2021-01-05, 01:16
Medlem
MrsVanity1s avatar
Varför har Netflix i Sverige så litet utbud jämnfört med andra länder ?
Läste en artikel i aftonbladet tror jag det var att man fick lite för pengarna jämnfört med andra länder ?
Om det stämmer ,varför är det så ??
Varför ska vi ha mindre filmer och serier och dokumentärer att välja på.
Och nu är det ju torka och varit länge.
Sällan det kommer något nytt förutom för barn möjligtvis.
Tycker det gått ner sig.
Senast redigerad av MrsVanity1 2021-01-05 kl. 01:38.
Citera
2021-01-07, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Varför har Netflix i Sverige så litet utbud jämnfört med andra länder ?
Läste en artikel i aftonbladet tror jag det var att man fick lite för pengarna jämnfört med andra länder ?
Om det stämmer ,varför är det så ??
Varför ska vi ha mindre filmer och serier och dokumentärer att välja på.
Och nu är det ju torka och varit länge.
Sällan det kommer något nytt förutom för barn möjligtvis.
Tycker det gått ner sig.

Skaffa vpn så får du usas utbud om du vill
Citera
2021-01-07, 15:22
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Skaffa vpn så får du usas utbud om du vill

Nån du kan rekommendera?
Citera
2021-01-07, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nån du kan rekommendera?

Nordic VPN är bra!

/End of OT
Citera
2021-01-10, 18:59
Medlem
Lamperouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är det värt att ha Netflix egentligen. Kostar 109 kr månaden. Hittar typ en film i månaden värd att se. Kollar nästan aldrig på serier heller. Varför kan de inte bara ha "alla" filmer (som Spotify med musik). Nä jag avsluta nu. Hoppas det kommer något bättre snart.

Tycker det är smidigare att tanka ner allt med gamla hederliga torrents istället.
Citera
2021-01-10, 19:31
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är det värt att ha Netflix egentligen. Kostar 109 kr månaden. Hittar typ en film i månaden värd att se. Kollar nästan aldrig på serier heller. Varför kan de inte bara ha "alla" filmer (som Spotify med musik). Nä jag avsluta nu. Hoppas det kommer något bättre snart.
Amazon är mer prisvärt än Netflix med 65:-/månad, i synnerhet om man även gillar äldre filmer.

Btw så betalar jag 159:- för netflix bara för att ha uhd. Angående kvaliteten så på min tv så ser amazons HDR10+ bättre ut än netflix dolby vision.
Citera
2021-01-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Amazon är mer prisvärt än Netflix med 65:-/månad, i synnerhet om man även gillar äldre filmer.

Btw så betalar jag 159:- för netflix bara för att ha uhd. Angående kvaliteten så på min tv så ser amazons HDR10+ bättre ut än netflix dolby vision.

Amazon Prime är visserligen billigare än Netflix, men jag vet inte om jag skulle kalla det mer prisvärt. Jag är exempelvis inte helt nöjd med att det inte finns svensk undertext på allt, att utbudet är brett men relativt dåligt och att användarvänligheten är usel. Allt i utbudet är inte dåligt, det finns vissa saker som trots allt är bra. Men det mesta är dåligt eller ointressant. Användarvänligheten är usel, och Netflix är betydligt bättre på den fronten. Har man dessutom barn så har Netflix bättre utbud än Amazon Prime. Jag är så pass missnöjd med Amazon Prime att jag inte tycker att det är värt 65 kr i månaden, även om det vore billigare än Netflix.
Citera
2021-01-25, 20:57
Medlem
Är det bara jag som tycker att Netflix 4k filmer ser riktigt sunkiga ut?
Har kollat på 4k videos på Youtube och skillnaden är enorm, verkligen inte värd de 159kr/månad som abonnemanget kostar, sen att utbudet av 4k filmer är uselt gör inte saken bättre.
Citera
2021-01-25, 21:15
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har kollat på 4k videos på Youtube och skillnaden är enorm, verkligen inte värd de 159kr/månad som abonnemanget kostar, sen att utbudet av 4k filmer är uselt gör inte saken bättre.

Ser väldigt bra ut på min LG 4K Smart TV.
Håller med om att det inte är nåt vidare utbud på 4K material dock.

För mig är det dock värt 159kr då morsan använder också använder mitt konto och jag får gratis Viaplay i utbyte
Citera
2021-01-31, 22:19
Medlem
duden83s avatar
Hej,

Hur får jag Amerikanst (USA) Netflix?
Har testat med "NordVPN" men den verkar upptäcka att jag har en VPN.
Tips?
Citera
2021-02-04, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Jag har en Sony Xh95 tycker det är bra kvalite på 4k videos. Men utan tvekan är det bättre kvalite på youtube. Jag är dock ingen expert.. kanske tycker de mesta ser bra ut då jag gått från en katastrofal tv till min nuvarande.
Citera
2021-02-11, 06:05
Medlem
Jag försökte just kolla på News of the World på Netflix, en western med Tom Hanks, och upptäckte att det endast gick att ha talet som tyska, franska och syntolkad engelska. Vanlig engelska var omöjligt.
Irriterande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in