Citat:
Tusen tack för faktaspäckat. 👍
Jag kan inte se att SD fått frågor om det förrän aug -19:
A147/632
Blir lite osäker på när mobilen tömdes, men det verkar vara den mobil som SD övertog av BA, när han "blev av" med sin.
A163B/682
"UFED Version av Physlcal Analyzer 7.25.0.188
Tid för skapande av rapport 2019-11-28 13:03:47 +01:00
Inställningar för tidszon (UTC} (UTC+01 :00) Stockholm (Europe)
Årendenummer 5000-K574218-18
Bevisnummer 2018-5000-BG56018-1
Undersökares namn IT-forensiker P*eter W*ickström"
Förhör HD också aug- 19
A 149/228:
Min tanke är att man kanske i utredningen börjat titta ganska sent på det där med SDs avvikande beteende efter mordet. Att allt annat fått större utrymme, såsom det tekniska, IT- tekniska, motivbild osv.
Lite bonus:
A147/635
A147/632
"FL2: Du har en konversation till den dagen med J*ani O*ikarinen .. Jani skriver till dig 16: 17 "
läste det senaste på expressen precis" du svara Jani 16:23 "det är bekräftat Lena" ..
MT: Ah .. nej jag minns inte det men uppenbarligen har vi skrivit så ..
FL2: Vait har du fått den här informationen ifrån?
MT: Jag vet inte jag hade kunnat gissa på nån av dom där personerna .. men uppenbarligen
var det inte från dom men .. jag kan gissa på andra personer som har skrivit till mig också.
FL2: Jag jobbar den här dagen ..
MT: Mm.
FL2: Med det här ärendet.
FL2: Jag vet inte att det är bekräftat Lena.
MT: Nej och vad som är bekräftat i den där meningen det kanske är lite oklart men .. eh ..
FL2: Ja du får gärna förklara för det är det du har skrivit.
MT: Ja.
FL2: Du har skrivit" det är bekräftat Lena". Så du får gärna förklara.
MT: Ja .. jag vet inte vad som stod i den där artikeln .. och jag vet inte vad det är jag bekräftar
men .. om jag förstått att man har hittat en kropp .. precis där Lena bor så ah .. då är det Lena.
FL2: Polisen bekräftar i media efter helgen att det är Lena.
MT: Mm .. ah det är väl inget konstigt med det..
FL2: Det är starka ord och skriva till nån att det är bekräftat Lena.
MT: Ah .. det får du tycka .. det .. det går bra .. för mig är det helt självklart att det är Lena. Och
det är inte som att jag sitter och skriver nått juridiskt bindande dokument när jag säger att det
är bekräftat Lena .. utan .. då kanske jag har snappat upp att..ah .. platsen .. då är det..Då är det
Lena.
FL2: Vart befinner du dig då när du skriver det här?
MT: Det är ju fortfarande samma sak, jag vet inte .. men .. jag är tämligen säker på att jag är
kvar i sommarstugan ett par dagar innan jag lämnar den platsen.
FL2: Du skriver vidare till Jani 16:24 "inte oväntat för mig, trodde inte hon satt i skogen och
kokade te direkt. Fan". Jani svarar dig några minuter senare" nej det trodde inte direkt jag
heller.frågan är nu bara vem och varfer, "du svarar honom 16:30 "vet inte hon hade fiender"
samma minut skriver du" hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända''.. är det så?
MT: Eh .. att hon inte satt i skogen och koka te ja ... eh .. eller vilket menar du? det var ganska
mycket ..
FL2: Nej jag tänker det här .. ah ..
MT: Eller det här sista?
FL2: "Hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända"
FL2: Vad kan du säga nått om det?
MT: Hon har .. hade heter det ju nu ... väldigt flörtigt sätt så många upplevde att oj .. hon .. hon
vill nånting men det var hennes liksom sätt bara .. första gången hon kunde träffa en person då
kunde hon gå fram och klappa på kinden och .. stryka på armen och sådär .. eh .. och .. det är inte
det gängse sättet.. men hon var så ..
