2021-02-14, 13:36
Medlem
F.d. IRM-kompisen Simon Andersson gick rakt i Johannes fälla på Twitter som fick honom att avslöja att han är med på narrativet att det är Johannes som har en ”privat konflikt” med Henko, trots att ingenting handlar om Johannes utan allting handlar om hur Haveristerna (och IRM), dvs Henko, hänger ut folk till höger och vänster:

Johannes till Simon:
Citat:
Jag skiter väl i Henkos skitsnack, och är en semioffentlig person som får tåla en del. Däremot har han hängt ut privatpersoner med namn och bild. Den enes brottshistorik har spritts upprepade gånger. Personer han har privata konflikter med.

Simon till Johannes:
Citat:
Jag har inget intresse av att ta del av dina privata konflikter.

Simon till Johannes:
Citat:
.. men dina privata konflikter med deras skribenter är jag ointresserad av.

Kan det vara så att Johannes bäddar för en uppföljare till ”Mobbning som affärsmodell” som förutom Haveristernas metoder dessutom kommer omfatta organisationen ’Inte Rasist, Men’:s metoder?

Det är ju inte helt ointressant att granska att IRM har degenererat till en stödpelare åt en VerbalAbuse-podd som hänger ut privatpersoner med tanke på att en f.d. frontfigur i IRM numera är pressansvarig för Socialdemokraterna.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-14 kl. 13:56.
Citera
2021-02-14, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Kan det vara så att Johannes bäddar för en uppföljare till ”Mobbning som affärsmodell” som förutom Haveristernas metoder dessutom kommer omfatta organisationen ’Inte Rasist, Men’:s metoder?

Jag tror ärligt talat ämnet är för smalt. Henko, IRM och Haveristerna räckte till en artikel, resten blir för personligt och geggigt för Nyheter Idag att ta i. Nån artikel i någon tidskrift till vänster om NI om Henkos framfart bland kvinnorna han är i konflikt med dyker säkert upp nån dag.

IRM har saknat relevans länge, Henko själv säger att de tänker lägga föreningen på is, det är kanske därför han bränner deras trovärdighet på det här viset med världens tunnaste soppa som bara handlar om hans privata hämndbegär. https://twitter.com/mrhenko123/status/1354351727412129793
Citat:
Jag betalar för Acta, men vi ska avsluta det nu då vi lägger IRM på is.

En möjlig ingång till en ny artikel skulle möjligen vara just kopplingen Acta Publica och hur det företaget kopplas ihop med Henkos privata konflikter. Men Henko som person är varken tillräckligt känd eller relevant för att motivera djupare gräv. Det finns ett skäl till att JN postade sitt svar på Flashback skulle jag tro. Det är en diss i sig.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-14 kl. 14:03.
Citera
2021-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Jag tror ärligt talat ämnet är för smalt. Henko, IRM och Haveristerna räckte till en artikel, resten blir för personligt och geggigt för Nyheter Idag att ta i. Nån artikel i någon tidskrift till vänster om NI om Henkos framfart bland kvinnorna han är i konflikt med dyker säkert upp nån dag.

IRM har saknat relevans länge, Henko själv säger att de tänker lägga föreningen på is, det är kanske därför han bränner deras trovärdighet på det här viset med världens tunnaste soppa som bara handlar om hans privata hämndbegär. https://twitter.com/mrhenko123/status/1354351727412129793

En möjlig ingång till en ny artikel skulle möjligen vara just kopplingen Acta Publica och hur det företaget kopplas ihop med Henkos privata konflikter. Men Henko som person är varken tillräckligt känd eller relevant för att motivera djupare gräv. Det finns ett skäl till att JN postade sitt svar på Flashback skulle jag tro. Det är en diss i sig.

