2021-02-13, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte se att SD fått frågor om det förrän aug -19:

A147/632

Blir lite osäker på när mobilen tömdes, men det verkar vara den mobil som SD övertog av BA, när han "blev av" med sin.

A163B/682

"UFED Version av Physlcal Analyzer 7.25.0.188
Tid för skapande av rapport 2019-11-28 13:03:47 +01:00
Inställningar för tidszon (UTC} (UTC+01 :00) Stockholm (Europe)
Årendenummer 5000-K574218-18
Bevisnummer 2018-5000-BG56018-1
Undersökares namn IT-forensiker P*eter W*ickström
"

Förhör HD också aug- 19

A 149/228:

Min tanke är att man kanske i utredningen börjat titta ganska sent på det där med SDs avvikande beteende efter mordet. Att allt annat fått större utrymme, såsom det tekniska, IT- tekniska, motivbild osv.

Lite bonus:
A147/635
Tusen tack för faktaspäckat. 👍
Citera
2021-02-13, 16:18
Medlem
develis avatar
Citat:

A147/632

Blir lite osäker på när mobilen tömdes, men det verkar vara den mobil som SD övertog av BA, när han "blev av" med sin.

A163B/682

"

Förhör HD också aug- 19

A 149/228:

Min tanke är att man kanske i utredningen börjat titta ganska sent på det där med SDs avvikande beteende efter mordet. Att allt annat fått större utrymme, såsom det tekniska, IT- tekniska, motivbild osv.

Lite bonus:
A147/635
"FL2: Du skriver minuten efter. .. polisen så till TG
S: Det minns jag däremot.
FLl: Ja berätta det får vi höra. Hur var det då?
S: Ja .. jag .. jag .. jag minns inte mer än att Hanna hade blivit uppringd .. av nån .. polisen ..
FL 1: Nån polis hade ringt henne? "

Jämfört med hennes förhör håller det inte ihop. Det är ju ren lögn om hon dementerar att nån ringt.
Eller så har de en läcka i huset?
Vad sa hennes mobil?

Undrar om ÅK pressade honom mer i rätten.
Får väl lyssna igen, han har bara så utomordentligt jobbig röst med narcissistisk touch.
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 16:23.
Citera
2021-02-13, 16:19
Medlem
Citat:

A147/632

A163B/682

"

Förhör HD också aug- 19

A 149/228:

Lite bonus:
A147/635

MaTh*r är en mycket öm punkt för Hanna Davidsson.
Tror inte de har varit sexuella med varandra men mycket svartsjuka sägs det vara.
Citera
2021-02-13, 16:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så följsam som du gör H - den kvinnan ser jag inte.

Hon är otrogen som gift, hon är ljuger för SD och övriga.

Hon manipulerar inom GC men har mage att kalla LW sjuk; att hon nog är farlig, när hon kräver hon ska vara på plats.

Det är hon som ska iväg till USA för att återförenas när L inte är med och stör.
Hon får övertala SD.

Hon är en strateg när det kommer till allt mellan Endomondo och check point.
Hon förbjuder väninna att ens hälsa på LW.
Hon fryser ute LW.
Hon är till och med här och försöker peka ut annan gärningsperson. Minns inte om det var med namn.

Hon diskuterar att vara kvar, skilsmässan drar ut på tiden. Hon slipper då vittna.

Den där delen håller jag öppen med tanke på hur hon totalt avskyr L enligt vittnen, önskar hon ska försvinna och rent av önskar henne död.

Det går bra att applicera både anstiftare och medhjälpare i mitt motiv.
Eller inte.

Men nåt följsamt som styrs av SD som hjärntvättat offer det ser jag definitivt inte.
Jag ser en catfighter men betydligt mer passivt aggressiv i det fördolda och hon provocerar LW med sitt fuskwiggande dagar innan mord (SD säger dock nej) och är så övermaga att hon loggar om efter hennes död.

En fråga. När lärde LW känna Sillen?

Din sista fråga kan jag kolla upp sen. Jag minns att S*illen berättar om det i förhör.

Jag är inte "benhård" i min tro om HD.

Det är väl mest att jag ser SD som en mycket avvikande figur som har ett stort kontrollbehov och ett svart inre. Jag har börjat försöka förstå den ganska komplicerade förhållandet som kvinnor (mestadels, men det kan även handla om män) hamnar i när de fastnar i relationer med det här mönstret.

