2021-02-14, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD visste väl inte att SD/LW fortsatte med sin affär efter första avslöjandet? Dock så låg det i hennes bakhuvud hela tiden.

Skilsmässa ansökan inlämnades mitten februari, HD hade "sillen", SD var lika fri. Båda ville skilsmässan skulle ske direkt utan betänketid. Pga av barn blev den 6 månader. HD hade varit med Sillen sedan hösten 2017.

Det låg säkert i SDs bakhuvud också.
Citera
2021-02-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skilsmässa ansökan inlämnades mitten februari, HD hade "sillen", SD var lika fri. Båda ville skilsmässan skulle ske direkt utan betänketid. Pga av barn blev den 6 månader. HD hade varit med Sillen sedan hösten 2017.

Det låg säkert i SDs bakhuvud också.

Men nu handlade det om vad LW hade att avslöja, alltså deras fortsatta förhållande... han mördade väl inte LW pga att HD hade fisken? Dessutom trodde han i sin enfald att HD inte hade någon sexuell kontakt med honom... jösses!

SD skrev sent till HD vad gäller hans fortsatta kontakt med LW... "vill inte att du ska tänka så"... när HD fortfarande hade LW i huvudet. SD väljer att fortsätta sitt smygande med LW trots ansökan om skilsmässa. Varför... ja han hade väl kommit på att det blev väldigt obekvämt med att börja ta ett eget vuxenansvar för barnen varannan vecka, sämre ekonomi, städning, avslöjande inför geokompisar mm.
Citera
2021-02-14, 08:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Inte ska? Bestämmer du det? Hans lojalitetsband satt med HD som blivit lurad och kränkt av SD och LW.

Så du tycker att han skulle ha lyssnat på hennes bortförklaringar och ursäkter och hur synd det var om henne och vilket oskyldigt offer hon var och så skulle han ha hållit med LW och vänt sig mot HD? Som hela tråden för övrigt tycks ha gjort. Tråden har blivit som LWs fanclub där alla som någonsin varit "elaka" och inte låtit LW få som hon vill ska hängas ut och svartmålas.
Tråden är inte LWs fan club. Tråden berör ett mord där du enbart ägnar dig åt att projicera all skuld på offret, förtala och hata.

Du resonerar som om mord vore trick or treat.
Skyll dig själv om du inte lyder.
Citat:
Nästan tre år efter hennes död fortsätter hennes vendetta mot HD. Det krävs det en mästerlig manipulatör för att lyckas med.
Nästan tre år efter forts vendetta mot H?
Det är ett MORD.
Skärp dig och inse vad även H går för, hon är lika skev som dig som skyller allt på offret och SD tycks du också ha förpassat i periferin likt H - när han är den som i huvudsak ska skjutas skuld på.
Senast redigerad av develi 2021-02-14 kl. 09:02.
Citera
2021-02-14, 08:54
Medlem
Citat:
Men nu handlade det om vad LW hade att avslöja, alltså deras fortsatta förhållande... han mördade väl inte LW pga att HD hade fisken? Dessutom trodde han i sin enfald att HD inte hade någon sexuell kontakt med honom... jösses!

SD skrev sent till HD vad gäller hans fortsatta kontakt med LW... "vill inte att du ska tänka så"... när HD fortfarande hade LW i huvudet. SD väljer att fortsätta sitt smygande med LW trots ansökan om skilsmässa. Varför... ja han hade väl kommit på att det blev väldigt obekvämt med att börja ta ett eget vuxenansvar för barnen varannan vecka, sämre ekonomi, städning, avslöjande inför geokompisar mm.

Men det fanns knappast någon sprängkraft vid mordet. LW hotar inte heller.
Citera
2021-02-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det fanns knappast någon sprängkraft vid mordet. LW hotar inte heller.

Sprängkraft var väl att LW hade möjligheten att avslöja den fortsatta otroheten.

LW hotar inte men skriver typ "är inte rädd att deras förhållande ska ta slut"... och kanske var bilderna på remsan något som SD uppfattade som ett hot.
Citera
2021-02-14, 09:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Sprängkraft var väl att LW hade möjligheten att avslöja den fortsatta otroheten.

LW hotar inte men skriver typ "är inte rädd att deras förhållande ska ta slut"... och kanske var bilderna på remsan något som SD uppfattade som ett hot.
HD är inte omedveten så sett. Hon ljuger och blundar. Hennes beteende är att mörklägga och hålla fasader utåt.
Hon lever i ett förljuget tillstånd och är patologiskt förlåtande ang SD och skjuter all skuld på LW.
Hennes fortsatta avsky visar att hon vet.
Däremot kan SD mycket väl inbilla sig att det är sprängstoff.
Senast redigerad av develi 2021-02-14 kl. 09:11.
Citera
2021-02-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När ska SD lämna ut sitt lösenord till sitt googlekonto???

DN:

"Dessutom blir det allt mer ovanligt att svensk polis får avslag på sina förfrågningar. Så sent som första halvåret 2015 ledde bara var tredje fråga till Google från svenska myndigheter till att data lämnades ut. Men nu har det ökat kraftigt – enligt de senaste siffrorna skedde det i nio av tio fall."

Varför händer det inte i det här fallet?

https://www.dn.se/sverige/facebook-lamnar-ut-mer-data-till-svensk-polis/

Kanske polisen borde kolla på nytt?

