2021-02-19, 19:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Du missade att även Expressen helt plötsligt nu adderat bilder från Esb:s hus/tomt som inte funnits tidigare, som pekar i annan riktning, så även Expressen börjar nu alltså ordna en reträttväg liksom Ab tidigare gjorde med sin video...

Läste bara vad som Brännström skrev om jag ska vara ärlig, kollade aldrig på några bilder.

Det är ju klart att Expressen måste börja planera för den pudel de måste göra snart, ju mer som kommer fram desto mer blir deras tidigare artiklar lite väl pinsamma, de har ju helt missat ett öppet mål när det gäller vilka som är "the bad guys" i den här historien, måste kännas lite skämmigt att Flashback hade hela plotten klar så djävla långt före dem.
2021-02-19, 19:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Sluta jiddra börja trolla... Läs inlägget hon skrev,,,, «han har engagerat sig i flera fall med misstänkta våldtäktsmän och även fallet runt julian assange»

Han e ju inte ens dömd.. Vad håller hon på med? Inte bara julian assange, alla andra hon hänger ut som en politisk ledare för ett kristet parti... Hur kan hennes väljare acceptera detta?
Även betyder inte inklusive.
Hade Assange haft ett riktigt ombud hade denna rått honom att gå på även det andra förhöret, då hade det konstaterats att det saknades grund till åtal.
Han hade kunnat njuta livet som en fri man.
I stället skrämde Binninge skiten ur Assange, med ett katastrofalt resultat.
2021-02-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ja, S-kvinnan Lina Stenberg har varit en villig megafon för sexualförbrytaren Johann Binninges lögner. Det är när man kan smutskasta en politisk motståndare som en S-kvinna kan hamna i samma båt som en sexualförbrytare. Tydligare är så är inte den moraliska kompassen hos jämställdhetsförespråkaren Lina Stenberg.

Två fel blir aldrig ett rätt.
Oavsett om någon begått sexualbrott eller fuskat med skatten och straffats för detta, eller ej. Så är det ett lagbrott att misskreditera.
Inte gör det saken bättre om man som Ebba har en tro där andra kan be om syndernas förlåtelse.

Överkurs ?
Jo men absolut. Men det är tyvärr där vi befinner oss
2021-02-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
nej vi har inte sett någon annan värdering, jag har ca 17 år i fastighetsbranschen så jag känner mig ganska säker på min sak, jag hade lätt kunnat sälja den fastigheten för omkring 8 miljoner. Men det förstår jag inte är ett bevis, vi får helt enkelt vänta tills det kommer en annan värdering om det nu finns någon mäklare som vill ta på sig det jobbet och riskera bli uthängd.
De andra värderingarna finns redan och är underskrivna av professionella mäklare, inte anonyma Flashbackmäklare.
2021-02-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Det är inte jag som dömer Ebba utan presumtiva väljare.
Men det är väl ett mindre problem för dig som är redan frälst?
Du kan bara tala för dig själv, du är knappast något språkrör för alla andra.
2021-02-19, 19:59
Medlem
Citat:
De andra värderingarna finns redan och är underskrivna av professionella mäklare, inte anonyma Flashbackmäklare.

Dom mäklarna som du refererar till.
Har dom några namn och vem skickade mäklarna dit ?
2021-02-19, 20:00
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Enl advokatens sammanfattning ska Esbjörn ha ”hög kognitiv funktionsnivå”.
Jag hade gärna sett det preciserat.
Har svårt att tro att han har en IQ över den sk normalzonen. Det skulle man kunna kalla "hög". Annnars är det brukligt att man talar om genomsnittlig eller något över genomsnittet, men inom normalzonen.
Men den slutsats man kan (och ska) dra är väl att Esbjörn inte är dement.

Bara så att vi är på det klara med att intelligens och kognitiv förmåga inte är samma sak.
2021-02-19, 20:01
Medlem
Citat:
Du kan bara tala för dig själv, du är knappast något språkrör för alla andra.
Nej, där har du rätt.
Jag kan inte tala för alla andra men jag är rätt säker på att allmänheten tolkar detta efter vad dom ser på kvällstidningarnas löpsedlar/FB sidor.
Nämligen detta!
Ebba vill lura en 80 åring på hans fastighet?
Hur länge har du röstat på KD?
2021-02-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Två fel blir aldrig ett rätt.
Oavsett om någon begått sexualbrott eller fuskat med skatten och straffats för detta, eller ej. Så är det ett lagbrott att misskreditera.
Inte gör det saken bättre om man som Ebba har en tro där andra kan be om syndernas förlåtelse.

Överkurs ?
Jo men absolut. Men det är tyvärr där vi befinner oss
Vem är misskrediterad? Binninge är dömd för sexualbrott och nolltaxerare. Borde man inte få säga det? Han och våldtäktsdömde Billy Butt startade Rättssäkerhetsorganisationen där även Monika Pernrot Lüllmaa är aktiv. De har alla något gemensamt.
2021-02-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Dom mäklarna som du refererar till.
Har dom några namn och vem skickade mäklarna dit ?
Självklart har dom namn. Spelar det någon roll vem som beställer en värdering? Då får vi nog passa oss om det lämnas in en som är beställd av Binninge och underskriven av Lüllmaa.
2021-02-19, 20:07
Medlem
Citat:
Vem är misskrediterad? Binninge är dömd för sexualbrott och nolltaxerare. Borde man inte få säga det? Han och våldtäktsdömde Billy Butt startade Rättssäkerhetsorganisationen där även Monika Pernrot Lüllmaa är aktiv. De har alla något gemensamt.
Det är förtal att hänga ut någon i syfte att skada någons anseende, vilket är syftet här, oavsett om det man säger är sant eller inte. Eftersom hon är partiledare och har många följare så får det stor spridning och det ökar risken för att man faktiskt kan bli dömd för förtal.
2021-02-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Nej, där har du rätt.
Jag kan inte tala för alla andra men jag är rätt säker på att allmänheten tolkar detta efter vad dom ser på kvällstidningarnas löpsedlar/FB sidor.
Nämligen detta!
Ebba vill lura en 80 åring på hans fastighet?
Hur länge har du röstat på KD?
Allmänheten läser artikeln och förstår vad det handlar om, det är uppenbart.
En 80-åring pressas att svika sitt avtal och hindras att sälja sitt hus.
Vad angår det dig vilket parti jag röstar för, i Sverige finns det en lag som säger att avtal ska hållas och en som förbjuder efterforskning av hur människor röstar.

Du hedrar inte någon av dessa lagar och det talar direkt om för mig vad du är för sort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in