2021-02-11, 13:52
Medlem
Du kan gå in på 1177 och se exakt vad dina levervärden var. Står i din journal under provsvar
Citera
2021-02-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det kan väl vara all annat skit som dom blandar ut växtpulvret med. Kratomet är ju ordentligt utbankat med annan skit.

Jasså? Vad är det utbankat med?
Citera
2021-02-11, 15:11
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Det kan väl vara all annat skit som dom blandar ut växtpulvret med. Kratomet är ju ordentligt utbankat med annan skit.

Är det? I dno. Tror du är fel ute. Vill tillägga att jag inte missbrukade något annat förutom cannabis när jag fick dom här levervärdena heller.
Citera
2021-02-11, 15:37
Medlem
link71s avatar
Vad står SS för ? Nyfiken 🙂.
Hört att kratom dämpar lite av H avtändning?
Har en kamrat som skulle vilja prova på för att lägga ner.
Då han inte vill ta sub istället.
Tack för alla svar !
Mvh
Citera
2021-02-11, 16:22
Medlem
SS är en av inrikesnätbutikerna för kratom (googla kratom och de är den som heter nånting med skandinavisk + artepitetet för växten).

Hjälpte mig efter oxy-AT iaf, inget mirakel men lindrar symptom/tar udden av de allra värsta. Men se till att inte gå allt för hårt å länge på kratomet för de är också vanebildande om än lindrigare än tunga opiater. man förlänger abstinensen men däremot lättare att gå av kratom än tunga opiater, iaf om man inte tar längre än några veckor. Vissa tycker att de har hjälpt att fungera i vardagen vid avgång av tyngre opiater, men sen så får man avvänja sig kratomet också, vilket är lättare än andra opiater, men kan fortfarande bli jobbigt om de går i flera månader. För opiatavtändning bör man helst använda i början då abstinensen är som värst å undvika att kratomet blir ett långvarigt substitut.

För övrigt, fick en sample pack super green från KS när jag beställde en av de vanliga röda och kratom har jag tyckt har varit svagare på sistone, och de var jävligt mer skjuts i den än förväntat, klart bättre än nuvarande red maeng da å red bali. Hade jag vetat innan beställning hade jag kört på den istället.
Senast redigerad av pinaster 2021-02-11 kl. 16:30.
Citera
2021-02-11, 17:02
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Tror du tänker på Krypton eller något. Kratom som säljs av samtliga svenska sidor är naturliga pulveriserade kratom löv. Kan personligen bekräfta det då jag gjort massa olika tester. Aldrig varit utslag på någon annan substans, och inte heller några konstiga levervärden. Sen är det väldigt individuellt hur känslig man är för olika saker, som nneG säger. Är mer ovanligt än vanligt att man får några skador av kratom. Men å andra sidan är 50g/dagen knappast hälsosamt,
Citera
2021-02-11, 17:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nneG
Jag har tidigare fått problem med levern av Kratom. Uppvisade "dåliga levervärden". Läkaren trodde att jag hade börjat supa hårt -jag dricker inte, kanske 10 öl och 3 glas vin om året- så jag förklarade att jag trodde att det var kratomet. Exakt hur dåliga värdena var gick inte att få veta, jag bad läkaren att förklara och ge exempel, typ jämföra med hur värdena skulle se ut hos en alkis med cirrhosis eller nått sånt, men det ville hon inte göra. Dom var iallafall tillräckligt dåliga för att hon skulle hota med LVM och säga att jag riskerade att förstöra levern för gott och till och med dö. Jag sa att jag trodde att hon överdrev lite grann för att få mig att inse allvaret, det ville hon inte heller svara på, men hon menade allvar med LVM iallafall. Jag hade då käkat kanske 30-50 gram om dagen i ca 2 månader.

Jag kände själv att det var något som inte stämde med kroppen. Jag var trött hela tiden på ett onaturligt sätt, liknade tröttheten man kan få av kraftig D-vitamin brist. Huruvida kratomet går illa åt levern verkar vara individuellt, vissa saknar tydligen ett enzym som behövs för att bryta ned något/några av kratomets ämnen på rätt sätt och det är dom som drabbas, hur stor andel av befolkningen det gäller vet jag inte, tror det är en minoritet men ändå en betydande sådan. Jag vill därför höja ett varningens finger och be folk att vara försiktiga och uppmärksamma på symptom och googla lite om det hela, pröva ex: kratom liver toxicity

För det finns ett flertal som fått åka in till akuten med gul hud och andra symptom på att levern håller på att krascha efter betydligt kortare bruk än 2 månader. Det som är bra är att det verkar som att problemen försvinner helt om man bara slutar med kratomet, men det lär också bero på hur långt det gått. Det borde inte vara omöjligt att göra permanent skada.

