2021-02-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Är HELT övertygad om att hon slog ihjäl Lena.

17 slag. En för varje underkänd cache?
Eller varför tror du det?
Citera
2021-02-15, 22:43
Medlem
Citat:
Är HELT övertygad om att hon slog ihjäl Lena.

HD skulle väl aldrig lyckas få ut LW till bullerplanket?

Blodet är även hemma hos SD och SD var även vaken hela natten med osannolika göromål.

SD har även den tekniska kunskapen att hacka sig in i LWs konton och är även den som mordhotat LW och yngste sonen tidigare (att ha ihjäl LW på sonens födelsedag ser väl hans hjärna som någon slags kompromiss då han inser att det blir svårt att komma undan med båda morden).

HD är skum till tusen och jag är övertygad om att hon har någon slags del i det hela, men det går faktiskt att plocka bort HD ur ekvationen hur märklig och ”motivfylld” hon än är, däremot inte SD. Så bara SD eller SD+HD är iaf min slutsats.
Citera
2021-02-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
17 slag. En för varje underkänd cache?
Eller varför tror du det?
För att hon ändrar sin utsago eller minns inte, SA tycker jag inte verka ha det ”i sig”, 17 slag tyder på okontrollerbar ilska, hon bekräftar SAs uppgifter om blodknull
Citera
2021-02-15, 22:51
Medlem
Citat:
För att hon ändrar sin utsago eller minns inte, SA tycker jag inte verka ha det ”i sig”, 17 slag tyder på okontrollerbar ilska, hon bekräftar SAs uppgifter om blodknull

SA?
Citera
2021-02-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

Blodet är även hemma hos SD och SD var även vaken hela natten med osannolika göromål.

SD har även den tekniska kunskapen att hacka sig in i LWs konton och är även den som mordhotat LW och yngste sonen tidigare (att ha ihjäl LW på sonens födelsedag ser väl hans hjärna som någon slags kompromiss då han inser att det blir svårt att komma undan med båda morden).

HD är skum till tusen och jag är övertygad om att hon har någon slags del i det hela, men det går faktiskt att plocka bort HD ur ekvationen hur märklig och ”motivfylld” hon än är, däremot inte SD. Så bara SD eller SD+HD är iaf min slutsats.
SD skulle kunna få henne dit. Tror dock inte att han visste att HD skulle flippa. Hon skadereglerar för att skydda sig själv, inte honom. HD+SD är mitt stalltips.
Citera
2021-02-15, 22:53
Medlem
Citat:
SA?
Oj. Skrev fel...förlåt
Citera
2021-02-15, 22:55
Medlem
Citat:
Oj. Skrev fel...förlåt

Misstänkte det, ville mest uppmärksamma dig på så du kunde korrigera. Rörigt nog med alla förkortningar. Inget att be om ursäkt över
Citera
2021-02-15, 23:00
Medlem
Citat:
Misstänkte det, ville mest uppmärksamma dig på så du kunde korrigera. Rörigt nog med alla förkortningar. Inget att be om ursäkt över
Då tackar jag istället! Dumt att åklagaren inte försökte få båda fälld för mord i samförstånd. Hon låter en mördare gå fri för att få NÅN fälld. Som dessutom är en narcissistisk nyttig idiot som passar utmärkt.
Citera
2021-02-15, 23:23
Medlem
Citat:

Kan mycket väl vara ett teamwork SD/HD. Har själv aldrig avfärdat det scenariot..
De kan ha hjälpts åt.
SD lockar LW till platsen bakom planket. Där väntar HD med vapen i hand, iklädd skyddskläder hon har snott från jobbet. "Varsågod, hon är din".

(min vilda en inte helt omöjliga spekulation)
Citera
2021-02-15, 23:33
Medlem
18 november 2018 är det någon som loggar in på L*nas konto igen. Men jag försöker förstå på vad sätt. 7 oktober 2018 står det att det är via Google Apps for Work, dvs L*nas googlekonto. Men den 18 november står det Android, och det gäller c:geo, så på nått sätt har det med hennes geocashingkonto att göra. Men varför står det Android? Hur ska man tolka det i det här sammanhanget?

