Citat:
Ursprungligen postat av
tunnelgatan
Kan rekommendera dig och andra att se på senaste avsnittet med Åkesson angående regeringsbildningen. Tycker han ger en klar uppmaning till moderaterna och kristdemokraterna att det kommer krävas MYCKET för att SD ska släppa fram ulf som statsminister.
https://www.youtube.com/watch?v=8TbOW-WaStA
Har ingen vidare lust att titta igenom 45 min. Vilken tid in i klippet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Så länge M kopierar SD;s politik och säger sig vara samarbetsvilliga med SD så kommer M bli större än SD.
Det är visserligen vidrigt och speciellt fegt av alla svenskar som tycker det är skönt att ”slippa” rösta SD men huvudsaken är att SD-politik förs.
Tycker SD låter M komma undan alldeles för billigt. Sen vete fan hur mycket av sin politik som SD får igenom. Invandringsfrågan börjar bli lite sömnig. Vad mer kan SD få igenom och hur kommer det krocka med M/KD i och med som någon skrev tidigare; SD har mycket vänsterpolitik i sin arsenal.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Vilket skitsnack. S har hela tiden helt uteslutit allt samarbete med SD. Även om vi kopierat S politik rätt av så hade S haft samma inställning (Speciellt eftersom S inte ens själva bedriver S-politik). Det har absolut inget med politik att göra utan är en maktkamp. Vi hotar sossarna i grunden i LO och hela deras Föreningssverige. SD har aldrig haft något val utan har sökt samarbete med M för att vi alltid vetat att vi haft stöd internt i M även när Reinfeldt var som mest rabiat. S har vi aldrig haft någon chans att samarbeta med. Du ser ju i kommunerna där vi nu regerar med M i några kommuner och också samarbete i opposition i några. Noll samarbete med S i någon kommun. T.o.m. M och S sam-regerar i Eskilstuna. S samarbetar alltså hellre med ärkefienden M än med SD! Hur menar du att SD skulle kunnat ändra det?
Men snälla. Kan du åtminstone FÖRSÖKA läsa det man skriver?
Jag skrev:
Citat:
SD skulle kunna vara mittenkraften mellan S och M så det inte blir för en skarp sväng åt något håll.
Jag nämnde aldrig dagens samarbetsbekymmer. Viss skillnad. Det gamla S-gardet kommer dö ut och jag tror och hoppas att morgondagens S-politiker kommer vara lite mer pragmatiska. Sen är det ju vice versa också, finns ugglor i M som tokhatar S. De måste också bort.
Så tror jag inte att S ser M som ärkefienden. Rent politiskt är ju M närmare S än tex C. Tycker hela JA är ett skämt. S ska inte bedriva borgerlig politik.