Oj, det lät ju inte bra. Har läst om flera här i tråden som skriver om att de fått lit problem med levern En del är ju mer känsligare än andra särskilt det här med enzymerna. Hade bra med levervärden innan du började med kratom?
Sedan så tar du förstås väldigt stora mängder 30 -50g, det räcker för mig den mängden räcker för i två veckor nästan, och ändå så tar jag det nästan dagligen.
Citera
2021-02-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Blir ni lugna på gröna eller är de bara röda som hjälper mot de? Kan man ta grönt och använda om man har svårt att sova?

Vilken shop gillar ni bäst?

Skulle bara säga att det funkade utmärkt. Dödade ångesten och lyckades somna. Kratom för tjack at är verkligen grymt bra.
Senast redigerad av blancotramco 2021-02-12 kl. 00:01.
Citera
2021-02-12, 06:48
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Oj, det lät ju inte bra. Har läst om flera här i tråden som skriver om att de fått lit problem med levern En del är ju mer känsligare än andra särskilt det här med enzymerna. Hade bra med levervärden innan du började med kratom?
Sedan så tar du förstås väldigt stora mängder 30 -50g, det räcker för mig den mängden räcker för i två veckor nästan, och ändå så tar jag det nästan dagligen.

Jag har inte läst hela den här tråden, men kratom tenderar att glorifieras lite överallt och det råder stor ignorans gällande hur skadligt det faktiskt kan vara om man har otur nog att bära på en viss genuppsättning och dessutom inte van vid drogen. För kratom är ju verkligen inte någon harmlös ört utan en tung drog som man sannolikt kommer bli beroende av om man brukar tillräckligt mkt av den regelbundet tillräckligt länge. Hur mycket och hur länge går heller aldrig att veta exakt.

Mina värden var normala innan, och det var inget annat inblandat som skulle kunnat ha varit boven i dramat i mitt fall. Sedan tar jag inte dom mängderna längre, jag tar ingenting nu faktiskt, är inne på ett 3 månaders uppehåll. Men jag har i perioder strikt tagit ca 14-8g delat två på tillfällen varje dag och då kunnat uppvisa normala levervärden.

Jag använde som sagt olika batches, att det skulle röra sig om skit som dom bankat ut det nedmalda
med pulvret förefaller högst osannolikt och till och med lite konspiratorisk om jag ska vara ärlig, det lär inte vara särskilt svårt eller dyrt att mala ned kratom, däremot borde det kosta mer om man ska mida i fler saker.

Och det finns en del underlag i form av studier och anekdoter kring det här ämnet och inget i dom tyder på att det skulle vara någon/några slags tillsatser som ligger bakom problemet eller att det skulle röra sig om någon speciell sorts kratom som är giftig för levern utan det lär gälla alla sorters kratom i mer eller mindre grad för oss stackare som saknar det där enzymet.

Men ja, det som tås att upprepas om och om igen är att huruvida man är sårbart tycks vara högst individuellt, samt att olika grader av sårbarhet därutöver tycks förekomma. Doserar man varsamt och är lite påläst och uppmärksam lär det inte vara någon fara för ens leverne för då bör man kunna märka av en eller flera av dom tidiga symptom på att levern är under påfrestning som finns, och det innan det gått för långt, därefter kan man själv välja hur man vill deala med det, jag rekommenderar att gå till en läkare utifall att det skulle vara värre än man själv tror och man är i behov av vård.

Samtidigt förstår jag om man inte vill bli hotad med LVM och tvingad till att åtminstone temporärt lägga ned kratomet. Läkare har i regel ingen aning om vad kratom är eller någon förståelse för hur det kan hjälpa människor att hålla sig ifrån tyngre droger á heroin genom att dämpa dom cravings som dom flesta som försöker sluta dras med.

Egentligen är hela grejen med kratom rätt idiotisk dock, subutex är en vettigare medicin på så många sätt, men kratom har ju dessvärre än roll att fylla därför att man i sverige är och alltid har varit alldeles för restriktiv i sitt erbjudande av substitutionsbehandling.
Citera
2021-02-13, 16:25
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nneG
Jag har inte läst hela den här tråden, men kratom tenderar att glorifieras lite överallt och det råder stor ignorans gällande hur skadligt det faktiskt kan vara om man har otur nog att bära på en viss genuppsättning och dessutom inte van vid drogen. För kratom är ju verkligen inte någon harmlös ört utan en tung drog som man sannolikt kommer bli beroende av om man brukar tillräckligt mkt av den regelbundet tillräckligt länge. Hur mycket och hur länge går heller aldrig att veta exakt.