Jag undrar om de ens bad om rättshjälp från Google vad gäller hans konto. Den förfrågan skulle jag vilja se.

Det är lite motsägelsefullt i utredningen. Det pratas om att det behövs SD:s samtycke etc i tingsrätten när det förs på tal och t o m SD är kritisk till att de inte tog emot hans lösenord när han erbjöd.

Och i andra utredningar, som beskrivet i DN:s artikel, får man ut mejlväxlingar och NOA t o m ”skryter” om det i rikspressen.

Så vad gör SD:s fall så känsligt? Polarna?

Som jag visat tidigare så hade de kunnat vara inne i hans mejl nån minut efter att de beslagtagit datorn om han brukar datorn och webbläsaren som en ”normal” användare gör.

Och på tal om NOA som slår sig för bröstet, så har man missat att redovisa viktig info angående de ”ryska” inloggningarna i Instagram. Endast tidsstämplar och IP-nummer är redovisade. Men det finns lite mer info från Instagram vilket utredningen får på sitt bord senast imorgon från mig hur de ska kolla.

Jag kan ha hittat en öppning för ComHem-inloggningen 2018-10-07 också. Det var ju tvärstopp p g a att ComHem hyrt ut IP-nummer osv.

Jag har även hittat fler sätt för utredningen att knäcka SD:s utsago (skrivelse till tingsrätten ang 23:34) och hans slutsats om alibi kring tiden för mordet. Det finns lite hopp alltså om att verifiera fullt ut vad som hände i hans dator och förstärka indicier. Kompletterar det som skickats in tidigare senast imorgon alltså så får vi se. Säkert ”superpopulär” i fikarummet på tekniska avdelningen.
Citera
2021-02-14, 10:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag undrar om de ens bad om rättshjälp från Google vad gäller hans konto. Den förfrågan skulle jag vilja se.

Det är lite motsägelsefullt i utredningen. Det pratas om att det behövs SD:s samtycke etc i tingsrätten när det förs på tal och t o m SD är kritisk till att de inte tog emot hans lösenord när han erbjöd.

Och i andra utredningar, som beskrivet i DN:s artikel, får man ut mejlväxlingar och NOA t o m ”skryter” om det i rikspressen.

Så vad gör SD:s fall så känsligt? Polarna?

Som jag visat tidigare så hade de kunnat vara inne i hans mejl nån minut efter att de beslagtagit datorn om han brukar datorn och webbläsaren som en ”normal” användare gör.

Och på tal om NOA som slår sig för bröstet, så har man missat att redovisa viktig info angående de ”ryska” inloggningarna i Instagram. Endast tidsstämplar och IP-nummer är redovisade. Men det finns lite mer info från Instagram vilket utredningen får på sitt bord senast imorgon från mig hur de ska kolla.

Jag kan ha hittat en öppning för ComHem-inloggningen 2018-10-07 också. Det var ju tvärstopp p g a att ComHem hyrt ut IP-nummer osv.

Jag har även hittat fler sätt för utredningen att knäcka SD:s utsago (skrivelse till tingsrätten ang 23:34) och hans slutsats om alibi kring tiden för mordet. Det finns lite hopp alltså om att verifiera fullt ut vad som hände i hans dator och förstärka indicier. Kompletterar det som skickats in tidigare senast imorgon alltså så får vi se. Säkert ”superpopulär” i fikarummet på tekniska avdelningen.
Går det att komma vidare i att SD säger att HD fått veta av polis att det är är LW som hittats?
Då hon varit på förhör, tror han nämnde ett samtal.
Antingen får hon inside info el så ljuger han.
Citera
2021-02-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Går det att komma vidare i att SD säger att HD fått veta av polis att det är är LW som hittats?
Då hon varit på förhör, tror han nämnde ett samtal.
Antingen får hon inside info el så ljuger han.

De ska känna till den koppling jag tror du åsyftar vid det här laget ja.
Citera
2021-02-14, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De ska känna till den koppling jag tror du åsyftar vid det här laget ja.
Ja, det är ju lite lurt. Ses det telefonspår i HDs mobil?
Citera
2021-02-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
Ursäkta mitt gapflabb - men det såg rent för jävligt ut när det sattes samman.
Kompletterar med ett avrundade svar fr SD:
"det ska bli så bra nu"

S "älskar båda"
Fhl "Lena är ju mördad"
S "Mot min vilja"

"Mot min vilja" - är det H som fått S att mörda L som han inte ville välja bort? Priset han fick betala för ett kommande omgifte med hjälp av en annan vigselförrättare?
Senast redigerad av Ulanna 2021-02-14 kl. 11:49.
Citera
2021-02-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Kom att tänka på en annan sak förut.

Det är att SD i första förhöret säger att kakan är bakad till A*ron.

Nu vet vi ju att det står uttryckligen i konversationen att kakan är bakad "till dig och mig".
SD vet att konversationen alltså kommer att vara borta.

A 145/297
PM av YE om förhör SD vid 14:56

"Den sista SMS-kontakten mellan dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan."

Uppgav Stefan.

Han kan ju knappast visat hela konversationen till YE?

Och när var det nu han raderade hela konversationen sedan. Efter detta förhör, eller som det verkade nästan mitti. Minns inte riktigt, men piastrone och Avel har koll på hur det blev med den tidpunkten för raderingen.

Det finns en tidsstämpel kl. 15:55 15/5 i utredningen som är intressant vad gäller radering av Telegram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in