Jag har även förstått att det kan vara kvinnor från bra socioekonomiska förhållanden, kvinnor som är välutbildade och som på många sätt verkar starka på olika plan, t ex i arbetsliv eller inom kompisgäng som kan hamna i en sådan relation. Det är inte alltså enbart svaga, lågutbildade eller på andra sätt utsatta människor.

Jag ser också en kvinna som kan stå på sig, men jag ser även en person som har en relation med SD. HD är såsom vi alla är, stark på ett sätt, svagare på andra sätt.

HD har ett visst övertag på SD genom att han vill ha tillbaka henne. Men hon har å andra sidan låtit sig bedras, låtit sig blivit lurad och ljugen för. Hon har också fått erbjudande om dödshjälp för sig och sina barn.

Som jag ser det stoppar hon huvudet i sanden, har enormt starka försvar för att inte "se". Hon har superlim på ögonlocken.

Jag har svårt att tro att det skulle vara två om mordet, men jag utesluter inget.
Om HD är involverad på något som helst plan, då tror jag att det är SD som har fått henne att göra något.

I mitt minne finns alltid konversationen från 2016, där SD säger ungefär; du önskar henne död och HD svarar; Jag önskar henne bara bort från våra liv. Och SD du önskar henne död. HD; Nej, hon får leva.

Jag tror att det är SD som matar henne med detta.
Och han är inte sen att sedan sitta på förhör och lämna ut HD genom att säga att HD hatar Lena. Allt annat ljuger han om, men då skräder han inte orden.

Vem fasiken vill vara med en sådan person?
HD.

Tillägg om S*illen:

Här säger S*illen fel år, det är 2017 han menar.

A 150/546
"Beskriv Hannas och din relation?
J träffade Stefan för ca 6-7 år när han hittade en geocash utanför Stefans tomt. Stefan
kom ut och bjöd in J på fika. J är inte helt säker på att Hanna var hemma.
I okt. eller nov. 2018 var det ett geocash event F AD i Uppsala. En kompis till Jonas kände
Hanna och de började prata och fick bra kontakt. Etablerade en kontakt ett ömsesidigt
klickande. De träffades under helgen.
"

s. 551:

"J var på ett FAD-event i Uppsala, Allhelgona -17. Sista dagen på eventet loggade J
med Lena, HB (från Strängnäs) J*ani, T*ess och M*ats. Det fanns en tydlig spänning
mellan Lena och H*anna, de var inte kompisar. Det var på så sätt som J förstod att det var
något mellan Stefan och Lena. J hörde Lena uttrycka väldigt negativa ord om Hanna, på
ett sätt så flera som hörde det reagerade på det hon sa. J*ani, T*ess, H och J hörde det.
J kommer inte riktigt ihåg vad hon sa, men Lena var jätteförbannad riktat mot H*anna.
Det handlade om att Lena inte fått följa med då H*anna, Stefan och troligtvis P*eter K*abrio var
och klättrade. Utifrån att det var spänt mellan H*anna och Lena så frågade J H*anna om
det. H*anna sa att J inte kunde veta vad som var anledningen till spänningen och han
berättade då att Stefan varit med otrogen med Lena.
"
Det var under det eventet som Jonas och Hanna lärde känna varandra. Han vet inte hur han
drog slutsatsen att Lenas ilska mot Hanna hade en koppling till relationen mellan Lena och
Stefan. Han tyckte dock det var tydligt utifrån den interaktionen som fanns. "
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-13 kl. 17:02.
Citera
2021-02-13, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
MaTh*r är en mycket öm punkt för Hanna Davidsson.
Tror inte de har varit sexuella med varandra men mycket svartsjuka sägs det vara.

Hm, tror du det?
Fån vems sida menar du?
Citera
2021-02-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Under förhör så hyllar föräldrarna SD, han var så duktig, populär, problemlösare.
Han hade inga aggressiva sidor(!) pappan som såg SD misshandla lillebror, vände och gick..
Ingen av föräldrarna verkar ha frågat SD rakt ut om han gjort Lena illa! (Mördat) de kan inte tänka sig det, men de har ej heller ifrågasatt vad som hänt.

De VILL INTE tro det. "Vår son mördare? Aldrig! De fick lära sig att veta hut och klara sig själva" - och liknande bullshit.

