2021-02-14, 22:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Thelin är fortfarande medioker och om det är bänkplatsen som folk menar han ska ta, så tar man ju mycket hellre med Zlatan, förutsatt att Z kan ta den rollen utan att tjafsa.

Sannolikheten att Z skulle bryta sitt löfte att aldrig mer spela i landslaget för att ta en bänkplats i EM är nog lika med noll. Dessutom så skulle det, som du skriver, kräva en rejäl identitetsförändring för hela landslaget att matcha Z på rätt sätt om han nu skulle spela, så jag ser det som helt utsiktslöst att det blir aktuellt.
Citera
2021-02-15, 22:28
Medlem
Jocke Nilsson potentiell EM-joker? Stod upp bra mot Bayern ikväll.
Citera
2021-02-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Värt att nämna att han fick handskas med Lewandowski som kommer vara vår motståndare i EM. Jocke har visat i nästan alla matcher att han håller i Bundesliga, borde få plats i Mars-truppen.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2021-02-15 kl. 22:58.
Citera
2021-02-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Värt att nämna att han fick handskas med Lewandowski som kommer vara vår motståndare i EM. Jocke har visat i nästan alla matcher att han håller i Bundesliga, borde få plats i Mars-truppen.
Blir en intressant mittbacksuttagning med Ponne och Granen (finns inte en chans att han kommer tillbaka) borta i mars. Lindelöf, Danielson och Helander givna. Nilsson och Starfelt är strax där bakom. Holmén stärkte inte sina aktier i höstas och har haft en tung säsong i Holland.
Citera
2021-02-16, 00:49
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Han kan vara hur jävla bra han vill men en mittback är aldrig en ”joker”.

Han får sikta mot nästa kval.
Citera
2021-02-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Han kan vara hur jävla bra han vill men en mittback är aldrig en ”joker”.

Han får sikta mot nästa kval.

Lindelöf blev en "joker" i EM-truppen 2016 utan att ha spelat en enda match i kvalet och bara har varit med i 2 samlingar, inte så att sortimentet var så mycket att skryta om då.

Kanske inte jättestor chans att J. Nilsson kommer med i truppen men chansen finns ju.
Citera
2021-02-16, 08:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Vi har Riccardo Gagliolo som jag just nu ser hellre i det svenska landslaget än Bengtsson, trots att jag tycker att Bengtsson gjort det hyfsat bra i landslaget när han väl spelat. Men sen har vi många unga som till exempel Eric Kahl, Daniel Svensson som förövrigt spelar i Nordsjaelland och enligt mig gjort det bättre än Bengtsson i den danska ligan de fåtal matcher han spelat men sen har vi ju även Yahya Kalley. Tre unga spännande spelare på vänsterbackspositionen dessvärre ser det inte lika bra ut på högerbackspositionen. Även Gabriel Gudmundsson har gjort det väldigt bra i Groningen som vänsterback så vi har en del att välja mellan men media tar inte upp det lika mycket.

Enligt mig så borde Gagliolo få ta platsen men Gudmundsson har ju som sagt gjort det väldigt bra som vänsterback dock har jag svårt att se att Janne tar ut honom då han är såpass ung. Gudmundsson spelar visserligen lite som en vänsterytterback men fortfarande en kandidat på den platsen.

Tyckte du sa något här, Janne har ju gillat att ha med M. Olsson för att han kan spela som vänstermittfältare och ha en mer offensiv roll på flera positioner utöver vänsterbackspositionen, visst nu gick han till Häcken men om Gudmundsson fortsätter leverera i Eredivisie tycker jag man ska våga få in yngre spelare i laget. Efter EM lär möjligen flera spelare sluta: Berg, Lustig, Larsson, Ekdal, M.Olsson och någon till kanske. Viktigt att så fort som möjligt göra våra yngre spelare mer rutinerade och att de få lära av de äldre medan de kan. Att byta ut M.Olsson mot Gudmundsson vore ett sådant steg.
Citera
2021-02-16, 08:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Lindelöf blev en "joker" i EM-truppen 2016 utan att ha spelat en enda match i kvalet och bara har varit med i 2 samlingar, inte så att sortimentet var så mycket att skryta om då.

Kanske inte jättestor chans att J. Nilsson kommer med i truppen men chansen finns ju.

Står det mellan Starfelt och Nilsson så väljer jag Nilsson. Lindelöf och Helander är det givna startparet.
Citera
2021-02-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tyckte du sa något här, Janne har ju gillat att ha med M. Olsson för att han kan spela som vänstermittfältare och ha en mer offensiv roll på flera positioner utöver vänsterbackspositionen, visst nu gick han till Häcken men om Gudmundsson fortsätter leverera i Eredivisie tycker jag man ska våga få in yngre spelare i laget. Efter EM lär möjligen flera spelare sluta: Berg, Lustig, Larsson, Ekdal, M.Olsson och någon till kanske. Viktigt att så fort som möjligt göra våra yngre spelare mer rutinerade och att de få lära av de äldre medan de kan. Att byta ut M.Olsson mot Gudmundsson vore ett sådant steg.

Martin Olsson mot Gudmundsson känns som att de kan göra redan nu. Lika bra att han kan få känna på, kan ju även ge en slags boost och sen är det väl heller inte direkt de tuffaste nationerna.
Citera
2021-02-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Står det mellan Starfelt och Nilsson så väljer jag Nilsson. Lindelöf och Helander är det givna startparet.

Joakim Nilsson ska vara med i truppen enligt mig, gör det bra i Bundesliga så han förtjänar en plats i truppen.
Citera
2021-02-16, 17:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Martin Olsson mot Gudmundsson känns som att de kan göra redan nu. Lika bra att han kan få känna på, kan ju även ge en slags boost och sen är det väl heller inte direkt de tuffaste nationerna.

Ja det känns som ett perfekt läge att testa några nya mot Georgien.

Startelva mot Georgien eller Kosovo

Olsen
Kraft-Lindelöf-Nilsson (eller Helander)-Augustinsson
Kulusevski-Ekdal-K.Olsson-Forsberg
--------Berg----Isak-------

Byte om vi leder med minst 2 bollar:

Gudmundsson mot Augustinsson
Karlsson mot Forsberg
och Svanberg mot Ekdal

Alla inbytta spelare 22 år eller yngre.
Citera
2021-02-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja det känns som ett perfekt läge att testa några nya mot Georgien.

Startelva mot Georgien eller Kosovo

Olsen
Kraft-Lindelöf-Nilsson (eller Helander)-Augustinsson
Kulusevski-Ekdal-K.Olsson-Forsberg
--------Berg----Isak-------

Byte om vi leder med minst 2 bollar:

Gudmundsson mot Augustinsson
Karlsson mot Forsberg
och Svanberg mot Ekdal

Alla inbytta spelare 22 år eller yngre.

Men sen om Zlatan ska vara med i EM så tycker jag det är viktigt att han startar nu. Men ska bli intressant och se vad Janne tar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in