2021-02-13, 21:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Därför att han inte orkar med hennes tjafs? Han visste vilket drama det skulle bli om han sa "nej". Istället hittade han på olika undanflykter. På så sätt slapp han hennes hot ända tills hon förstod att han inte tänkte komma. Då kom hotet på några sekunder. Att LW bakade en kaka och tog för givet att han skulle komma visar bara vilken makt hon trodde att hon hade över honom och att hon inte gått vidare.

Det är väl bara att säga nej?
Jag hinner inte, jag blockar nu. RT

Han blockade ju henne stup i kvarten varje dag.
RT, öppet, RT, öppet.

Dina argument håller inte.

Jag har aldrig sagt att Lena gått vidare. det hade hon inte.
Men hon ville, hon ville det mycket, men klarade det inte på egen hand.
Hon var en lite bit på väg.
Jag tror att SD lockade henne den här kvällen, det är helt klart för mig att hon väntar honom och att det är en överenskommelse. Han säger inte nej en enda gång, inga RT.

Hon hotar inte, eftersom hon skriver att hon inte kommer att logga Nordsjön!
Hon är inte alls på hothumör tills loggan kommer.
Citera
2021-02-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, då missförstod jag dig.

Jag tror att de bestämt, kanske på SDs förslag, att de ska ses.

Det finns ingen riktig inbjudan utom kakan.

A 145/96
20:00:31 -----------SD till Lena: Slår ihop på kontoret
20:00:43 ---------- Lena till SD: Oj, lång dag
20:01:S0-----------SD till Lena: Mmm
20:12:33 --------- -SD till Lena: Haft bra dag
20:12:37 -----------SD till Lena: Jag har
20:13:05---------- -Lena till SD: sitter nu och loggar ikapp för att vara
nollad (förutom Nordsjön) när vi åker, tar lite tid med bilder, men de
kanske får vara till senare
20:49:06 -----------Lena till SD: skickar bild kladdkaka
20:49:26-----------Lena till SD: Gjorde till dig och mig
20:49:34-----------Lena till SD: Om du törs smyga hit i kväll kan vi äta. Tar lite med A nu
21:09:17-----------SD till Lena: Till Viken nu
21:09:59----------SD till Lena: Bild platsdelning Varbergagatan
21:12:20----------Lena till SD: Oj, sent.
22:55:14----------Lena till SD: fixar lite inför Arons födelsedag i morgon.
Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?
23:00:55----------SD till Lena: kom precis. Svarar på jobbmail
23:01:02----------SD till Lena: Har lite måsten
23:01:13 ----------Lena skickar bild loggremsa

Först och främst reagerar jag på att SD meddelar Lena att han slutar jobbet. Varför? Han vill ju inte ha med henne att göra? ???

Lena reagerar med Oj, lång dag.
Det skulle kunna vara en allmän reaktion, men eftersom det kommer mer liknande reaktioner senare, kan det här vara ett första tecken på att hon väntar honom.

Något som jag inte tänkt på så mycket tidigare, är att Lena berättar att hon håller på att logga ikapp. Det har jag sett att hon skrev till någon annan också (eller samtal JJ). Men här säger hon at hon inte ska logga Nordsjön.
Nu vet vi varför hon inte loggade Nordsjön. Det är för att HD inte skulle se att SD och Lena var där. Och det löftet håller hon även nu. Alltså inget hot om att avslöja här.

Om de inte hade bestämt att de ska träffas, kommer inbjudan lite konstigt med en redan färdigbakad kaka. Hon vet ju att han ska till USA, och hur kan hon veta att han ens har tid? Nä, den går jag inte på... De har redan bestämt möte.

När SD skriver att han ska till Viken nu, då skriver Lena på nytt Oj, sent.
Vilken betydelse har det för henne om de inte skulle ses?
Hon verkar inte heller förvånad att han åker dit. Varför? För att hon vet? Han brukar ju inte träna, det är nytt.
Det verkar vara så att de har pratat innan på något sätt som vi inte kan se.
Om SD inte skull vilja ses, varför säger han inte att han inte kan, hinner?

Vi ser inte heller att Lena hotar fram något (som du påstår att hon gör). Ingen dispyt om att träffas- inte träffas.

Slutligen, varför skulle Lena behöva berätta för ´S att hon tror att hon är klar med paketen om 1 timme? Det struntar väl han i, om de inte ska ses?

Och varför meddelar han henne att han har just kommit, svara på jobbmail och lite måsten om han inte har avtalat med Lena att komma? Bara att säga redan här att det blir för sent.

Lena skriver 22:55 att hon tror att hon blir färdig inom en timme. Det är ca 23:55 det. Lena skulle säkert vilja träffas tidigare om hon hunnit färdigt.

