Citat:
Ursprungligen postat av
Mestroni
Intresant med extrakt! Får jag fråga hur du gör det?
Självklart! Jag tar cirka 150gram kratom, blandar det i exempelvis en matlåda, med 2 teskedar per 25gram, i detta fallet alltså 12 teskedar citronsyra eller etanol. Jag har använt aceton också, det kanske inte är så bra men det har fungerat x)
Sen tillsätter man vatten och blandar ORDENTLIGT tills det får en konsistens utav lera, fortfarande formbar alltså inte rinnande(Men hellre mer åt det rinnande hållet än åt det fasta hållet). Sedan in i frysen i 1-2 timmar för att frisätta alkaloiderna bättre. Sedan tar jag ca 5dl vatten i en kastrull, lägger i det frusna kratomet, sjuder i minst 30 minuter, brukar köra i 45 cirka. Det får INTE koka, då förstör du allting, det ska max bubbla pyttelite, sedan filtrerar du med en kökshandduk, eller en safthandduk. Kramar ut det ordentligt, låt det svalna lite innan så man kan pressa ordentligt med nävarna. Sedan får du en ganska fin vätska som faktiskt luktar ganska gott. Det skulle man kunna dricka som té och bli påverkad. Men nästa steg är att hälla i allt detta, helt utan att det är något löv som hänger med, och låta det sjuda i kastrullen länge, kan ta mer än en timma. kanske 2 till och med. Det ska likna smält socker fast fortfarande vara ganska vattnigt. Vid detta steget borde du ha runt en dl vätska kvar, säkert till och med mindre än så.
Nästa steg är att hälla ut allt i en stor glasform, så vätskan sprider ut sig med så tunt lager som möjligt. Sedan in i ugnen på 80 grader. Där ska det stå i flera timmar tills det återstår ett lager av hårt kratom-extrakt. Det brukar vara svårt att få loss från formen, mitt tips är att använda rakblad och skrapa som bara den, det kan ta ett tag. Men sedan har du runt 20 gram extrakt som motsvarar 150gram kratom. Det är alltså runt 13 gånger mer potent än vanlig kratom! Sedan brukar jag använda mig utav en kapsel-maskin för att fylla kapslar. Fungerar kanonbra!