FL2: Vad menar du med vill någonting?
MT: Ja .. om en kvinna kommer fram och .. det är första gången jag träffar henne och smeker
mig på armen då uppfattar jag att hon kanske inte bara ser att vi skulle kunna bli kompisar ..
att hon kanske är intresserad av nått mer.
FL2: Mm.
MT: Mm .. det.. vet jag att ni redan har koll på att hon .. hon hade ett sånt sätt .. bekräftade alla
och .. log ah .. det är ingen dålig sida .. är det inte men den tas ju emot ibland på ett sätt som
inte hon tänker sig.
FL2: Jani fortsätter och skriva till dig 16:30" jag har inte haft nån så bra kontakt med henne
så jag har ingen aning"! 6:34 skriver han "men hur vet du att det är L dom har hittat? Står
ingenstans" du svarar honom samma minut" du ska ej skriva det någonstans nu" punkt punkt
punkt
MT: Ah .. det var bra ..
FL2: Vad var det som var bra?
MT: Att han inte går ut och skriver det förrns .. för han känner ju många som är anhöriga
också .. så om jag nu har listat ut att ah hon är .. det var den här platsen .. eller vad det nu var
som gjorde jag kanske fick .."
//
"FL2: Du skriver minuten efter. .. polisen så till TG
MT: Det minns jag däremot.
FLl: Ja berätta det får vi höra. Hur var det då?
MT: Ja .. jag .. jag .. jag minns inte mer än att Hanna hade blivit uppringd .. av nån .. polisen ..
FL 1: Nån polis hade ringt henne? "
läste det senaste på expressen precis" du svara Jani 16:23 "det är bekräftat Lena" ..
MT: Ah .. nej jag minns inte det men uppenbarligen har vi skrivit så ..
FL2: Vait har du fått den här informationen ifrån?
MT: Jag vet inte jag hade kunnat gissa på nån av dom där personerna .. men uppenbarligen
var det inte från dom men .. jag kan gissa på andra personer som har skrivit till mig också.
FL2: Jag jobbar den här dagen ..
FL2: Med det här ärendet.
FL2: Jag vet inte att det är bekräftat Lena.
MT: Nej och vad som är bekräftat i den där meningen det kanske är lite oklart men .. eh ..
FL2: Ja du får gärna förklara för det är det du har skrivit.
FL2: Du har skrivit" det är bekräftat Lena". Så du får gärna förklara.
MT: Ja .. jag vet inte vad som stod i den där artikeln .. och jag vet inte vad det är jag bekräftar
men .. om jag förstått att man har hittat en kropp .. precis där Lena bor så ah .. då är det Lena.
FL2: Polisen bekräftar i media efter helgen att det är Lena.
MT: Mm .. ah det är väl inget konstigt med det..
FL2: Det är starka ord och skriva till nån att det är bekräftat Lena.
MT: Ah .. det får du tycka .. det .. det går bra .. för mig är det helt självklart att det är Lena. Och
det är inte som att jag sitter och skriver nått juridiskt bindande dokument när jag säger att det
är bekräftat Lena .. utan .. då kanske jag har snappat upp att..ah .. platsen .. då är det..Då är det
Lena.
FL2: Vart befinner du dig då när du skriver det här?
MT: Det är ju fortfarande samma sak, jag vet inte .. men .. jag är tämligen säker på att jag är
kvar i sommarstugan ett par dagar innan jag lämnar den platsen.
FL2: Du skriver vidare till Jani 16:24 "inte oväntat för mig, trodde inte hon satt i skogen och
kokade te direkt. Fan". Jani svarar dig några minuter senare" nej det trodde inte direkt jag
heller.frågan är nu bara vem och varfer, "du svarar honom 16:30 "vet inte hon hade fiender"
samma minut skriver du" hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända''.. är det så?