Mina värden var normala innan, och det var inget annat inblandat som skulle kunnat ha varit boven i dramat i mitt fall. Sedan tar jag inte dom mängderna längre, jag tar ingenting nu faktiskt, är inne på ett 3 månaders uppehåll. Men jag har i perioder strikt tagit ca 14-8g delat två på tillfällen varje dag och då kunnat uppvisa normala levervärden.

Jag använde som sagt olika batches, att det skulle röra sig om skit som dom bankat ut det nedmalda
med pulvret förefaller högst osannolikt och till och med lite konspiratorisk om jag ska vara ärlig, det lär inte vara särskilt svårt eller dyrt att mala ned kratom, däremot borde det kosta mer om man ska mida i fler saker.

Och det finns en del underlag i form av studier och anekdoter kring det här ämnet och inget i dom tyder på att det skulle vara någon/några slags tillsatser som ligger bakom problemet eller att det skulle röra sig om någon speciell sorts kratom som är giftig för levern utan det lär gälla alla sorters kratom i mer eller mindre grad för oss stackare som saknar det där enzymet.

Men ja, det som tås att upprepas om och om igen är att huruvida man är sårbart tycks vara högst individuellt, samt att olika grader av sårbarhet därutöver tycks förekomma. Doserar man varsamt och är lite påläst och uppmärksam lär det inte vara någon fara för ens leverne för då bör man kunna märka av en eller flera av dom tidiga symptom på att levern är under påfrestning som finns, och det innan det gått för långt, därefter kan man själv välja hur man vill deala med det, jag rekommenderar att gå till en läkare utifall att det skulle vara värre än man själv tror och man är i behov av vård.

Samtidigt förstår jag om man inte vill bli hotad med LVM och tvingad till att åtminstone temporärt lägga ned kratomet. Läkare har i regel ingen aning om vad kratom är eller någon förståelse för hur det kan hjälpa människor att hålla sig ifrån tyngre droger á heroin genom att dämpa dom cravings som dom flesta som försöker sluta dras med.

Egentligen är hela grejen med kratom rätt idiotisk dock, subutex är en vettigare medicin på så många sätt, men kratom har ju dessvärre än roll att fylla därför att man i sverige är och alltid har varit alldeles för restriktiv i sitt erbjudande av substitutionsbehandling.
Ifrågasätter inte din erfarenhet av kratom. Men måste bara fråga, vad baseras ditt påstående på om att kratom är en "tung" drog? Vad är en tung drog tycker du? Skador på individen? Skador på omgivningen? Toxicitet?
Självklart kan man bli beroende av kratom. Men det beroendet är en liten lek jämfört med riktigt "tunga" droger. Personligen tycker jag inte att en drog klassas som "tung" bara för att det finns risk för beroende.
Citera
2021-02-14, 01:18
Medlem
Vilken shop har bäst kratom just nu tycker ni?
Nämn gärna vilken sort det är ni testat.

Själv tycker jag ks green maeng da funkar bra men har inget annat att jämföra med
Citera
2021-02-14, 03:05
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Ifrågasätter inte din erfarenhet av kratom. Men måste bara fråga, vad baseras ditt påstående på om att kratom är en "tung" drog? Vad är en tung drog tycker du? Skador på individen? Skador på omgivningen? Toxicitet?
Självklart kan man bli beroende av kratom. Men det beroendet är en liten lek jämfört med riktigt "tunga" droger. Personligen tycker jag inte att en drog klassas som "tung" bara för att det finns risk för beroende.

Dom två alkaloider som ger kratomet dess effekt är ju rätt starka droger. Sen är det massa faktorer som gör att kratom i praktiken inte är lika "tungt" (dumt jävla ord egentligen, som du frågar vad betyder det ens? jag använde det mest för att jag ville betona att kratom inte är någon harmlös mirakelmedicin) som tex heroin, främst att det är naturligt utspätt samt att det inte orsakar lika mycket andningsdepression. Man kan dock bli såpass beroende av kratom att det inte är någon liten lek ens i jämförelse med heroin också om man börjar använda sig av extrakt. Men även utan extrakt kan man bli såpass beroende att avtändningen inte är att leka med och värt att beakta är att kratom också är en sk dirty drug (https://en.wikipedia.org/wiki/Dirty_drug) liksom tramadol.

Jag tycker iallafall att kratom är en tung drog, men känner att den här diskussionen skulle kunna hålla på väldigt länge pga all semantik vi skulle behöva traggla oss igenom och jag är helt ärligt inte särskilt intresserad av att ha den har tvärtom lite fullt upp just nu, tror vi har väldigt olika perspektiv och det skulle ta en jävla tid att reda ut. Ursäkta för det.
Senast redigerad av nneG 2021-02-14 kl. 03:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in