Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Det här ämnet har vi haft uppe flera gånger tidigare i tråden, men vi kan ta det en gång till för nytillkomna. Ja, det är frustrerande att kvinnorna är så svårflörtade. SD är dock inte sämre på att locka kvinnor än liknade partier i andra länder. Ett parti vars två viktigaste frågor är restriktiv invandring och hårdare tag mot kriminaliteten kommer alltid att ha en manlig slagsida i väljarkåren.
Det sista du säger är ju i princip det jag säger också. Kvinnor och män är olika och röstar olika. Min åsikt är också att män tänker mer rationellt och har mer "rätt" än kvinnor i invandringsfrågan. Det finns säkert frågor där kvinnor har en sundare uppfattning men det gäller definitivt inte frågorna som är viktigast just nu i debatten gällande migration, invandring, kriminalitet, straff, socialtjänst vs polis etc.
Sen har jag inga källor på hur det ser ut i andra länder men i USA stödjer väl ändå en knapp men liten majoritet vita kvinnor Trump och i synnerhet Republikanerna. Kanske skillnaden mellan stad och land är ännu mer påtaglig där än i Sverige, eller kanske en medelålderskvinnas sociala status inte står och faller med vad man har för åsikter. Med andra ord, Sverige är lite mer PK