk nu att Nadim är kristen och Libanons kristna har en identitetskris där de söker tillbaka till sina rötter som foenicier istället för att ens vilja kalla sig för araber:

https://en.wikipedia.org/wiki/Phoenicianism

Det är givetvis enkelt för honom att därmed vilja söka en ny kristen identitet som inte bär på muslimska arabernas historia av förtryck.

Den stora majoriteten av MÖ-invandrare kommer inte kuva sig för någon form av svenskhet, det vet vi rent empiriskt. Teorier om att politiker sedan kan ha en inflyttande på människors känsla av identitet tar jag med en nypa salt. Finns ingen vettig "assimileringspolitik", folk kan inte lära sig älska den svenska kulturen och vilja bli en del utav den från politiker.

En kristen libanes har däremot mer anledning att vilja återstarta och glömma större delen av sin traumatiska MÖ-identitet av uppenbara skäl.

Jag flyttade från Malmö 2012 och har inte varit i staden sedan dess, haha... inte för att jag hatar Malmö, men jag har mitt liv österut i Skåne igen. Jag är östskåning från början.

Så jag vet inte, men andelen med utländskt påbrå lär ha ökat rejält.

När jag flyttade till malnö var vi mest svenskar, många var ganska gamla, Någon vitryss med mera. När jag flyttade därifrån var det mycket perser i trappuppgången, och pizzerian/resturangen under mig hade fått ny ägare - en wiseguy. Veckan innan jag flyttade ut var det polisrannsakan på en bil utanför den resturangen.

Så det kan stämma, det har inte blivit bättre sedan jag flyttade i alla fall.

Jo det kan stämma med Nadim och det är en minoritet som tänker som han. Ute i SD-bygden härnere dyker det trots allt upp enstaka från MENA. Jag känner respekt för dem.

Jag tror inte på undantagen som en lösning, men jag reagerade på följdfrågorna från Hedenmo. De var tidstypiska, Hedenmo är utmärkt programledare för ett intressant program. Men varför tycker hon det var så viktigt att dottern skulle lära sig arabiska, var kom den tanken från?
Citera
2021-02-19, 19:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Får hoppas att man söker rasifiera Västhamnen också genom billiga hyresrätter (har funnits sådana projekt på senare tid) och att det leder till att de sista vita flyr staden. Det vore ju bra ifall vi får ett svenskt Detroit som "bra exempel" på vad mångkulturalisterna vill göra med hela Sverige.

Bakom all tomt tyckande så agerar vänstermänniskor lika rasistiskt i praktik och flyr snabbt som om deras hus brinner när det börjar bli för många invandrare i trakten. Tror rentav att vita högermänniskor ofta bor kvar längre i trakter som förstörs, för att vi liksom åtminstone är beredda på haveriet.

Kaliforniens vita liberaler skapade hela fenomenet "white flight" och flyr i massor till mer konservativa delstater som Arizona och Texas. Dessa delstater har också en jävla massa mexikanare, men på något sätt så finns en slags "stale mate" mellan mexikanare och vita konservativ i dessa delstater, och inte samma känsla av storskalig mångkultur-apokalyps som i Kalifornien.

Konservativa vita tror jag helt enkelt är bättre beredda på att organisera sig när mångkulturen knackar på dörren, medan vita liberaler inte kan hantera när verkligheten inte korresponderar idealet.

Dessutom så kan konservativa vita faktiskt är kapabla att kommunicera bättre med andra etniska grupper, utan att bära någon idealiserad föreställning om "den andre". Vi känner till de moraliska koderna som "den andre" bär på och att dessa inte är kompatibla med våra egna, men vi kan åtminstone förhandla med dessa då med realistiska förväntningar på verkligheten.

Blir det exempelvis fler invandrare från Mellanöstern i trakten vet vi att en kvinna inte bör vandra ensam under natten, medan vänstern vill ha kvar kakan och äta den också, verkligheten blir så mörk och okänd att man måste flytta till någonslags vit område där man kan ha kvar sin kognitiva dissonans. Likaså finner man att i Texas så finns det kvar lite gammal vit barbarisk "get off my lawn"-kultur och folk bär på vapen och sätter allmänt starkare gränser åt "den andre" än vad någon vit liberal i Kalifornien är kapabel till.

På tal om familj, här har du ett exempel på en beta MGTOW som säger att det är kvinnor som inte vill skaffa barn. Jaha, varför är han MGTOW då om han vill ha barn?
(FB) MGTOW i Sverige - till vilket syfte?