Förmodligen tyckte de att deras uppfostran av barnen var den bästa tänkbara. Så tänker nog de flesta föräldrar. I själva verket borde de kanske inte ens ha skaffat barn. Men nu gjorde de ju det.
Citera
2021-02-13, 16:35
Medlem
Citat:
Hm, tror du det?
Fån vems sida menar du?
Hanna Davidsson är starkt beroende utav Maria.
Jani som Jerry snutfikade med ?

MariaT är väldigt viktig för Hanna Davidsson (som hon inte varit sexuell med).
Citera
2021-02-13, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Din sista fråga kan jag kolla upp sen. Jag minns att S*illen berättar om det i förhör.

Jag är inte "benhård" i min tro om HD.

Det är väl mest att jag ser SD som en mycket avvikande figur som har ett stort kontrollbehov och ett svart inre. Jag har börjat försöka förstå den ganska komplicerade förhållandet som kvinnor (mestadels, men det kan även handla om män) hamnar i när de fastnar i relationer med det här mönstret.

Jag har även förstått att det kan vara kvinnor från bra socioekonomiska förhållanden, kvinnor som är välutbildade och som på många sätt verkar starka på olika plan, t ex i arbetsliv eller inom kompisgäng som kan hamna i en sådan relation. Det är inte alltså enbart svaga, lågutbildade eller på andra sätt utsatta människor.

Jag ser också en kvinna som kan stå på sig, men jag ser även en person som har en relation med SD. HD är såsom vi alla är, stark på ett sätt, svagare på andra sätt.

HD har ett visst övertag på SD genom att han vill ha tillbaka henne. Men hon har å andra sidan låtit sig bedras, låtit sig blivit lurad och ljugen för. Hon har också fått erbjudande om dödshjälp för sig och sina barn.

Som jag ser det stoppar hon huvudet i sanden, har enormt starka försvar för att inte "se". Hon har superlim på ögonlocken.

Jag har svårt att tro att det skulle vara två om mordet, men jag utesluter inget.
Om HD är involverad på något som helst plan, då tror jag att det är SD som har fått henne att göra något.

I mitt minne finns alltid konversationen från 2016, där SD säger ungefär; du önskar henne död och HD svarar; Jag önskar henne bara bort från våra liv. Och SD du önskar henne död. HD; Nej, hon får leva.

Jag tror att det är SD som matar henne med detta.
Och han är inte sen att sedan sitta på förhör och lämna ut HD genom att säga att HD hatar Lena. Allt annat ljuger han om, men då skräder han inte orden.

Vem fasiken vill vara med en sådan person?
HD.
Jag ser som sagt en mycket kränkt, nedvärderad kvinna och därifrån kan det ta åt olika håll.
När det då läcker fram vissa saker som är extremt hårda ord; alternativt när hon hätskt inleder sitt första förhör med att direkt ge sig på en försvunnen person som hon gör - då drar jag öronen år mig.
Det är en väl utmejslad offerroll där LW är syndabocken.
Hon är trash innan hon är klar.
Oavsett hur otrogen en partner varit så är det tre barn med i bilden och det har gått 5 dagar och bådar inte gott.
Hon verkar inte fatta vilket forum hon sitter i.

Jag kan inte se nånstans att H backar ur den konstellationen. Det är inte bara SD, som hon skyddar och trivialiserar, som jag reagerar på.
Hon är som en reptil framöver i förhör, vittnen säger att hon hånar utredningen och hon är väldigt märklig i TR då hon gnäller på förhören.

Med det inte sagt att SD har varit annat än för jävlig mot henne men det är en hel del jag rynkar på näsan åt.
Det är givet att han manipulerar likaväl.

Men det är ett fritt land, det går utmärkt att se olika på saken. Jag ser det stimulerande.
Kolla Sillen om du har lust, tänke om du visste på rak arm. Jag gräver vidare.
Jag har en ny fundering på gång som slog mig plötsligt.
.
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 16:58.
Citera
2021-02-13, 16:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Under sitt lite väna skal är HD rosenrasande. Konstigt vore om hon inte känner vrede mot både SD och LW. Skulle gärna vilja veta vad som rör sig i hennes huvud.

Förhållandet med Sillen måste reta gallfeber på SD.
HD har nog bara använt Sillen för att göra SD svartsjuk och få honom att reagera.

Citat:
Hon får inte SD att sluta vad hon än gör och säger och hon är inte passiv.

