Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Du ringde aldrig Vägverket, eller hur?
Inte ringer dom dig, det är ditt ansvar att veta var du ställt den och veta att där blir den bortforslad.
Du har varken körkort eller bryr dig så mycket om bilarna då de är skrotfärdiga redan.
Varför står dom lite överallt kring Stockholm, när du inte har papper eller bor i närheten?
Inte har du heller öppnat kravbrev eller fogdens brev, med räkningarna över "gratis" skrotning.
Bilmålvakt kallas det, även ett fult uttryck finns för dessa bilar om du själv lämnat dom lite överallt kring kända adresser p*ndaråken.
Paragrafryttare är beröm från dig.
haha
Den stod inte fel, eller i vägen alls. Bilar blir inte bortforslade på landet efter några timmar - vilken verklighet lever du i? Bor du på hem eller knappt lämnas mammas hus?
Självklart ringde jag vägverket, de bad om ursäkt att de inte kollat med polisen.
Inga kostnader till mig.
Stockholmsbilen var parkerad hos tidigare hyresvärd, fått ok.
Det blev inbrott i den, skadegörelse, och blev uppringd av värden sedan när jag sa jag var inte säker på pappersbiten sa han det var lugnt och att det ordnade sig.
Slapp betala - de gjorde nån hänvisning till akut lösning krävs pga trasig bil o inga kostnader på mig.