När SD meddelar att han har lite måsten vid 23:01, borde det passa Lena perfekt. Hon skrev ju för bara sex minuter sedan att hon hade en timmes jobb framför sig eller hur?

Istället kommer SD i flygande fläng, för 23:22:38 läser inte Lena JJs meddelande.

Varför skriver han inte tidigare att han inte hinner?
Du skriver att han blir hotad till möte.

Men han skriver ju faktiskt kl 00:03:08, runt den tid som Lena själv sagt att hon skulle hinna till, att han inte hinner.

Nä, din teori håller inte att Lena tvingar dit honom genom hot.
Sådana konversationer där Lena hotar, det har vi sett förut.
Ingen av dessa konversationer liknar den här.

På något sätt.

De har redan bestämt möte, det ser ut så. Att SD sedan gör annat och "har måsten" är helt säkert för att ge sken av motsatsen. Men med LWs skrivande så blir bilden klarare. Snygg analys, Noten!
Citera
2021-02-13, 22:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lägger sig tidigt?

Chattar med LW 03.08.

Det går ju inte tro på ett ord av vad han säger.

Man kan väl inte dra slutsatsen att en person är helt opålitlig på den grunden?
Varför jag citerade den delen, var ju för att visa dig att han visst sa till Lena att inte skriva på natten, att hon väckte hans fru.

Du hävdar helta tiden att jag hittar på (sagor), men jag kan visa dig att jag har på fötterna. Ganska ofta kan jag citera, annars skriver jag tror, ?, eller spekulerar vanligen.

Och detta ÄR en spekulationstråd.
Du spekulerar ju också.

Citat:
Det är väl inte alls ovanligt? Vid skilsmässor t.ex. så tvingas väl alla gemensamma vänner att välja sida.

Här handlar det inte om att välja sida under en skilsmässa. Här handlar det om att SD och HD behandlade och krävde av Lena att hon inte fick delta på event, vilket blev helt konstigt då det var hennes största intresse och hon var mycket aktiv inom den. Hon var också mycket aktiv vid geotouren. JG förs ut Lena och kallade henne hemska saker. Barnen berättade ju att Lena grät i sin ensamhet på toa, och N*a berätta de i förhör att JG sagt hemska saker till henne.
Det tog Lena väldigt hårt.

Citat:
Många? Det var väl tre stycken? HD, SD och JG. Som vi vet så hade de ju sina skäl. Greven använder exakt Ls ord: att de var tvä personer i relationen. Det hon upprepade som ett mantra för alla som orkade lyssna. Som om hon därigenom var utan skuld.

Han borde väl veta, eller vet du bättre än CvB?
Han var ju också geocahare.

Citat:
Ja, hon var sur på HD för att hon satte upp regler så att L inte kunde leka vidare som vanligt med SD och hon var sur på JG för att han inte ville umgås med henne längre. Mer än så var det inte. Vadå mobbning och utfrysning? Jag tror att L såg sig själv och resten av 5-5:an som Örebros A-lag. När de splittrades så dög plötsligt B-laget i brist på annat. Där Greven ingick. Dessa nördar som hon hängde med hösten -17 ser helt starstrucked ut på fotona i GC-loggarna när de poserade med L. De dög bra som chaufförer när hon skadat benen. Men när benen läkt drog hon vidare till Stockholm och började hänga med deras A-lag istället.

Du skriver som att du själv har kännedom om alla de här personerna. Varför pratar du så föraktfullt om CvB?

Hur vet du hur de olika personerna rankades?
Citera
2021-02-13, 22:17
Medlem
landbandys avatar
Okej , då var det alltså så att LW trodde till 100 % på de löften som SD svävande gav henne, omkring Kilimanjaro ,bo i hans hus och bli ett par, medans SD i polisförhör berättat att det aldrig riktigt var tal om att detta skulle genomföras på riktigt ....

Det klart att det blev bråk mellan LW och SD när hon ”satte hårt mot hårt ” och ville veta exakt vad som gällde , när SD inte riktigt hade en bra förklaring / ursäkt för hur han menade ....

Så frågan är om de någonsin hade hittat en vettig lösning på det hela , eller om det var tvunget att sluta som en riktigt otäck kamp bakom planket , eftersom både ville så olika .....???

(Spekulation)

Det är nog så att en älskarinna inte kan begära för mycket .
Möjligtvis ifall den gifta personen VILL ge sig ur äktenskapet ...

Mycket tråkigt att LW verkade måna om sin stolthet så pass så att hon inte förstod att gå ur det hela ...

Att hon kämpade på egen hand för att få till en brytning mellan ett gift par, blev bara helt fel.

Det slog mig just nu att ;
Tänk om LW hade ett ultimatum ställt på SD att ;
-Jag ligger inte med dej om du inte menar allvar med oss och att vi kommer bli ett par !!

