2021-02-13, 02:58
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Grafiken efter första resa var fel de reste inte från Hudiksvall till Gävle utan från Uppsala. Tog staden innan ledtråd på 10 poäng hade börjat.

Andra gången jag tar en fråga i På Spåret så här snabbt. Förra gång var i vem där för några år sen när svaret var Robyn och det första som kommer i montaget är någon som säger "konichiwa". Vilket är hennes skivbolag.
Precis min tanke också. Har jobbat som tågmästare och tagit ett antal avgångar från Uppsala och norrut. Min första tanke var; det där är ju Uppsala och avgång från från spår 1. Den andra var; så där ser inte Huddiks Station ut. Det är två spår mitt ute på ett fält typ och enbart ett litet tak man kan stå under.

Extremt dåligt av På Spåret att lägga ut ett helt felaktigt klipp. Det måste dessutom ha filmats nyligen, då den nya dubbeldäckar låg i bild till höger precis när resan startade.
Citera
2021-02-13, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tack. Trodde Rebecca och Fiona var samma sak som First Aid Kit och undrade varför dessa var med idag igen.
De får väl tre program likt de andra artisterna.
Citera
2021-02-13, 03:24
Medlem
När Neil Young's musik ska framföras och med fantastiska First Aid Kit så blir man ju helt salig, men så har dom plockat in en jävla rappare! Kan besvikelsen bli större?
Citera
2021-02-13, 06:31
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför får finstämnda First Aids Kitt vara med två gånger när Rebecca och Fåna väl enbart var med 1 gång??
First Aid Kit är inte bara bra som husband, funkar också bra som förband
Citera
2021-02-13, 07:03
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spolade tillbaka:

"vad hette det sa ni?" sa Luuk och även Lindström ryckte till så man förstod att nåt var fel och så hon fick tid till att rätta till misstaget.

Fy fan vad hemsk låt i slutet. Bara en sån som Spike Lee kan låta någon förstöra fantastiska "For what it's worth" på det sättet och ta med det i sin film. Jag fullkomligen älskar Neil Young men är ju inte direkt den låten man förknippar honom med då det är Stephen Stills som skrivit den och Neil inte är huvudsångaren.
Dåligt formulerad fråga. Som du noterat skrevs inte Young låten. CSN&Y spelade såvitt jag vet aldrig in låten i studioversion. Det finns en liveversion på Deja Vu (live) men det räknas inte riktigt.
Citera
2021-02-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Skämmes!
Som att blanda muslort med pepparkorn!
Precis, First aid kit är kanon och de andra två Rebecca och Fiona låter hel kass och är noll musikaliska.
Citera
2021-02-13, 09:27
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmauld
När Neil Young's musik ska framföras och med fantastiska First Aid Kit så blir man ju helt salig, men så har dom plockat in en jävla rappare! Kan besvikelsen bli större?

Ja, jag gillar dem skarpt och håller med om att speciellt i det sista framträdandet att de slösades bort fullständigt bakom denna vedervärdiga rappande. Fanns det verkligen ingen annan låt av Neil Young som de kunde ha fått tolka utan detta gräsliga störningsmoment?
Citera
2021-02-13, 09:58
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Ja, jag gillar dem skarpt och håller med om att speciellt i det sista framträdandet att de slösades bort fullständigt bakom denna vedervärdiga rappande. Fanns det verkligen ingen annan låt av Neil Young som de kunde ha fått tolka utan detta gräsliga störningsmoment?

"For What It's Worth" är ingen Neil Young-låt, det var ett märkligt låtval när just Neil Young förs på tal!
Citera
2021-02-13, 10:39
Medlem
Kupongfritts avatar
Rätta mig om jag har fel, men här gången fick inte laget som ligger under välja mellan "vem där?" eller årtalet, Luuk sa bara något i stil med "Nu ska vi gissa årtalet!" och så körde de. Låg lagen exakt lika eller är det så i semifinal?
Citera
2021-02-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmauld

Ja, de har verkligen blandat och gett den här säsongen.
Franska trion blev ju ett riktigt bottennapp när de fick stå för sången. Hellacopters var däremot bra, men knappast publikfriande i synnerhet Thåström-nummret lär inte gå hem överallt. Rebecca och Fiona var ett bottennapp och kändes mer som att de besökte en karaoke innan nattklubben, både till sång och utrstrålning. Detta vägs upp av First Aid Kit som levererar, men sen har de hittat en obegåvad rappare som inte verkar förstå att rapp är musik.
Public enemy framför ju låten med en sorts tillbakadragen coolhet som får det hela att flyta, Lundin är deras motsats och verkar bara vilja vara stöddig, ovärdigt.
Citera
2021-02-13, 11:31
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Rätta mig om jag har fel, men här gången fick inte laget som ligger under välja mellan "vem där?" eller årtalet, Luuk sa bara något i stil med "Nu ska vi gissa årtalet!" och så körde de. Låg lagen exakt lika eller är det så i semifinal?

Det verkar som att det infördes till semifinalerna, för det var så även förra fredagen.
Frågan är bara varför?
Citera
2021-02-13, 12:22
Medlem
Tråkigt att den skrikiga och självcentrerade Epstein åkt vidare i tävlingen. Hon blir f-n ta mig bara värre och värre den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in