Det är precis som du säger, Kejsaren, att även män inte vill ha barn numera.
Citera
2021-02-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men då så, om du nu likställer 1. Betala en räkning en gång i månaden med 2. Ta allt praktiskt ansvar och offra tid, energi, karriär, fritid etc på ett oönskat barn så kan vi ju vända på det.
Jag orkar inte följa hela grälet, men är det någon som skrivit att det är enbart kvinnan som skall ta ansvaret? Jag kan inte stå för vad andra tycker, men frågar du mig så säger jag att mannen inte bara har ansvaret att stå för försörjningen utan också för sin del av det du räknade upp. Och den man som gjort en kvinna på smällen har givetvis ett ansvar att gifta sig med henne och ta på sig fadersrollen, uppfostra barnen, osv. Det är ju så självklart att det inte skall behöva sägas. Tydligen måste alla självklarheter om livets villkor, såsom de alltid sett ut (fram till för 5 minuter sedan) formuleras explicit för konstiga UFOn som du.
Citera
2021-02-19, 19:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
På tal om familj, här har du ett exempel på en beta MGTOW som säger att det är kvinnor som inte vill skaffa barn. Jaha, varför är han MGTOW då om han vill ha barn?
(FB) MGTOW i Sverige - till vilket syfte?

Det är precis som du säger, Kejsaren, att även män inte vill ha barn numera.

Nja, de fokuserar mycket på allt som är fel på vita kvinnor. Du tycks fokusera på vad som är fel på vita män.

Jag försöker väl se strukturerna - heh, för att använda vänsterspråk, dock går det mycket djupare än deras endimensionella socioekonomiska modeller - som det är fel på, och vad det är som hänt med strukturerna som gör att unga vita kvinnor och män inte längre har barn tillsammans.

Vi är förövrigt i ungefär samma ålder (en bit över 30) och har inga barn, det är väl klart att individen har ett ansvar men det kan även finnas strukturer som gjort att det inte varit tilltalande att ha barn just för närvarande för oss två, det kan finnas många anledningar till det, men främst så tänker jag att man inte vill ha barn utan att ha en riktig bra plan för att de kan växa upp i ett hälsosamt svenskt samhälle. Det en känsla som går igenom hela Sverige (även bland vänstermänniskor) att saker kommer bara bli värre och värre, man vill då inte kasta in barn i smeten.

Människor förr i tiden behövde inte tänka så mycket på konsekvenserna av att ha barn, det hela gick till mer naturligt när man visste att deras barn skulle växa upp i ungefär samma Sverige som de själva växte upp i.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-19 kl. 19:59.
Citera
2021-02-19, 20:34
Medlem
Citat:
Vi är förövrigt i ungefär samma ålder (en bit över 30) och har inga barn, det är väl klart att individen har ett ansvar men det kan även finnas strukturer som gjort att det inte varit tilltalande att ha barn just för närvarande för oss två, det kan finnas många anledningar till det, men främst så tänker jag att man inte vill ha barn utan att ha en riktig bra plan för att de kan växa upp i ett hälsosamt svenskt samhälle. Det en känsla som går igenom hela Sverige (även bland vänstermänniskor) att saker kommer bara bli värre och värre, man vill då inte kasta in barn i smeten.
Hittar du inte på ursäkter nu? Det går att leva på sitt sätt, även när hela världen är emot en. Man har väl iaf ett ansvar att försöka?

Citat:
Människor förr i tiden behövde inte tänka så mycket på konsekvenserna av att ha barn, det hela gick till mer naturligt när man visste att deras barn skulle växa upp i ungefär samma Sverige som de själva växte upp i.
De hade inga preventivmedel. De var säkert också ofta bekymrade över att allt i samhället gick åt fel håll, men barnen ploppade ut ändå och det var inget man tänkte på att kunna råda över.
Citera
2021-02-19, 20:40
Bannlyst
Konservatism är i princip en naturlag - vi vill ha det som vi är vana vid, en viss förändring tål en generation men den är inte stor, så stor som importen av invandrare gör att det blir.
Citera
2021-02-19, 20:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Hittar du inte på ursäkter nu? Det går att leva på sitt sätt, även när hela världen är emot en. Man har väl iaf ett ansvar att försöka?

Enda sättet vore för min del att flytta från Sverige, jag har inga ursäkter för att ha fördröjt detta mål. Planerade det i för sig strax innan corona, men det var antagligen så att jag redan då hade väntat för länge.

Citat:
De hade inga preventivmedel. De var säkert också ofta bekymrade över att allt i samhället gick åt fel håll, men barnen ploppade ut ändå och det var inget man tänkte på att kunna råda över.

Jag menade inte så långt bak i tiden, fertilitetsnivån faller pladask senaste 10 åren, och olikt andra kriser i fertilitetsnivå följer den inte konjukturskurvaan.

