Citat:
Ursprungligen postat av
Mestroni
Oj det lät ju inte bra. Men var ju sjuka mängder du tryckt i dig! Hur fan får du i dig 30-50 per dag om jag får fråga. Vart köpte du ditt kratom och vilken sort?
Var ju nån som skrev att han alltid körde gurkmeja och svartpeppar i sitt kratom och bruka dagligen men hade bra värden. Men handlar väl mer om det där enzymet som vissa inte har då kanske...
Jag har jättehög tolerans pga fentanylmissbruk 2015-2016. Den har fortfarande inte gått bort även om den minskat, detta trots att jag var helt nykter i 14 månader däremellan. Därav doserna. Men det finns ju folk som kört lika mycket eller mer och klarat sig fine medan andra hamnat på akuten för mindre. Jag fick också Parkinsonliknande darrningar om jag tog extra mycket någon gång, men det tror jag inte hade något med levern att göra.
Jag hade olika sorter. Dom var från SS, för då hade SS 50% rea på vissa sorter, så jag brukade köpa ett kilo åt gången av någon av dom som var på rea. Mycket kostnadseffektivt. Fick slänga en massa sen.
Jag tror inte att sort spelar så stor roll. Däremot undrar jag om man inte skulle kunna slippa problemen genom att göra egna extrakt. Det är ju så mycket växtmaterial man får i sig annars, om man tar bort det kanske levern skonas. Men jag vet inte vad det är som skadar levern, är det själva alkaloiderna kanske koncentrering av dom potentiellt skulle kunna förvärra problemet. Ska läsa lite mer om det. Det är ju väldigt lätt att ta fram ett potent resin annars.
Det var inte svårt att få i sig. Först varmt vatten och blanda till gegga, sen kall mjölk (helst röd) för att ta bort 80% av smaken, sen svepa. Det var också uppdelat, doserade två gånger om dagen, morgon och sen eftermiddag.
Eftersom det är mycket oklarheter uppmanar jag verkligen er som använder det här regelbundet att själva kolla upp vilka symptomen är så att ni om ni som jag saknar det där enzymet inte låter det gå för långt. Och öka inte era doser, ta pauser istället, även bara är 1 dags pauser. Det är som med subutex när man nått en viss nivå blir man inte mer hög även om man tar med, men man höjer sin tolerans ändå och ökar risken för biverkningar. Kan vara annorlunda med extrakt, jag vet inte.
Jag har kunnat ta Kratom efter det här utan några problem, men då i mindre doser och sporadiskt.