MT: Eh .. att hon inte satt i skogen och koka te ja ... eh .. eller vilket menar du? det var ganska
mycket ..
FL2: Nej jag tänker det här .. ah ..
MT: Eller det här sista?
FL2: "Hon flörta ju med alla så många har ju känt sig brända"
FL2: Vad kan du säga nått om det?
MT: Hon har .. hade heter det ju nu ... väldigt flörtigt sätt så många upplevde att oj .. hon .. hon
vill nånting men det var hennes liksom sätt bara .. första gången hon kunde träffa en person då
kunde hon gå fram och klappa på kinden och .. stryka på armen och sådär .. eh .. och .. det är inte
det gängse sättet.. men hon var så ..
FL2: Vad menar du med vill någonting?
MT: Ja .. om en kvinna kommer fram och .. det är första gången jag träffar henne och smeker
mig på armen då uppfattar jag att hon kanske inte bara ser att vi skulle kunna bli kompisar ..
att hon kanske är intresserad av nått mer.
FL2: Mm.
MT: Mm .. det.. vet jag att ni redan har koll på att hon .. hon hade ett sånt sätt .. bekräftade alla
och .. log ah .. det är ingen dålig sida .. är det inte men den tas ju emot ibland på ett sätt som
inte hon tänker sig.
FL2: Jani fortsätter och skriva till dig 16:30" jag har inte haft nån så bra kontakt med henne
så jag har ingen aning"! 6:34 skriver han "men hur vet du att det är L dom har hittat? Står
ingenstans" du svarar honom samma minut" du ska ej skriva det någonstans nu" punkt punkt
punkt
MT: Ah .. det var bra ..
FL2: Vad var det som var bra?
MT: Att han inte går ut och skriver det förrns .. för han känner ju många som är anhöriga
också .. så om jag nu har listat ut att ah hon är .. det var den här platsen .. eller vad det nu var
som gjorde jag kanske fick .."
//
"FL2: Du skriver minuten efter. .. polisen så till TG
MT: Det minns jag däremot.
FLl: Ja berätta det får vi höra. Hur var det då?
MT: Ja .. jag .. jag .. jag minns inte mer än att Hanna hade blivit uppringd .. av nån .. polisen ..
FL 1: Nån polis hade ringt henne? "
Blir lite osäker på när mobilen tömdes, men det verkar vara den mobil som SD övertog av BA, när han "blev av" med sin.
A163B/682
"UFED Version av Physlcal Analyzer 7.25.0.188
Tid för skapande av rapport 2019-11-28 13:03:47 +01:00
Inställningar för tidszon (UTC} (UTC+01 :00) Stockholm (Europe)
Årendenummer 5000-K574218-18
Bevisnummer 2018-5000-BG56018-1
Undersökares namn IT-forensiker P*eter W*ickström"
Förhör HD också aug- 19
A 149/228:
"FL2: Och Stefan skriver, "Det är bekräftat" Lena efter att Jani precis innan har skrivit "Läste
det senaste på Expressen precis" ... Stefan skriver "Det är bekräftat Lena" eem, skriver om lite
annat och sen skriver Jani "men hur vet du att det är L dom hittat? Står ingenstans" och då
svarar Stefan "Du ska ej skriva det någonstans nu, polisen så till TG ... " Polisen så till TG
(tyst ca 8 sekunder)
FL I: Det handlar ju om på vilket sätt du fick veta det här nu då. Det är bekräftat Lena, vi kan
säga vilken tidpunkt det här är också, det här är ju ...
FL2: Eem ... Stefan skriver att det är bekräftat Lena klockan 16.23 och Jani skriver "Men hur
vet du att det är L dom har hittat? Står ingenstans" ... "Du ska ej skriva det någonstans nu,
polisen så till TG?" TG?
MT: Eem, Tant Gräddelin
FL2: Är det du?