Hon har mängder med strategier och kontrollerar både honom och LW (fryser ute) utan framgång.
Skilsmässan är högst troligt en strategi för att få honom att se henne och inse vad han förlorar när båset är tomt. Sillen likaså även om hon säkert trivs i hans sällskap, sex och att han lyssnar på hennes berättelser.
Hon utnyttjar Sillen för att få tillbaka SD.

Citat:
Hon är ingen mes, vilket visar sig när hon börjar blomma upp igen. Hon kan sätta ner foten och kräva, men jag tror att HD upplevde riktig förälskelse när hon träffade S*illen. Det är möjligt att det inte hade hållit oavsett SD eller inte, men jag tror att SD på alla sätt försöker få tillbaka HD.
Det tror inte jag. Han var ett medel i hennes strategi för att få tillbaka SD.

Citat:
Om du läste mer i FUP och killgissade mindre så skulle få se på sexchatt när hon värmer upp med Sillen innan hon ska återförenas med SD i USA, hahaha!
Hon sexchattar med Sillen mer eller mindre samtidigt som hon skriver JÄD till SD.
Hon är medveten om att SD sannolikt kan läsa hennes e-post och meddelanden.
Hon ljuger lika friskt för SD som han ljög för henne och hon hoppas att SD kan se alla hennes meddelanden.

Vad vet vi om hennes datakunnighet?
Det finns inget som säger att hon inte kan lika mycket som SD.

Nu har Sillen fyllt sin funktion för HD och det skulle förvåna mig om de har fortsatt kontakt.
Stackars Sillen som verkar vara en vettig man.
Citera
2021-02-13, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD har nog bara använt Sillen för att göra SD svartsjuk och få honom att reagera.

Hon utnyttjar Sillen för att få tillbaka SD.

Det tror inte jag. Han var ett medel i hennes strategi för att få tillbaka SD.

Hon sexchattar med Sillen mer eller mindre samtidigt som hon skriver JÄD till SD.
Hon är medveten om att SD sannolikt kan läsa hennes e-post och meddelanden.
Hon ljuger lika friskt för SD som han ljög för henne och hon hoppas att SD kan se alla hennes meddelanden.

Vad vet vi om hennes datakunnighet?
Det finns inget som säger att hon inte kan lika mycket som SD.

Nu har Sillen fyllt sin funktion för HD och det skulle förvåna mig om de har fortsatt kontakt.
Stackars Sillen som verkar vara en vettig man.
Ja, det känns taskigt och ego för hon är inte sanningsenlig mot honom heller ang resan, även om hon minsann betonar att det inte ska bli nåt mellan dem. Ligger med Sillen och textar med SD.
Det jag inte heller gillar är att hon gör det hon gnäller på LW om. Fast hon är en Stefan.
Att hon ljuger för SD gör ingenting.
Han kan ha't.
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 17:06.
Citera
2021-02-13, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag ser som sagt en mycket kränkt, nedvärderad kvinna och därifrån kan det ta åt olika håll.
När det då läcker fram vissa saker som är extremt hårda ord; alternativt när hon hätskt inleder sitt första förhör med att direkt ge sig på en försvunnen person som hon gör - då drar jag öronen år mig.
Det är en väl utmejslad offerroll där LW är syndabocken.
Hon är trash innan hon är klar.
Oavsett hur otrogen en partner varit så är det tre barn med i bilden och det har gått 5 dagar och bådar inte gott.
Hon verkar inte fatta vilket forum hon sitter i.

Jag kan inte se nånstans att H backar ur den konstellationen. Det är inte bara SD, som hon skyddar och trivialiserar, som jag reagerar på.
Hon är som en reptil framöver i förhör, vittnen säger att hon hånar utredningen och hon är väldigt märklig i TR då hon gnäller på förhören.

Med det inte sagt att SD har varit annat än för jävlig mot henne men det är en hel del jag rynkar på näsan åt.
Det är givet att han manipulerar likaväl.

Men det är ett fritt land, det går utmärkt att se olika på saken. Jag ser det stimulerande.
Kolla Sillen om du har lust, tänke om du visste på rak arm. Jag gräver vidare.
Jag har en ny fundering på gång som slog mig plötsligt.
.

Jag lade till i mitt förra inlägg om S*illen.
Citera
2021-02-13, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag lade till i mitt förra inlägg om S*illen.
Aha, tack.

Sillen/HD Allhelgona 2017. ✔️

Då är det frågan när LW och Sillen lärde känna varann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in