Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Vet inte var du sett den aggressionen? Blir DU irriterad för att folk diskuterar Skandiamannen i Skandiatråden? Eller blir du irriterad för att man ifrågasätter Skandiateorin?
Problemet med Skandiateorin är att det finns ingenting som ger stöd för den. Ingenting. TP skrev en bok full av fria fantasier helt utan stöd någonstans. KP har hittat på indicier som är så skrattretande svaga och dåliga så man undrar verkligen hur han kunde vara spaningsledare.
Kanske blir han irriterad över vissa av er som tramsar på om SEkter och liknande.
Ni som icke tror på SE-spåret får ändå räkna med att det i denna Skandiamannentråd finns personer som tror på honom som GM,
Även om man har en helt annan åsikt och andra teorier så måste man acceptera att det är så.
Värst är ju ni som bergsäkert säger att det inte var SE eftersom han var gift och 52år och uppåallt detta var han ju grafiker också.
Ni har inga som helst argument för att han var ett oskyldigt vittne det finna inget som på något sätt fastslår att det var så det är bara er tolkning och i många fall önskning.
Jag har skrivit det flera gånger du skulle bli mycket trovärdigare om du skrev jag tror inte ett dugg på SE som GM av det och det skälet MEN han kan ändå inte helt uteslutas då inget i materialet utesluter honom.
Det vore ärligt och trovärdigt istället för att raljera över oss som ser på saker annorlunda.
Vissa av er verkar bara ha en agenda och det är att försöka fria SE från misstankar trots att ni vid det här laget borde ha sett att det faktiskt inte går att göra det utifrån det vi vet om fallet.
Sedan gör var och en sina egna bedömingar och värderingar MEN om du inte ser några indicier alls mot SE så förstår jag inte hur du kan se några mot någon annan kandidat heller.
Då det inte finns någon annan av oss känd presumtiv GM som är ens i närheten av att ha samma mängd indicier mot sig som SE.
Vissa av er borde nog släppa prestigen och acceptera att vi inte vet och inte SE kan uteslutas hur simpel det svaret på gåtan än vore.