2021-02-11, 06:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Jag försökte just kolla på News of the World på Netflix, en western med Tom Hanks, och upptäckte att det endast gick att ha talet som tyska, franska och syntolkad engelska. Vanlig engelska var omöjligt.
Irriterande

De har börjat med det, ja. Märkligt då vi talar svenska i Sverige, och vill ha undertext på svenska oavsett om man kan engelska eller inte.
Citera
2021-02-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Jag försökte just kolla på News of the World på Netflix, en western med Tom Hanks, och upptäckte att det endast gick att ha talet som tyska, franska och syntolkad engelska. Vanlig engelska var omöjligt.
Irriterande

Konstigt. Jag får upp alternativet engelska (som originalspråk). Samt syntolkning, men det är inte det enda engelska alternativet. Du borde alltså få båda alternativen.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De har börjat med det, ja. Märkligt då vi talar svenska i Sverige, och vill ha undertext på svenska oavsett om man kan engelska eller inte.

Jag kan dock välja svensk undertext när det gäller just den titeln. Men det gällde inte undertexterna utan valbart talspråk.
Citera
2021-02-11, 07:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Konstigt. Jag får upp alternativet engelska (som originalspråk). Samt syntolkning, men det är inte det enda engelska alternativet. Du borde alltså få båda alternativen.

Jag kan dock välja svensk undertext när det gäller just den titeln. Men det gällde inte undertexterna utan valbart talspråk.

Jaha. Okej.
Några filmer jag skulle ha viljat se, har inte haft svensk undertext.
Det går bra, men är märkligt.
Citera
2021-02-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly

Jag skickade en rapport, nu får jag också båda alternativen, så jag gissar att de rättade till det.
Citera
2021-02-12, 04:49
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jaha. Okej.
Några filmer jag skulle ha viljat se, har inte haft svensk undertext.
Det går bra, men är märkligt.
Har du tittat efter vad du valt för ”föredraget språk” eller vad det nu kan heta under inställningarna.

Tidigare i tråden har vi kommit fram till att titlar då försvinner, dvs de visas endast för de som ska ha förmåga att förstå den.
Citera
2021-02-12, 06:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Har du tittat efter vad du valt för ”föredraget språk” eller vad det nu kan heta under inställningarna.

Tidigare i tråden har vi kommit fram till att titlar då försvinner, dvs de visas endast för de som ska ha förmåga att förstå den.

Hrm. Kanske har valt engelska.
Ska se senare.
Tack för tipset!
Citera
2021-02-26, 17:31
Avslutad
För övrigt har jag bestämt mig för att inte se en enda film eller serie som kan betecknas som "woke".

En nyligen struken Netflix-serie är "Bridgerton".

Om lusten blir obetvinglig - efter brittiska serier från imperiets storhetstid - så ser jag hellre om Downton Abbey. Så skall bra tv-serier utformas: En miljard avsnitt som handlar om hur legioner av tjänare städar ett stort hus på landet. Eller tänder brasor i de aningen fuktiga och dragiga rummen.

I övrigt lär det snart inte finnas några serier kvar att titta på, för den som ogillar Woke. Förutom Yellowstone, men den håller en kvalitetsnivå som väger upp en hel del.
Citera
2021-03-01, 00:53
Medlem
Netflix har blivit så jävla PK på senare tid.
Senast redigerad av Globalist 2021-03-01 kl. 01:04.
Citera
2021-03-01, 01:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globalist
Netflix har blivit så jävla PK på senare tid.

Ja. Trist.
Bläddrade för ett par veckor sedan. Hittade då en indisk serie som såg bra ut.
Det första man möts av är en text där Netflix beklagar sig över innehållet i serien då den kan vara provocerande för muslimer.
Citera
2021-03-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ja. Trist.
Bläddrade för ett par veckor sedan. Hittade då en indisk serie som såg bra ut.
Det första man möts av är en text där Netflix beklagar sig över innehållet i serien då den kan vara provocerande för muslimer.

Hur vanligt är det med sådana varningstexter på Netflix då? Aldrig hört talas om det tidigare, eller sett det. Googlade, och kunde bara se att 13 reasons why har fått varningstext, medan The Crown inte fick det. Beror tydligen på att 13 reasons why innehåller en del obehagligt material (men att känsliga tittare varnas är ingen nyhet, eller exklusivt för Netflix), samt för att det tidigare kom kritik för att man ”glamouriserar” självmord.

Liknande varningstexter finns på Disney+ i alla fall, och några kortfilmer har fått bortklippta scener. Men det verkar vara vanligare där än på Netflix.
Citera
2021-03-04, 07:05
Medlem
Vet någon om jag kan använda en VPN för Netflix även om jag delar konto med andra? Mina föräldrar betalar för abonnemanget men jag har ett konto där, kan jag köpa VPN och använda Netflix så utan att det blir några problem med deras konto?
Citera
2021-03-12, 08:19
Medlem
https://www.dn.se/kultur/netflix-testar-satt-att-stoppa-kontodelning/
"Strömningsjätten Netflix testar nya system för att hindra användare från att dela konto med personer utanför hushållet.
Bland annat så har användare rapporterat att de vid inloggningstillfället fått bekräfta att de är kontoinnehavare, via ett mejl eller sms som sänds ut."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in