Millenials verkar inte så barnsugna helt enkelt, och utlandsfödda följer exempelvis inte i fertilitetsfallet.

Men det är nu inte bara ekonomisk osäkerhet, utan även känslan av allmän samhällskollaps som kan få fertilitetsnivån att falla. Sedan så är den moderna latte-pappan ingen attraktiv scenario för en ung man som känner sig nöjd med tillvaron.

Slutligen, de flesta kvinnor i Sverige saknar gnistan som krävs för att pröva på någon mer äventyrlig familjeliv, att exempelvis gå ut till en övergiven stuga och få barnen att lära sig överleva ute i naturen. Hemskolning är till och med förbjudet i Sverige, alternativa livsåskådningar till statens modell accepteras inte.

Svensson-alternatived VVV (villa vovve volvo) är inte attraktivt för mig, känns som om just denna medelklasstristess står bakom mycket som är fel med dagens Sverige. Psykisk ohälsa flyger upp bland unga, det är inte pga stressig arbetsmarknad (som socioekonomiska analytiker enbart kan påpeka) utan på att något är fundamentalt fel på alla nivåer med dagens Sverige.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-19 kl. 20:58.
Citera
2021-02-19, 21:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men då så, om du nu likställer 1. Betala en räkning en gång i månaden med 2. Ta allt praktiskt ansvar och offra tid, energi, karriär, fritid etc på ett oönskat barn så kan vi ju vända på det.
Låt Stina leva vidare sitt liv som 18 åring som blivit lurad av en man att betala denna räkning, och låt Jon ta 2. Han har ju redan barn, så mindre problem för honom och och mest hans fel att situationen uppkommit. Det var ju HAN som ljög för henne och inte tvärtom.

Återigen vi pratar ansvar för oönskad reproduktion.

Kvinnor tycks på något sätt alltid vara offer i Din värld. Här har vi en myndig kvinna som är kapabel och ansvarig för sina handlingar. Då tycker jag vi behandlar henne som vuxen och låter henne reda ut de problem hon bidragit till att skaffa sig.

Fö har jag inte likställt något, ty det är inte alltid görligt.

Citat:
Ja visst! Jons första äktenskap blir ju extremt ”stabilt” när din politik tvingar honom gifta om sig med Stina eller hur!

För att inte tala om hur ”stabilt” äktenskapet ned en nödtvingad Stina som just upptäckt Jons lögn.
Blir supermysigt familjeliv.

Varför inser du fan inte att ditt samhälle är en omöjlighet!

Har alltid varit kommer alltid bli.

Min politik tvingar varken Jon att skilja sig, eller att gifta om sig med Stina. Jag har inte på något sätt satt Stina och Jon i deras situation och jag har absolut inget ansvar för att rädda dem från sig själva. Hela ansvaret är deras och hur de löser detta är deras sak. Därför skall heller inte lagstiftningen utformas för detta och att medge att fostret offras för att de båda klantskallarna skall komma undan det ansvar som de har.

Citat:
VAR???????!?????????!
Ställer ditt samhälle några högre krav på män i denna fråga?!

Jag ställer högre krav män t ex när det gäller värnplikt, kriminalitet och att ta allehanda ansvar för sådant där kvinnor i allmänhet inte passar, t ex farliga och kroppsligt påfrestande arbeten såsom brandsoldat etc.

Citat:
Ja oj!!! Vad alla i alla tider kollat detta.
Ingen man någonsin! har ”hoppat i säng” med kvinnor de inte alls känner.... oh nooooooo.

Mina moraliska synpunkter gäller lika åt båda hållen, men hur Du n vänder Dig så blir inte män gravida.
Citera
2021-02-19, 21:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Nja, de fokuserar mycket på allt som är fel på vita kvinnor. Du tycks fokusera på vad som är fel på vita män.

Nej, jag sa även vita män vill inte ha barn. Det krävs två för att dansa en tango. Både män och kvinnor i vita världen idag vill i mindre utsträckning ha barn, av samma orsak kanske. Det är väl bara Visegradländerna där den inhemska befolkningens nativitet ökar (från redan väldigt låga nivåer).

Jag antar att du funderar på Polen eller Ungern att flytta till. Själv vill jag bo kvar i Sverige eftersom det är en del av mig. Politiken går faktiskt att ändra, redan nu tycks M ha fattat att om de ska kunna se röken av en statsministerpost så måste de samarbeta med SD, oavsett vilka "hemska" saker som SD säger.

Du kanske tycker att alla svenskar, amerikaner, tyskar m.m borde emigrera till Östeuropa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in