Citat:
Ursprungligen postat av
HermanSerman
Det är sant, förstås. Dock är det ju klart som korvspad, att SE kraftigt överdrivit sin roll. Det hade som sagt varit klädsamt, om exempelvis vittnena H. ohansson, A. Delsborn, A. Hage, C. Johansson, S. Glatz, etc fått raka frågor om de minns SE från platsen, dessa vittnen kan omöjligt ha missat SE under de 15-20 min han säger sig ha varit på platsen och hjälpt till med allehanda livräddande insatser, samt sprungit efter GM och/eller poliser före 23:30. Ska man lita på SE's ord så gjorde han rätt mycket, hade en tämligen central roll som varande på platsen. Nu har förvisso åren gått, men nog skulle några av dessa komma ihåg SE, även dessa var ju på platsen många minuter. Varför träder inte dessa fram i media till hans försvar, eller berättar att han inte var där. Även dessa är knäpp tysta. Eller har de fått munkavle av PU eller några andra? Konstigheterna fortsätter i MOP.
Jag tycker det finns ett logiskt samband i observation vid skott-observation i trapp - observation på jagad person på DBG. Dvs, det känns som samma person. Det ger oss en person ca 180 cm som ingen sett ansiktet på (utom LP), mörk rock till knäna, huvudbonad och någon form av väska om vi ser till ett ”medelvärde”.
Vi vet att mellan S44 och MP har det varit relativt tomt minuten före mordet. Kommer SE ut på gatan före 23.20.45 måste man fråga sig vad han har gjort om han ska ses som oskyldig. Han borde i så fall i rimlighetens namn sett OP, LP och GM och nämnt det i första förhöret innan det spårade ut fullständigt. Det blir väldigt ologiskt att få någon bra förklaring före 23.20.45.
Det är två indicier som är besvärande för SE och det går inte bara att vifta bort dom tycker jag, då vi inte vet exakt när han kom ut på gatan. Lägger man till hans lögner, gärningsmannaprofil, hans osynlighet på MP, blir det än mer suspekt. Det går bara inte att bortse från honom och hävda att han vill bli kändis anser jag.