2021-02-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Han vandrar Sveavägen söderut. Hage och Glantz är på plats när han når Tunnelgatan. Han är en av dem som ställer sig bredvid och tittar på. Troligtvis han som enligt Hage drar i Palmes ben och föreslår framstupa sidoläge. (Vem är det annars? Eftersom vi vet allt om alla på platsen kanske nån kan hjälpa mig där.)

Kan vara som du säger, men nog är det väl märkligt att ingen kunnat bekräfta att det är han som drar i Palmes ben? Det är ändå en ganska central händelse.
Citera
2021-02-15, 19:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Han vandrar Sveavägen söderut. Hage och Glantz är på plats när han når Tunnelgatan. Han är en av dem som ställer sig bredvid och tittar på. Troligtvis han som enligt Hage drar i Palmes ben och föreslår framstupa sidoläge. (Vem är det annars? Eftersom vi vet allt om alla på platsen kanske nån kan hjälpa mig där.)
Och rushen in i gränden är påhittat, där är vi i så fall eniga. Chocken vid återkomsten till Skandia var kanske eufori.
Citera
2021-02-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Kan vara som du säger, men nog är det väl märkligt att ingen kunnat bekräfta att det är han som drar i Palmes ben? Det är ändå en ganska central händelse.

Efter 35 år? Då var det ingen som brydde sig. Det var helt oviktigt.
Citera
2021-02-15, 20:02
Medlem
Skandiamannens brev till Sven Aner, notera Skandiamannens utsökta skrivstil.

https://drive.google.com/file/d/1YW-hZ128ethIobIb5G1JDTF7Wg3W3bfH/view

Korrespondens Aner, Engström och Wall
Senast redigerad av Sumer 2021-02-15 kl. 20:11.
Citera
2021-02-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och rushen in i gränden är påhittat, där är vi i så fall eniga. Chocken vid återkomsten till Skandia var kanske eufori.

Jag tror han söker sig in på Tunnelgatan. Varför hitta på en sån sak? Tjurrusningen han beskriver känns tveksam.
Citera
2021-02-15, 20:03
Medlem
Citat:
Efter 35 år? Då var det ingen som brydde sig. Det var helt oviktigt.

Jag tycker nog att någon av LP,AH eller SG borde kunnat notera om det var SE som befann sig så nära. Speciellt om han kom ett tag efteråt.
Citera
2021-02-15, 20:15
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Anneli heter Grandvittnet som pekar ut SE, inte Jenny. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vittnet-vid-grand-pekar-nu-ut-stig-engstrom-blev-aldrig-forhord-av-nya-palmeutredningen

Anneli är med i Uppdrag Gransknings program om den havererade Palmeutredningen förr. Kolla efter ca 7 minuter. https://www.svtplay.se/video/17119602/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-13-3

Citat:
Som det skrivits har inget av vittnena från mordkvällen uttalat sig om att SE omöjligen kan vara gärningsmannen eftersom att han/hon sett honom på mordplatsen. Alla medier som bevakat detta borde ju ha kunnat hitta någon som styrker hans närvaro och därmed ger honom alibi. Efter snart 35 år verkar det alltså vara omöjligt att fastställa de grundläggande konstigheterna kring SE.

Dock är det flera vittnen som nu efter 35 år börjar "tro på SE". Vissa vittnen förstår minnets begränsningar och hänvisar till uppgifterna de kom med på tiden det begav sig.

Kanske borde Anneli K också göra detta?
Den Grandman hon trodde på 1989 verkar åtminstone åldersmässigt vara svår att kombinera med SE.

Anneli K. L 866-1-H
https://pasteboard.co/JOvAS4k.jpg
Citera
2021-02-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Dock är det flera vittnen som nu efter 35 år börjar "tro på SE". Vissa vittnen förstår minnets begränsningar och hänvisar till uppgifterna de kom med på tiden det begav sig.

Kanske borde Anneli K också göra detta?
Den Grandman hon trodde på 1989 verkar åtminstone åldersmässigt vara svår att kombinera med SE.

Anneli K. L 866-1-H
https://pasteboard.co/JOvAS4k.jpg

Det jag menar är att inget vittne i det första/ de första förhören lagt märke till SE.
Citera
2021-02-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Skandiamannens brev till Sven Aner, notera Skandiamannens utsökta skrivstil.

https://drive.google.com/file/d/1YW-hZ128ethIobIb5G1JDTF7Wg3W3bfH/view

Korrespondens Aner, Engström och Wall
Tycker att SE:s svar är ganska sakligt. GS var ju ute och cyklade med att larmtiden var först 23.28. Då hade han ju kommit fram lagom till att ambulansen lämnade platsen. Också en märklig grej att han hela tiden vidhöll att larmtiden var 23.28. Då faller ju hela tidslinjen och händelseförloppet.
Citera
2021-02-15, 20:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Poängen är väl att han oavsett om han är komiker/skådespelare ändrat sig och tycker att det finns substans i SE?

Det betalar hans lön. Klart han aldrig skulle ha nån annan teori offentligt när han plockar ut ett par millar från netflix.
Citera
2021-02-15, 20:30
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Det är sant, förstås. Dock är det ju klart som korvspad, att SE kraftigt överdrivit sin roll. Det hade som sagt varit klädsamt, om exempelvis vittnena H. ohansson, A. Delsborn, A. Hage, C. Johansson, S. Glatz, etc fått raka frågor om de minns SE från platsen, dessa vittnen kan omöjligt ha missat SE under de 15-20 min han säger sig ha varit på platsen och hjälpt till med allehanda livräddande insatser, samt sprungit efter GM och/eller poliser före 23:30. Ska man lita på SE's ord så gjorde han rätt mycket, hade en tämligen central roll som varande på platsen. Nu har förvisso åren gått, men nog skulle några av dessa komma ihåg SE, även dessa var ju på platsen många minuter. Varför träder inte dessa fram i media till hans försvar, eller berättar att han inte var där. Även dessa är knäpp tysta. Eller har de fått munkavle av PU eller några andra? Konstigheterna fortsätter i MOP.

Jag tycker det finns ett logiskt samband i observation vid skott-observation i trapp - observation på jagad person på DBG. Dvs, det känns som samma person. Det ger oss en person ca 180 cm som ingen sett ansiktet på (utom LP), mörk rock till knäna, huvudbonad och någon form av väska om vi ser till ett ”medelvärde”.

Vi vet att mellan S44 och MP har det varit relativt tomt minuten före mordet. Kommer SE ut på gatan före 23.20.45 måste man fråga sig vad han har gjort om han ska ses som oskyldig. Han borde i så fall i rimlighetens namn sett OP, LP och GM och nämnt det i första förhöret innan det spårade ut fullständigt. Det blir väldigt ologiskt att få någon bra förklaring före 23.20.45.

Det är två indicier som är besvärande för SE och det går inte bara att vifta bort dom tycker jag, då vi inte vet exakt när han kom ut på gatan. Lägger man till hans lögner, gärningsmannaprofil, hans osynlighet på MP, blir det än mer suspekt. Det går bara inte att bortse från honom och hävda att han vill bli kändis anser jag.
Citera
2021-02-15, 20:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tycker nog att någon av LP,AH eller SG borde kunnat notera om det var SE som befann sig så nära. Speciellt om han kom ett tag efteråt.

Speciellt om han kom ett tag efteråt? Vad menar du? Det är väl mindre anledning lägga märke till SE ju senare det är, det tillkommer ju folk.

Kan det ha varit så att AG och SG var upptagna med något på mordplatsen??? Man kör inte hjärtkompressioner och kollar läget runt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in