Citat:
Ursprungligen postat av
SeanAvery
Jag ifrågasätter inte det du skrev utan är mer okunnig, men om man kör ner en bil i vattnet, borde inte den hittas på så här många år? Den borde ju finnas rätt nära land eller kan vattnet flytta med den? Kanske sjunker den längre och längre ner på botten? Det kanske redan var riktigt djupt där dom isåfall körde ner, som sagt, helt lost på sånn här kunspkap
Jag pekade ungefärligt ut ett lämpligt ställe. Min tes var att Dahlsjögrabbarna hört om det misslyckade bankrånet, tyckt att det lät spännande och bestämde sig för att själva hitta på något. Kanske kolla upp var bankrånare hade ankrat flyktbåten osv.
Nåväl, de träffade på Hymme (Se separat tråd!) - en grabb i deras ålder som sökte lift till en konstskola i Bohuslän - och tyckte att det var spännande att skjutsa honom dit och körde av vägen vid en besvärligt ställe och hamnade i vattnet. Bilen var en Volvo "PV" och den var känd för att vara rena dödsfällan i smb m olycka, inte alls något trafiksäkerhetsmedvetna Volvo gärna visar upp exempel på vetenskapens senaste triumf, utan en tung, Packardliknande modell från anno dazumal.
Vill minnas att ett kranium upphittats i närheten vilket inte underkastats dnaanalys som inte fanns vid upptäckten.