https://www.bildtagg.se/bild/nl0i6ezhyhhyzmed52qaufvj
Senast redigerad av piastrone 2021-02-16 kl. 00:00.
Citera
2021-02-16, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
18 november 2018 är det någon som loggar in på L*nas konto igen. Men jag försöker förstå på vad sätt. 7 oktober 2018 står det att det är via Google Apps for Work, dvs L*nas googlekonto. Men den 18 november står det Android, och det gäller c:geo, så på nått sätt har det med hennes geocashingkonto att göra. Men varför står det Android? Hur ska man tolka det i det här sammanhanget?

https://www.bildtagg.se/bild/nl0i6ezhyhhyzmed52qaufvj
operativsystem är Android.. är inte SD android användare, precis som LenaW?
Citera
2021-02-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag förstod det.
Han ljuger om en sak som han borde veta att det är idiotiskt att ljuga om. Han vet ju att "de vet". Att det är meningslöst att ljuga om det här.

Det är intressant varför han gör på det sättet.

Här är lite till från förhören 2019, då förhörsledarna byter från ämne till ämne, med superkort intervall. Taktik?

A 147,s.678

"FL I: Bruka du kontakta nån av barnen, har det hänt? På telefon .. eller messenger?
MT: Det skulle jag tro har hänt men .. inget som jag minns ..
FLI: Vem .. alla tre eller? Eller har du bättre kontakt med nån?
MT: Ja eftersom .. eftersom jag kommer bra överens med deras mamma så hamna jag ju lite i
bakkant med Noah direkt såklart .. vi har aldrig haft nått problem överhuvudtaget men .. han
var ju inte alltid positivt inställd till sin mamma och halkade jag med på det kände jag .. så ..
honom hade jag minst kontakt med.
FL I: Mm .. jag tänkte säga du har ju visat tidigare vid häktningsförha .. förhandlingen så prata
vi om utdrag av google maps.
MT: Mm.
FL I: Är du villig att gå in på din google maps som vi inte kommer in på och visa vart du har
varit och platsdel och så, så kan vi ställa upp en dator?
MT: Har jag nått och erinra kring det? Vi har ju berö1t det lite här i .. när vi träffades innan ..
FL I: Det kan ju finnas mycket information som vi har pratat om tidigare så .. ( ohörbart)
minnet döljer så att man kan gå in på allt möjligt då.
MT: Ja .. visst.
FLI: Du har möjlighet och göra det?
FL I : Då kan man göra det i så fall nästa förhör.
MT: Ja visst.
FL I: Har du varit inne på flashback och skrivit nånting?
MT: Pass.
FLI: Vad menas med pass?
MT: Ja på den frågan.
FL I : Varför gör du det för?
MT: Jag vill inte besvara den frågan.
FL I: Vet du vem citronblomma06 är?
MT: Vad sa du?
FL I: C*itronblomma06 är?
MT: Eh vad var frågan, jag hör vad du säger c*itronblomma06 ..
FL I: Vet du vem som skriver under namnet C*itronblomma06?
MT: Hoppar över den frågan med.
FL I: Mm .. du gör det?
MT: Mm .. men vi kan komma längre om du berättar mer vad du vill veta egentligen.
FL I: Jag . .jag .. jag ställer frågor bara här så att ..
678
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-09-12 13:16 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Nej ah ..
FL2: Jag förstod inte anledningen till att du inte ville svara på frågan?
MT: Nej jag tycker det är onödigt det kommer i protokoll. Så ... då hoppar jag över dom
frågorna.
FL2: Du .. du har ju tidigare eh .. berättat att du och Lena inte brukar ringa till varandra.
FL2: Stämmer det?
FL2: Och du har också sagt att du inte har hennes nummer inlagt i telefonen, stämmer det?
MT: Mm .. ah sen om jag haft den på slutet ah .. inte omöjligt men ..
FL2: På slutet vad menar du ..
MT: Eh ja efter Hanna flyttade till exempel.
FL2: Ja.
MT: Jag vet att inlagt under andra namn ..
FL2: Mm .. vadå för namn?
MT: Eh ingen aning faktiskt..eh .. knutkragballefrån Indien kanske .. nej jag har ingen aning.
FL2: Näe ..
"

Han är verkligen sarkastisk.
Opassande i situationen han är i, opassande om man är oskyldig.

Varför väljer han att passa på frågan vad gäller ev skrivande i Flashback (han vill inte att det ska komma i något protokoll)?

Kommer han på att det var något han missat att radera och borde ha gjort. Något utredarna kan se på hans sociala plattformar och jämföra med inlägg här? Därav hans passande (enda gången i förhören som han passat på frågor)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in