Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Ja, Ebba är en intelligent och allmänbildad människa, eller inte, antar att hon kanske fått hjälp att smida denna morallösa affär av tidigare församlingsvänner.
Ett citat ang hennes allmänbildning:
”Gösta Berlings saga, Giftas och Gentlemen... Ebba Busch Thor, partiledare m anspråk på statsministerposten, klarade ingen av författarna. Jag har fortfarande inte hämtat mig (Aktuellt igår)”,
skriver författaren och journalisten Ingrid Carlberg.
Jag är hyfsat intelligent, har pluggat i 18 år av mitt liv på heltid. Jag gillar att läsa. Läser ett par böcker i veckan, men kan helt allvarligt säga att jag aldrig hört talas om Giftas eller Gentlemen. Det var inget vi läste i skolan heller. Man utvecklar en smak för vilken typ av böcker man gillar och i mitt fall går Nobelpristagarböckerna oftast fetbort. Det är författare som vältrar sig i svåra ord för svåra ords skull, istället för att ha något att berätta.
Så varför är det så otroligt att inte kunna svara rätt för Ebba? En bättre fråga är väl vad hon läser för böcker och dra en slutsats från det?
Och även om hon är obildbar som person, så hindrar det väl inte partiet att ha ambitioner om att kommande generationer ska prestera bättre än henne?
Fan, riksdagen är full av klappmongon som inte haft riktiga jobb och med nöd och näppe klarar av att skriva sitt namn på högskoleprovet eller någon annans lagförslag. Vi har en statsminister som inte ens klarade av att svetsa och honom låter vi leda landet?
Men det var ett sidospår och nu får jag väl smisk av en mod igen :-)
Har Ebba begagnat sig av omoral i denna affär? Det kan vi omöjligen svara ett säkert ja eller nej på. Ingen här är tankeläsare och vet på riktigt hur Ebba tänkte och varför hon genomförde affären som hon gjorde.
Med tanke på hur opålitlig Esbjörn verkar, så kan hon ju ha gått med på allt han ville där och då. Han ville att hon skulle ordna allt det praktiska.