Och i så fall tror jag det som skilde sig i tänket där , var :

Det skulle enligt LW bekräftas på ett synligt sätt medans SD antagligen tyckte att de var ju ett par ( så gott som ..med möjlighet att kunna vara fortsatt gift med den par-gemenskap som gillades utav SD ...) så varför spä på så att andra runt omkring skulle bli både ledsna och ilskna !!?

Något åt det hållet ?

Medans det för LW antagligen inte passade henne alls utifrån hennes behov av att vara ”prio ett” för att trivas ....

Så svåra odds ...
Senast redigerad av landbandy 2021-02-13 kl. 23:14.
Citera
2021-02-13, 22:24
Medlem
Citat:
Därför att han inte orkar med hennes tjafs? Han visste vilket drama det skulle bli om han sa "nej". Istället hittade han på olika undanflykter. På så sätt slapp han hennes hot ända tills hon förstod att han inte tänkte komma. Då kom hotet på några sekunder. Att LW bakade en kaka och tog för givet att han skulle komma visar bara vilken makt hon trodde att hon hade över honom och att hon inte gått vidare.

Tror du verkligen på det där själv?
Det är väl bara att säga: "Jag hinner inte, fatta det! Har saker att uträtta. Sluta tjata. Vi får ses en annan dag."

Du har i din uppenbara strävan förvandlat honom till ett viljelöst offer. Det är han minst av allt. Han gör och har hela tiden gjort precis det han vill.

Dessutom var det redan avslöjat att han fortsatte träffa LW.
Citera
2021-02-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De har redan bestämt möte, det ser ut så. Att SD sedan gör annat och "har måsten" är helt säkert för att ge sken av motsatsen. Men med LWs skrivande så blir bilden klarare. Snygg analys, Noten!

Funderar på mötesplatsen. Om det är så att de brukar träffas bakom planket för att inte störa grannar eller barn när de grälar så kan det vara SD som medvetet provocerar LW genom att dröja med svar och sedan att han inte kommer, just för att reta upp LW. Hon skickar inbjudan att äta kaka strax före klockan 21 och hon gör det med en hjärteemoji, medan han inte har några som helst planer på att sitta vid hennes köksbord och äta kaka, han vill ha ut henne bakom planket... och han vet hur han ska göra för att reta upp LW tillräckligt för att hon inte ska vilja träffas i köket längre.
Citera
2021-02-13, 22:52
Medlem
Citat:
Jerrys lgh såld idag. Det rör på sig i Örebro. Kommer GM att erkänna innan april eller trivs han med sin tillvaro?
Det gick snabbt. Undrar vart han ska bo och med vem? Kanske gå under jorden?
Citera
2021-02-13, 23:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det gick snabbt. Undrar vart han ska bo och med vem? Kanske gå under jorden?

Han och sambon bor i sitt torp, enligt hans FB.
Citera
2021-02-13, 23:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Tack!

Kom att tänka på en annan sak förut.

Det är att SD i första förhöret säger att kakan är bakad till A*ron.

Nu vet vi ju att det står uttryckligen i konversationen att kakan är bakad "till dig och mig".
SD vet att konversationen alltså kommer att vara borta.

A 145/297
PM av YE om förhör SD vid 14:56

"Den sista SMS-kontakten mellan dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan."

Uppgav Stefan.

Han kan ju knappast visat hela konversationen till YE?

Och när var det nu han raderade hela konversationen sedan. Efter detta förhör, eller som det verkade nästan mitti. Minns inte riktigt, men piastrone och Avel har koll på hur det blev med den tidpunkten för raderingen.
Citera
2021-02-13, 23:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Och där var hennes problem. Hur skulle sjukvården kunna hjälpa henne med det?

Därför att det var den destruktiva relationen som bröt ner henne totalt, och den behandling som han gav henne, fick SD och HD också medverka i, bröt ner henne så att hon behövde psykiatrisk hjälp.

Naturligtvis finns det hjälp att få, men det finns ingen quick- fix.

Citat:
Tydligen inte.

Det räcker inte med att förstå, men det är en bra början. Bindningen den finns där liksom ett beroende, oavsett om man förstår att man är beroende eller inte. Men från det steget, att förstå, är det kortare än om man inte fattar alls.

Citat:
Nu får du bestämma dig. Hur ska du ha det?
Haha, ja, jag verkar inte veta vilken fot jag står på.
Men som jag ser det, är det lite så det kan fungera.
Å ena sidan vet Lena, hon förstår allvaret, å andra sidan ser hon bort. Hon tror att hon kan hantera det på något sätt, samtidigt som hon tror att han inte kan göra något så allvarligt.

Är det inte så vi ofta fungerar?
Man vet att man har cancer, men man hoppas ända in i det sista att det ska komma ett mirakel?

Citat:
"Svårt lidande" för att hon inte fick som hon ville?

