Citat:
Ursprungligen postat av
Duffie
Jag vill verkligen inte ha Zlatan tillbaka i landslaget, däremot kan jag inte neka att Isak och Zlatan på topp troligtvis skulle fungera riktigt bra. Isak har det svårt i landslaget då han är extremt bra med fötterna men riktigt dålig i huvudspelet, men med en annan anfallare som kan leverera bra djupledsbollar så tror jag att det skulle kunna bli riktigt giftigt, speciellt då Zlatan kan leverera där Isak är svag.
Sa det för någon månad sedan men grejjen med Zlatan i dagens landslag är att de är ganska antitetiskt för hur vi använder våra forwards.
Hela Milans system är byggt på att han ska behöva göra lite defensivt jobb och press. Medans våra 2 forwards och systemet vi har och lever på är ett enormt aktivt presspel och hemmåt slit.
Så rent taktiskt hade det krävt en ganska stor identitetsförändring för att aktivera den Zlatan Milan aktiverar, i landslaget.
Däremot nu när folk diskuterar Thelins form och om han ska med eller ej tycker jag folk är rätt kortsiktiga. Thelin är fortfarande medioker och om det är bänkplatsen som folk menar han ska ta, så tar man ju mycket hellre med Zlatan, förutsatt att Z kan ta den rollen utan att tjafsa.
Övriga FW platser är Isak, Berg, Kulu. Där Kulu även kan agera RW alternativ om Claesson inte är helt 100, vilket han dock är.
---------------
Är de några platser jag hade diskuterat just nu som är "lösa" så är det nog fan Jesper Karlsson vs Sema om 1 winger plats, eller om man tar med båda och de båda får vara alternativ bakom Claesson/Forsberg på båda kanterna.
En annan är ju faktiskt Gudmundsson i Groningen som har haft en väldigt intressant utveckling som vänsterback. Och platsen bakom Augustinsson är ju inte låst, dock en del bra val.
Högerbacken bakom Lustig är nojjig som fan med.