Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Men det ä ju du som hävdar det hela tiden... att hon måste backa. Att hon frivilligt betal honom osv.
Inte fan är det friviligt att betala när man köper något... Det visar bara återigen på att dina erfarenheter sträcker sig till hockeybilder på skolgården.
Hörru Don Quijote, Jag tror att du blandar ihop mig med någon annan, du ser väderkvarnar överallt!
Aldrig har jag påstått att Ebba Busch ska lämna några pengar till Esbjörn.
Jag är fortfarande i tron att Ebba Busch kommer att vinna det här enligt lagens mening.
Huruvida vi får tillräckligt med fakta för att veta om det även är moraliskt är en annan sak.
Skulle det mot förmodan bli så att man river avtalet så förutsätter jag iskallt att handpenningen betalas tillbaka om det inte är så att Ebba Busch har genomfört köpet på kriminell väg, då borde det bli ett brottsmål.
Är det så att Ebba Busch väljer att backa och har genomfört affären på ett korrekt vis så ska hon givetvis ha ersättning för alla sin styrkta kostnader.
Är det så att Ebba Busch vinner laga kraft i sin stämning så ska hon betala det sista till Esbjörn minus sina styrkta kostnader för det här haveriet.