2021-02-13, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det är komplett psyksjukt att tro att något vänsterparti någonsin skulle vilja samarbeta med SD. Även om de så stod för planekonomi och gick med i pride med dildos i analen.
SD;s lite högersväng är just för att det är det enda block man har chans att få samarbete med och genomslag i invandringsfrågan(vår tids ödesfråga). Skulle S vilja stoppa invandringen menar du?

Nu är inte S ett renodlat vänsterparti utan huserar runt mitten. SD enda chans att vara fortsatt relevanta i svensk politik var gå över till dårarna i M.

Jämför du med M så har invandringsflödet alltid varit lägre under S-styre. Det kan ingen förneka.

Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Råkade skriva "aldrig samarbeta med M och KD". Ska givetvis vara SD och inte KD.

Tror inte SD hade haft några problem att bilda regering med S och faktiskt driva klassisk socialdemokratisk ekonomisk politik. Problemet är att S är envisa och hade S tagit det steget så hade partiet dränerats på kvinnor och invandrare.

SD är fortfarande emot EU. SD slickar inte wallenbergs röv. SD är inte för NATO. Och tittar man på SD:s ekonomiska politik så är den de facto klassiskt socialdemokratisk utan identitetspolitiska flumsatsningar, dyra integrationsreformer, migrationskostnader, EU-kostnader. Allt går till välfärden. Med det så har landet råd att sänka skatter.

Vad är alternativet? M är de enda som är beredda att samarbeta med SD. Det viktigaste är att få stopp på migrationen, förändra straffrätten och lägga pengarna på Sverige och vårt folk. Med M kan SD få igenom dessa saker.

Är högst osäker på hur mycket SD får igenom med M/KD. M förnedrar ju SD på daglig basis. "Vi kan ta emot ert stöd men ni får inga poster, inte vara med i regering, ingenting helt enkelt. Vi stryper lite invandring men annars ska ni hålla truten". Typ så låter det.

Ska bli högst intressant att se hur vida SD kommer lägga sig platt eller inte för galningarna i M/KD. Flera av dessa är fortfarande i allra högsta grad inspirerade av Furste Reinfeldt.

Dessutom, hur kommer det påverka SD siffror om M hela tiden hunsar med SD?
We shall see, som sagt.

God natt.
2021-02-13, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nu är inte S ett renodlat vänsterparti utan huserar runt mitten. SD enda chans att vara fortsatt relevanta i svensk politik var gå över till dårarna i M.

Jämför du med M så har invandringsflödet alltid varit lägre under S-styre. Det kan ingen förneka.

Är högst osäker på hur mycket SD får igenom med M/KD. M förnedrar ju SD på daglig basis. "Vi kan ta emot ert stöd men ni får inga poster, inte vara med i regering, ingenting helt enkelt. Vi stryper lite invandring men annars ska ni hålla truten". Typ så låter det.

Ska bli högst intressant att se hur vida SD kommer lägga sig platt eller inte för galningarna i M/KD. Flera av dessa är fortfarande i allra högsta grad inspirerade av Furste Reinfeldt.

We shall see, som sagt.

God natt.
Ja. Hoppas åkesson inte ger sig lätt.
2021-02-13, 05:44
Medlem
Citat:

We shall see, som sagt.

God natt.

M är lika maktkåta som S. Hade man vunnit väljare på att våldta och bränna barn hade de genast gjort det.
Att partiet under 4 års tid förde massinvandring under psykopaten Reinfeldt var för att man trodde att man vann röster på det(tsm med andra globalistiska ändamål)
Man har nu märkt att man inte har ett skit för det för de rasade i oponionen till SD och de miljoner man tagit in röstar 95% V eller S och man är dömda att förlora makten för all framtid i nuvarande takt.

Men visst är det så att SD inte kommer få ett skit. Man lär kalla de äckliga nazistjävlar som man blir tvungna att ha sitt stöd från för att få bilda regering men fortfarande fullständigt hållas utanför.
Det kan tyckas svagt och djupt förnedrande men landsfader Åkesson kan ta det för att få rädda landet.
När det är gjort är det dags att börja ta för sig igen.
2021-02-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ja. Hoppas åkesson inte ger sig lätt.

Citat:
M är lika maktkåta som S. Hade man vunnit väljare på att våldta och bränna barn hade de genast gjort det.
Att partiet under 4 års tid förde massinvandring under psykopaten Reinfeldt var för att man trodde att man vann röster på det(tsm med andra globalistiska ändamål)
Man har nu märkt att man inte har ett skit för det för de rasade i oponionen till SD och de miljoner man tagit in röstar 95% V eller S och man är dömda att förlora makten för all framtid i nuvarande takt.

Men visst är det så att SD inte kommer få ett skit. Man lär kalla de äckliga nazistjävlar som man blir tvungna att ha sitt stöd från för att få bilda regering men fortfarande fullständigt hållas utanför.
Det kan tyckas svagt och djupt förnedrande men landsfader Åkesson kan ta det för att få rädda landet.
När det är gjort är det dags att börja ta för sig igen.