Det är såklart känsligt för M*rtin Fredr*kss*ns Acta Publica att Henko använder sin tillgång till tjänsten via förfallna IRM för att driva sina konflikter i Haveristerna-podden men jag tror samtidigt att det finns ett nyhetsvärde i att f.d. IRM:aren Simon, som nu har en sådan position inom Socialdemokraterna, låtsas att han inte bryr sig om vad Henko gör och istället hävdar att det skulle vara Johannes som har en ”privat konflikt” med Henko.
Citera
2021-02-14, 14:32
Avslutad
https://twitter.com/interasistmen/status/1360942182685962246

Citat:
Inte rasist men
@interasistmen
Du svarar inte på frågan Johannes. Varför är det här med hens kontaktförbud och brottsliga verksamhet en sån känslig fråga? Visste du förövrigt att hen skickat runt privata bilder på dig? Det kan också vara en brottslig sak, men det måste ju du främst avgöra.

Detta har anförts tidigare av Henko och handlar alltså om dicpics som delats mellan Myra och övriga kvinnor i chatten då det spekulerades om vem av killarna som hade störst. Jag har hört att svaret på det är en statshemlighet men JN låg nog rätt bra till.

Det märks att Henko under "Inte Rasist Men..."-flagg har En Hel Del att komma med. Jag har svårt att tänka mig något mer enfaldigt än det som pågår just nu. Den stora högerextremistkonspirationen blev till skvaller om en delad kukbild för tre år sen. Bra att JN och andra ligger på Henko om lögnerna kring ett påstått våldtäktshot mot Myra.

Henko har som sagt noll problem med att ljuga och förvränga.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-14 kl. 14:36.
Citera
2021-02-14, 15:15
Medlem
Henko är så otroligt korkad. Det är ju inte bara i Haveristerna som hans röst framkallar kräkreflexer på löpande band. I podden brukar han ju inte ha någon att argumentera mot så där degenererar han i huvudsak till att läsa upp citat med förvrängd röst och kompletterar det med könsord och andra malplacerade epitet. I andra sammanhang där han debatterar och har en motpart, som på TV eller när han ringer upp och ’intervjuar’ någon, så använder han hela tiden nån barnslig föraktfull översittare-attityd mot den han debatterar mot. Det som gör att han framstår ännu mer korkad är dock när han försöker använda sina verbala retoriska ’knep’ i sociala medier när han skriver, det blir så komiskt. Just nu gör han det på Twitter med InteRasistMen-kontot och tillslut tröttnar naturligtvis Johannes på att låta Henko förödmjuka sig själv:

Citat:
”Jag kan säga såhär, Henko: om det du tidigare påstått om våldtäktshotet stämmer så backar jag: personen är inte rehabiliterad, nej. Jag hade i så fall fel.
SÅ HUR VAR DET MED VÅLDTÄKTSHOTET HENKO?”

https://twitter.com/JohannesNilsso5/status/1360950982289555457

Citera
2021-02-14, 15:24
Avslutad
https://twitter.com/interasistmen/status/1360954485431033861

Så var det med det högerextrema nätverket som hade tillgång till Nyheter Idags redaktion.

Personen Henko sitter och förtalar har inte begått brott på 14 år. Däremot fick personen ett kontaktförbud mot sig som senare visade sig opåkallat. Henko verkar inte riktigt förstå skillnaden mellan misstänkt för och skyldig till.

I sammanhanget är det ju extra lustigt att Henko faktiskt sitter och skryter över att han kallade henne "den där horan" helt öppet i sin podd och Sanna och Axel tycker det är det bästa han sagt.

Vid kontroll har inga anmälningar mot personen inkommit till Polisen.

En onödig provokation kanske men nu ska jag hänga ut familjen Fielding och Henkos barn på Flashback varsågoda:

https://www.instagram.com/sannafielding/ samt https://twitter.com/mrhenko123

Henkos case är moot och han borde ägna sig åt annat för den som förstör hans liv just nu är Henko. Han är avslöjad som en vidrig lögnare som inte drar sig för att ljuga för att beslå meningsmotståndare med att ha uttalat våldtäktshot.