MT:Mm
FL I: Har du förmedlat det här till ... Stefan på nåt sätt?
MT: Vad?
FL I: Att det är bekräftat Lena? Det här, han återger ju att han har ska ha ... fått veta det här av
dig då på nåt sätt
MT: Jag träffar ju såklart Stefan när jag kom ut på landet, vi berättar, jag berättar om mitt
förhör där ni har sprungit rakt ut och in, jag berättar att vi har sett platsen, eem där det är
228
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
avspärrat
FL2: Mm
MT:Mm.
FL2: Men att det är bekräftat Lena?
MT: Neehej
FL2: Nej
MT:Nej
FLl: Nej. Att man har hittat en ... en död person är ju en sak och att det ska bekräftat Lena är
en annan sak. För vid det här tillfället när det här är skrivet så var det inte bekräftat
FL I: Men var det nånting annat som gjorde att du gjorde den tolkningen att det var Lena?
FLI: Du säger att du förstod det när du åkte på motorvägen och såg banden?
MT: Ja, i sammantaget med, aktiviteten som var under mitt förhör, att det var nåt som hade
hänt såklart
FLI: Mm
MT: Men visst, bekräfta kan man inte göra, det har jag, kan jag inte säga att jag har gjort,
eem ...
FL2: Minns du det här?
FL2: Minns du ditt samtal med Stefan?
MT: Nej (Tyst ca 12 sekunder)"
det senaste på Expressen precis" ... Stefan skriver "Det är bekräftat Lena" eem, skriver om lite
annat och sen skriver Jani "men hur vet du att det är L dom hittat? Står ingenstans" och då
svarar Stefan "Du ska ej skriva det någonstans nu, polisen så till TG ... " Polisen så till TG
(tyst ca 8 sekunder)
FL I: Det handlar ju om på vilket sätt du fick veta det här nu då. Det är bekräftat Lena, vi kan
säga vilken tidpunkt det här är också, det här är ju ...
FL2: Eem ... Stefan skriver att det är bekräftat Lena klockan 16.23 och Jani skriver "Men hur
vet du att det är L dom har hittat? Står ingenstans" ... "Du ska ej skriva det någonstans nu,
polisen så till TG?" TG?
MT: Eem, Tant Gräddelin
FL2: Är det du?
FL I: Har du förmedlat det här till ... Stefan på nåt sätt?
MT: Vad?
FL I: Att det är bekräftat Lena? Det här, han återger ju att han har ska ha ... fått veta det här av
dig då på nåt sätt
MT: Jag träffar ju såklart Stefan när jag kom ut på landet, vi berättar, jag berättar om mitt
förhör där ni har sprungit rakt ut och in, jag berättar att vi har sett platsen, eem där det är
228
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
avspärrat
FL2: Mm
MT:Mm.
FL2: Men att det är bekräftat Lena?
MT: Neehej
FL2: Nej
FLl: Nej. Att man har hittat en ... en död person är ju en sak och att det ska bekräftat Lena är
en annan sak. För vid det här tillfället när det här är skrivet så var det inte bekräftat
FL I: Men var det nånting annat som gjorde att du gjorde den tolkningen att det var Lena?
FLI: Du säger att du förstod det när du åkte på motorvägen och såg banden?
MT: Ja, i sammantaget med, aktiviteten som var under mitt förhör, att det var nåt som hade
hänt såklart
FLI: Mm
MT: Men visst, bekräfta kan man inte göra, det har jag, kan jag inte säga att jag har gjort,
eem ...
FL2: Minns du det här?
FL2: Minns du ditt samtal med Stefan?
MT: Nej (Tyst ca 12 sekunder)"
Lite bonus:
A147/635
"FL2: Du och .. Jani skriver.. eh du skriver till Jani 14:52 samma lördag hon är påförhör nu
och då svarar Jani hon misstänkt med? du svarar Jani då det antar jag men vet ej ..