Ponera att SD blir större än M i nästa val. Ska JÅ fortsätta krypa då eller ska han mopsa upp sig ordentligt? Hur kommer M reagera om SD blir större? Kommer de fortsätta att hunsa med SD? De har ju hela tiden sagt att man vill bilda regering med KD men kan "samarbeta" med SD i vissa saker.

M spelar ett väldigt högt spel. Även om siffrorna just nu är till M fördel så kan det vända snabbt.
2021-02-13, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ponera att SD blir större än M i nästa val. Ska JÅ fortsätta krypa då eller ska han mopsa upp sig ordentligt? Hur kommer M reagera om SD blir större? Kommer de fortsätta att hunsa med SD? De har ju hela tiden sagt att man vill bilda regering med KD men kan "samarbeta" med SD i vissa saker.

M spelar ett väldigt högt spel. Även om siffrorna just nu är till M fördel så kan det vända snabbt.
Kan rekommendera dig och andra att se på senaste avsnittet med Åkesson angående regeringsbildningen. Tycker han ger en klar uppmaning till moderaterna och kristdemokraterna att det kommer krävas MYCKET för att SD ska släppa fram ulf som statsminister.

https://www.youtube.com/watch?v=8TbOW-WaStA
2021-02-13, 14:07
Medlem
Citat:

Så länge M kopierar SD;s politik och säger sig vara samarbetsvilliga med SD så kommer M bli större än SD.
Det är visserligen vidrigt och speciellt fegt av alla svenskar som tycker det är skönt att ”slippa” rösta SD men huvudsaken är att SD-politik förs.
2021-02-13, 14:36
Medlem
Åkesson har visat betydligt mer lust och geist senaste månaden! Fortsätt så!

Har han dessutom gått ned i vikt?

Fortsätt så här Jimmie. Siffrorna ökar framöver.
2021-02-13, 14:49
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ryker KD får vi evig vinter i form av rödgrön majoritet.
I en drömvärld där blågula blocket inte hade förlorat på det så hade jag dock också gjort mig av med KD då de mycket riktigt fyller noll funktion.

Som jag sagt några gånger tidigare (är det bara jag som tycker så?) så litar jag inte riktigt på opinionsinstituten. Det är för mycket som står på spel och man vill hålla ner högerblocket. S och M ligger för högt, och SD och KD för för lågt. I nästan varenda OU så ligger alla förändringar inom blocken. Går M fram 1,2 så minskar man helt fräckt SD med 0,2 och KD med 1,0. Så det ska bli plus minus noll. Och går SD fram 1,5 så lägger man dom helt fräckt på M. Så det här med att KD går bakåt ska nog tas med sn nypa salt. Lita inte på de msm- och statligt anknutna instituten. Jag vill ogärna vara någon konspirationsteoretiker men när det gäller hur man mäter opinionen i landet så är jag det.
2021-02-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Som jag sagt några gånger tidigare (är det bara jag som tycker så?) så litar jag inte riktigt på opinionsinstituten. Det är för mycket som står på spel och man vill hålla ner högerblocket. S och M ligger för högt, och SD och KD för för lågt. I nästan varenda OU så ligger alla förändringar inom blocken. Går M fram 1,2 så minskar man helt fräckt SD med 0,2 och KD med 1,0. Så det ska bli plus minus noll. Och går SD fram 1,5 så lägger man dom helt fräckt på M. Så det här med att KD går bakåt ska nog tas med sn nypa salt. Lita inte på de msm- och statligt anknutna instituten. Jag vill ogärna vara någon konspirationsteoretiker men när det gäller hur man mäter opinionen i landet så är jag det.

Jag tycker inte det är så förvånande. Det blir alltmer polariserat. Varför skulle någon från grönröda blocket gå över till ”nazisterna”? Och varför skulle någon från blågula gå över till rödgröna?
Enda blågula har att ta av är lite mer från S och kanske ännu mer från L om de inte vänder snart. Resten är hjärntvättade utom all räddning.
2021-02-13, 16:25
Medlem
catforwardpowers avatar
Nu ska jag vända på båten igen, jag gillar att ha olika åsikter från dag till dag men jag är ganska lugn med att SD inte kommer släppa igenom Moderaterna hur som helst. Att SD utåt sätt verkar hunsas lite av M är ingenting som kommer förändra någonting när väl regeringsbildningen börjar om högersidan vinner, (även om jag tror landsfadern Stefan med gelikar kommer vinna och sitta kvar). Skulle M bara vilja bilda regering med KD utan ministerposter till SD ska självklart dom fälla regeringen. Då får M istället ta stöd av C och MP och då blir det lättnader i migrationen och SD stiger igen. Så nej så enkelt kommer det inte bli för M.