Slutklämmen blev att han ska peka ut konton på Flashback som sagt dumma saker igen när alla vet att Henko har haft fel om de flesta konton han pekat ut tidigare. Omedvetet eller medvetet. Strongt.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-14 kl. 15:45.
Citera
2021-02-14, 19:03
Medlem
saltazars avatar
Citat:
https://twitter.com/interasistmen/status/1360942182685962246

Detta har anförts tidigare av Henko och handlar alltså om dicpics som delats mellan Myra och övriga kvinnor i chatten då det spekulerades om vem av killarna som hade störst. Jag har hört att svaret på det är en statshemlighet men JN låg nog rätt bra till.

Det märks att Henko under "Inte Rasist Men..."-flagg har En Hel Del att komma med. Jag har svårt att tänka mig något mer enfaldigt än det som pågår just nu. Den stora högerextremistkonspirationen blev till skvaller om en delad kukbild för tre år sen. Bra att JN och andra ligger på Henko om lögnerna kring ett påstått våldtäktshot mot Myra.

Henko har som sagt noll problem med att ljuga och förvränga.

så myra och johannes nilson hade en sexuell relation och hon delade hans dickpics från denna chatt också?
Citera
2021-02-14, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
så myra och johannes nilson hade en sexuell relation och hon delade hans dickpics från denna chatt också?

Nej och det känner du till efterson JN redan sagt att han aldrig träffat Myra här
(FB) Skvaller om Myra Åhbeck Öhrman
och du har postat inlägget efter.

Trolligt
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-14 kl. 21:08.
Citera
2021-02-14, 21:30
Moderator
Carlboms avatar
Nu har Haveristerna släppt nytt avsnitt! Synd man måste vara patreon för att kunna lyssna, det börjar ju bli spännande hur den här konfliktsoppan faktiskt ska sluta.

Citat:
Stalingrad del två!
I det senaste patreonavsnittet tittar vi närmre på några av de mer ljusskygga individer som finns i ett nätverk kring Nyheter Idag och hur de haft en direktkanal för att skriva texter på sajten. Nätverket har försökt sänka oss som personer, först via IRM, men nu också genom Haveristerna.
(..)
Vi har även högläsning av Johannes Nilssons lite mer udda approach till uppföljning av kritik. Nämligen att skriva av sig på Flashback.
Citera
2021-02-14, 21:38
Medlem
Citat:
Nej och det känner du till efterson JN redan sagt att han aldrig träffat Myra här
(FB) Skvaller om Myra Åhbeck Öhrman
och du har postat inlägget efter.

Trolligt

Dock har de haft kontakt med varandra. Hittade lite träffar när jag provade en viss sökmotor på G.
Citera
2021-02-14, 22:04
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nu har Haveristerna släppt nytt avsnitt! Synd man måste vara patreon för att kunna lyssna, det börjar ju bli spännande hur den här konfliktsoppan faktiskt ska sluta.
Inga direkta nyheter. Mest reaktioner på saker de redan fört fram på andra plattformar. Axel nämnde hursomhelst på slutet att det vore intressant att höra hur det är för moderatorna att ta hand om det här träsket till tråd. Du som lyssnar på podden kanske kan bidra med en kommentar?
Senast redigerad av Hallhytta 2021-02-14 kl. 22:05. Anledning: Onödig anglicism
Citera
2021-02-14, 22:06
Medlem
Jag har ingen aning om vad ”Ladies Night” är som de har nämnt i de senaste avsnitten men tydligen är det något påhitt av Henko som han ska vara stolt över, det är alltså inte något ironiskt som man hade kunnat anta.

Citat:
det var en av henkos stoltheter. jag kommer inte ihåg vad det var som gav honom idéen, men han hade väl fått kritik för att vara jobbig mot kvinnor om man antar ett tema med hur han hanterade transtråden.

https://twitter.com/sapphoss/status/1361056005560406021

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in