Är du helt empatilös?
Ser du inte att Lena mår väldigt dåligt. Hennes agerande i bråken mellan henne och SD visar på inget sätt en person som mår bra.
Det handlar inte om att hon inte fick som hon ville, utom att hon vill bli fri.
Hur många gånger säger hon inte att det är som knark, ett beroende.

Då tänker jag på Tova som åkte till Billy, trots att hon var rädd för honom. Trots att han misshandlar, dödshotat, slagit henne. Till och med tagit strupgrepp.
Trots att hon säger : Om jag överlever sommaren...
Ändå åker hon hem till honom. I maj.

Hon överlevde inte sommaren, endast 19 år gammal.
Hennes vänner skrev i ilska till henne; Han har hjärntvättat dig!

Det är så klartänkt av hennes väninnor. det är precis så det är enligt forskningen.

Citat:
Varför? För att S lyfte ut henne ur bilen?

Han lyfte inte henne ur bilen.
Han tryckte ner hennes huvud mot golvet, medan han knoggnuggade henne.
Till Lena skrev han: jag kommer att säga att du ramlade på asfalten och skrapade benet/foten...

Till SD skrev Lena: varför ljög du till polisen.

I våld i nära relationer finns finns fysiskt, psykiskt, sexuellt och materiellt våld. Våldet kan vara alla i samma relation och enbart ett. I Lenas fall var det inte så mycket fysiskt våld, även om det varit lite av det också, utan relationen har dominerats av psykiskt våld.

För SD kan nog Lenas sätt att kämpa emot upplevas av honom som ett psykiskt våld också. Han verkar inte kunna ta sig ur relationen, han klarar inte av att hantera Lena som är på ett sätt stark och krävande.

Det är för mig en gåta.
Citera
2021-02-14, 00:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Funderar på mötesplatsen. Om det är så att de brukar träffas bakom planket för att inte störa grannar eller barn när de grälar så kan det vara SD som medvetet provocerar LW genom att dröja med svar och sedan att han inte kommer, just för att reta upp LW. Hon skickar inbjudan att äta kaka strax före klockan 21 och hon gör det med en hjärteemoji, medan han inte har några som helst planer på att sitta vid hennes köksbord och äta kaka, han vill ha ut henne bakom planket... och han vet hur han ska göra för att reta upp LW tillräckligt för att hon inte ska vilja träffas i köket längre.

Även där har jag ändrat mig och är numera öppen för att de kan ha haft det som en mötesplats.

Och det som har känts som att SD är obalanserad med HD, men mer lugn med Lena tiden före mordet, stämmer väl överens med det vi ser i kommunikationen (det vi ser ).

Det blir som en lång uppförsbacke från det att SD slutar jobbet tills Lena verkar tappa tålamodet (?) och skickar bilden på remsan.

Kan det vara en strategi från hans sida?
Nej, hade jag sagt förut.

Nu är jag mycket öppnare för olika alternativ.

Och det är klart, att om det är ett till någon del planerat mord (medhavt tillhygge), då måste ha få ut henne dit, bakom planket.

Jag läste lite om cachen "Katt åt racerbil" idag, den cache som Lena arbetade mest med på slutet och den var så gott som färdig (saknades bil). Det fick mig att undra om verkligen Lena arbetade med just Home sweet Home så mycket. Kanske inte så mycket att det fanns något att sätta upp, arbeta med?

Då passar ett gräl bakom planket in bättre. Sonen somnat däruppe, granne hör höga röster. lena vill inte att varken som eller grannar störs.
Citera
2021-02-14, 01:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jerrys lgh såld idag. Det rör på sig i Örebro. Kommer GM att erkänna innan april eller trivs han med sin tillvaro?

Min förhoppning är att JG flyttat med sin L*ena kanske till sitt sommarställe.

Min tro har alltid varit att både JG och HD varit så djupt färgade av SD och att JG som är en känslomänniska har varit ett perfekt byte för SD.

Jag hoppas att JG kommer ifrån SDs inflytande och att JG blir varse vad han har utsatts för. Har vi tur, kan JG en dag kanske bryta sig loss, förstå, lägga ihop. Att hans lojalitetsband inte ska sitta med SD utan med Lena, som blivit precis som han själv utnyttjade och kränkta.

Tänk om JG bara hade lyssnat lite på Lena, vad hon hade att säga.

Jag tror att JG sitter inne på saker som han kanske kan se med andra ögon på en dag. Plötsligt går det ihop.

SD är en person som gillar att balansera på strecket, alltid. Det gör att han bara "måste" driva något till ytterligheter, liksom "skriva en på näsan", berätta något som andra människor aldrig skulle säga, göra.

Det finns annat; liksom att SD vet att det är Lena man hittat, han vet att det kommer rubriker...

Det är aldrig för sent att krypa till korset.
Men nu är en perfekt tajming att berätta om det finns något som gnager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in