MT: Då var det kanske inte på .. hade kanske inte Hanna fått telefon då utan hon kanske varit
inne på förhör till o med fått reda på det.. men ... vad var frågan egentligen? (skrattar till)
FL2: Jani skriver hon är misstänkt med?
FL2: Och du svarar det antar jag men vet ej är känslan att Hanna också är misstänkt?
MT: Ah jag .. visste ju inte att jag var formellt misstänkt och det vet jag fortfarande inte om
jag var .. eh .. men .. ja det vore väl ingen skräll om hon är misstänkt och eftersom hon
komma .. får komma på förhör ... ah .. så antar jag det.
FL2: Varför skulle hon ha varit misstänkt?
MT: Ja det. .. det kan man väl få vara .. alltså .. hon hade ju (ohörbart) Hanna hade ju ingen
relation till Lena men .. men .. men hade i alla fall ett dåligt öga till Lena. Och .. vi bodde
grannar och .. ja ni vet ju historien .. hon såg ju inte Lena som en god människa direkt..
FLl : Hur såg hon Lena som då?
MT: Queen bitch of the universe.
FLl: Vad hette det sa ... queen?
MT: (skrattar)uttryck (ohörbart) nej .. (ohörbart)
FLI: Förlåt?
MT: (skrattar) nej det är ett uttryck från en film bara ..
FL 1: Okej .. ah .. men berätta hur Hanna ..
MT: Eh .. av .. avskum, avskum ..
FLl: Avskum?
FL 1: Hanna såg Lena som ett avskum?
FL 1: Hela tiden eller?
MT: Ja det var nog inget som förändrades från dag till dag utan .. ah ...
FLI: Vad kunde hon .. va .. vad tyckte hon mer då avskum och .. ?
MT: Nja hon ger ju Lena en stor del i skulden också till.. det är ju inte bara jag som har .. haft
en affär med Lena utan Lena har ju faktiskt också ... svikit. "
och då svarar Jani hon misstänkt med? du svarar Jani då det antar jag men vet ej ..
MT: Då var det kanske inte på .. hade kanske inte Hanna fått telefon då utan hon kanske varit
inne på förhör till o med fått reda på det.. men ... vad var frågan egentligen? (skrattar till)
FL2: Jani skriver hon är misstänkt med?
FL2: Och du svarar det antar jag men vet ej är känslan att Hanna också är misstänkt?
MT: Ah jag .. visste ju inte att jag var formellt misstänkt och det vet jag fortfarande inte om
jag var .. eh .. men .. ja det vore väl ingen skräll om hon är misstänkt och eftersom hon
komma .. får komma på förhör ... ah .. så antar jag det.
FL2: Varför skulle hon ha varit misstänkt?
MT: Ja det. .. det kan man väl få vara .. alltså .. hon hade ju (ohörbart) Hanna hade ju ingen
relation till Lena men .. men .. men hade i alla fall ett dåligt öga till Lena. Och .. vi bodde
grannar och .. ja ni vet ju historien .. hon såg ju inte Lena som en god människa direkt..
FLl : Hur såg hon Lena som då?
MT: Queen bitch of the universe.
FLl: Vad hette det sa ... queen?
MT: (skrattar)uttryck (ohörbart) nej .. (ohörbart)
FLI: Förlåt?
MT: (skrattar) nej det är ett uttryck från en film bara ..
FL 1: Okej .. ah .. men berätta hur Hanna ..
MT: Eh .. av .. avskum, avskum ..
FLl: Avskum?
FL 1: Hanna såg Lena som ett avskum?
FL 1: Hela tiden eller?
MT: Ja det var nog inget som förändrades från dag till dag utan .. ah ...
FLI: Vad kunde hon .. va .. vad tyckte hon mer då avskum och .. ?
MT: Nja hon ger ju Lena en stor del i skulden också till.. det är ju inte bara jag som har .. haft
en affär med Lena utan Lena har ju faktiskt också ... svikit. "