Sen de som sett mina fantastiska kommentarer vet att jag fortfarande tycker befolkningen är vandrande miffon som är konflikträdd och allergisk mot förändringar så jag är i grunden tveksam till att det blir regeringsskifte
2021-02-13, 18:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nyans finns redan. Kan bara hoppas att de verkligen når stort bland förorterna.
Problemet med Norrland är dock att det är så få röster som ligger på spel om man exkluderar Gävleborg. SD är redan rätt starka i Gävleborg och Dalarna. Vi snackar om runt 600.000 röster (giltiga) max i Norrland exklusive gävleborg (och dalarna som dock tillhör svealand). Så det är liksom ingen riktig förlust men visst har man mycket att vinna även i denna del av landet. Men jag tror SD ändå kommer göra en naturlig ökning här till följd av att problemen även gror däruppe.
Det är egentligen innerstaden och storstäderna som SD måste satsa eftersom det är där massan finns.

Det stämmer ju angående OM och val men det är även viktigt att bryta S makt överallt så vi måste gå fram i Norrland.

Citat:
Fast jag tror knappast någon här tror att SD kommer få 20 procent i Stockholms kommun eller göteborgs kommun. Men så länge man kan få ett hyfsat resultat och gå fram några procentenheter så hjälper det väldigt mycket. Varje procentenhet i en sån här stad innebär enorma röster.

I Stockholms kommun är väl målsättning att dubbla resultatet från 8 till 16 %. I länet borde vi kunna öka mer. Vi har fått många nya medlemmar i Stockholm. Jag hörde att distrikt Södermalm-Enskede är SDs största i landet i antal partimedlemmar men jag vet inte om det är sant för jag känner inte till de exakta siffrorna.

Citat:
Tack vare SD högersväng. Innan bjudmiddagarna hos Svenskt Näringsliv så var SD ett vänsterorienterat parti; inga vinster i välfärden, Nej till Eu mm men så lättköpta de var så är det inte förvånande att SD har bytt sida. Vad är SD utan invandringsfrågan? Istället låter de sig hunsas av M. Riktiga knähundar har de blivit.
SD skulle kunna vara mittenkraften mellan S och M så det inte blir för en skarp sväng åt något håll. Deras snack om konservatism är bara löjligt. Jag tycker att AFS är dårar men de ska ha eloge för att de inte hycklar i alla fall.

Vilket skitsnack. S har hela tiden helt uteslutit allt samarbete med SD. Även om vi kopierat S politik rätt av så hade S haft samma inställning (Speciellt eftersom S inte ens själva bedriver S-politik). Det har absolut inget med politik att göra utan är en maktkamp. Vi hotar sossarna i grunden i LO och hela deras Föreningssverige. SD har aldrig haft något val utan har sökt samarbete med M för att vi alltid vetat att vi haft stöd internt i M även när Reinfeldt var som mest rabiat. S har vi aldrig haft någon chans att samarbeta med. Du ser ju i kommunerna där vi nu regerar med M i några kommuner och också samarbete i opposition i några. Noll samarbete med S i någon kommun. T.o.m. M och S sam-regerar i Eskilstuna. S samarbetar alltså hellre med ärkefienden M än med SD! Hur menar du att SD skulle kunnat ändra det?
2021-02-13, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det stämmer ju angående OM och val men det är även viktigt att bryta S makt överallt så vi måste gå fram i Norrland.

I Stockholms kommun är väl målsättning att dubbla resultatet från 8 till 16 %. I länet borde vi kunna öka mer. Vi har fått många nya medlemmar i Stockholm. Jag hörde att distrikt Södermalm-Enskede är SDs största i landet i antal partimedlemmar men jag vet inte om det är sant för jag känner inte till de exakta siffrorna.

Vilket skitsnack. S har hela tiden helt uteslutit allt samarbete med SD. Även om vi kopierat S politik rätt av så hade S haft samma inställning (Speciellt eftersom S inte ens själva bedriver S-politik). Det har absolut inget med politik att göra utan är en maktkamp. Vi hotar sossarna i grunden i LO och hela deras Föreningssverige. SD har aldrig haft något val utan har sökt samarbete med M för att vi alltid vetat att vi haft stöd internt i M även när Reinfeldt var som mest rabiat. S har vi aldrig haft någon chans att samarbeta med. Du ser ju i kommunerna där vi nu regerar med M i några kommuner och också samarbete i opposition i några. Noll samarbete med S i någon kommun. T.o.m. M och S sam-regerar i Eskilstuna. S samarbetar alltså hellre med ärkefienden M än med SD! Hur menar du att SD skulle kunnat ändra det?
Jag säger bara att norrland inte är en större förlust och att S höga siffror inte spelar så stor roll med tanke på att det är så få röster det handlar om. Det hade varit katastrofalt om Norrland hade 3 miljoner invånare och där siffrorna för S hade sett likadana ut. Jag tror ändå SD kommer öka rätt bra i Norrland. M saknar trovärdighet bland norrlänningar så det naturliga är att man röstar på SD istället.

Jag har svårt att se att SD ska gå från 9,8 till 20 i stockholms stad. Eller ens 15.

Jag tror visserligen SD kommer öka i länet från 15 till 18-19. Men utrymmet för att öka i staden där det bor en massa hipsters är tyvärr väldigt liten. Som bäst kan man öka tre procentenheter till 13.
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-02-13 kl. 18:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in