2021-02-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det verkar som att det infördes till semifinalerna, för det var så även förra fredagen.
Frågan är bara varför?
Lätja från redaktionen. Eftersom alla valde vem där under gruppspelet så fanns det massa "färdiga" årtal över samtidigt som det var slut på "färdiga" vem där.
Citera
2021-02-13, 12:59
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Det verkar som att det infördes till semifinalerna, för det var så även förra fredagen.
Frågan är bara varför?

Men teori:
Förmodligen därför att de förberett x-antal vilket år segment och x-antal vem där i förväg. I och med att alla i de tidigare programmen valt vem där, så har produktionen fått slut på just det segmentet. Istället för att skriva nya Vem där , tvingarna dem deltagarna att ta de redan färdigkomponerade gissa året segmenten som ligger och dammar på hyllan.
Citera
2021-02-13, 13:19
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Vilket idiotsvar av dem. Musikproducenten visade upp ett foto på honom och ett barn där barnet klart och tydligt är myyyycket yngre än honom, ändå gissar gubben på Helen Sjöholm som är i mannens ålder?

Helen Sjöholm var i tioårsåldern 1980. Fotot på barnet såg ju ut att vara taget med en modern digitalkamera och kunde typ varit i från förra veckan... Galen gissning.
Citera
2021-02-13, 13:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag blir så besviken varje gång en resa börjar med att man ser asfalt och gula mittlinjer. Nu var en av dessa resorna i och för sig till ett lite mer ovanligt och spännande resmål (San Salvador) men annars: USA, USA, USA, Kanada, USA, USA. Jag tycker det är lite tjatigt...
Citera
2021-02-13, 14:43
Medlem
Citat:
Frågan är bara varför?
För att lagen konsekvent alltid har valt "vem där" istället för årtal, och det här blir då ett sätt att höja svårighetsgraden och få omsättning på "retur"-klippen som annars bara skulle ligga och skräpa i en mapp på datorn och kosta pengar.
Citera
2021-02-13, 14:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag blir så besviken varje gång en resa börjar med att man ser asfalt och gula mittlinjer. Nu var en av dessa resorna i och för sig till ett lite mer ovanligt och spännande resmål (San Salvador) men annars: USA, USA, USA, Kanada, USA, USA. Jag tycker det är lite tjatigt...

Jag blir så besviken när jag ser väglinjer, oavsett färg! På Oldsbergs och Hellbergs tid så åkte de tävlande alltid tåg! Eller??
Citera
2021-02-13, 15:01
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Jag blir så besviken när jag ser väglinjer, oavsett färg! På Oldsbergs och Hellbergs tid så åkte de tävlande alltid tåg! Eller??

Nej, de har haft vägresor i programmet nästan så länge jag kan minnas. Kanske inte de allra första åren men väldigt länge.
Citera
2021-02-13, 16:07
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Dåligt formulerad fråga. Som du noterat skrevs inte Young låten. CSN&Y spelade såvitt jag vet aldrig in låten i studioversion. Det finns en liveversion på Deja Vu (live) men det räknas inte riktigt.
Precis. Tom. jag själv blev förvirrad och undrade vad de menade trots att Neil är den jag lyssnar mest på. Att de gissade på Crazy horse istället för CSNY var inte så konstigt. Är väl mest CSN alltså utan Neil som spelat den live?

Långsökt och konstigt.
Citera
2021-02-13, 16:30
Medlem
Någon annan som noterade att de reste från Uppsala till Gävle och inte från Hudiksvall som de sa? Kände igen flera av husen. Det är ju helt obegripligt. Måste bara vara en miss?
Citera
2021-02-13, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Detta vägs upp av First Aid Kit som levererar, men sen har de hittat en obegåvad rappare som inte verkar förstå att rapp är musik.

Kan väl diskuteras om rapp/hip hop är musik.
Citera
2021-02-13, 17:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
First Aid Kit är inte bara bra som husband, funkar också bra som förband
Jaså, jag kan tänka mig att samtliga band i värden funkar lika bra som et förband
Citera
2021-02-13, 17:34
Medlem
tcfmogs avatar
Bara jag som tycker att Alfedsson och Billgren, som de konstnärer de är, visade dålig förmåga till abstrakt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in