2021-02-08, 10:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kallsinniga paret D
HD visade, i mitt tycke, ett kallsinnigt beteende när hon återloggade cacherna Lena raderade och jag har full förståelse för om fuskloggningarna upplevs som kränkningar mot Lena av hennes efterlevande.

Jag tror inte jag är ensam om att uppfatta paret Davidss*n som märkligt okänsliga och kallsinniga när man får se att de inte ens kunde låta bli Lenas yngsta sons cache Solkrök*n som dessutom försvann i samma period som Lenas cache My Real Six-string förstördes.

Den som var först till sonens cache var naturligtvis SD och därför borde även HD haft en "automatisk" FTF på den när hon tillgodogjorde sig parets tidigare loggar, men det syns inte registrerat. Tog Lena eller Ar*n bort HD:s logg? HD har varit till cachen med sin mamma BA efter att SD tog på sig att ordna en ny behållare till Ar*ns cache på hans födelsedag -19 och tillika på årsdagen Lena upptäcktes vara försvunnen.

Minimann*n's Solkrök*n
SD logg 10 aug -14: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3d4e8d5a-ce6e-44b9-a655-8faf0812c7ca
HD logg 2 feb -20 : www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=50c8e7d3-f68c-4ae4-abd9-874615f0b3da
Äldre inlägg men nu är den borta igen?
Försvann samtidigt med six string.
SD är där och fixar på årsdagen av mordet och sonens födelsedag. Fy fasen vilket datum...
HD är där och loggar i feb 2020.
Två som loggat sen borta igen nån gång mellan maj och okt.

"Misstänkt borta. Vi letade ett tag utan resultat
2/7/2021

"Hittad med Malgon. Ingen burk och bok fastfrusen

10/8/2020
Unfortunately, we couldn't find it. Maybe the cache was taken by kids
Senast redigerad av develi 2021-02-08 kl. 10:41.
Citera
2021-02-08, 10:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag kan hålla med dig om att LW är lite konstig.. lite "vingklippt" och utnyttjar människors godhet (möjligen).
Det rättfärdigar inte mord.. simpelt
Du får det att låta som att LW får skylla sig själv vilket är jättekonstigt.
Vilket får mig att undra, hur mycket är du inblandad i detta.

SD spelade ett spel.. vad erbjöd han utöver silver och guld, det är vad jag tycker är intressant.
Hade han något mer att erbjuda ? Mord möjligen.. (Mengarna tillbaka)

Jag har aldrig påstått att det rättfärdigar mordet. Inget rättfärdigar mordet. Men det kan vara en förklaring till varför mordet skedde och det hade LW en chans att påverka.
Citera
2021-02-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här var intressant, får läsa igenom lite noggrannare när jag har tid.

Om det nu är så att det har raderats efter Lenas död, kan det finnas spår?

Viktigt observandum, att Lena skriver till RN att mailadressen l*ena@w*esstrom.se är den adress som
hon själv menar att hon har bäst koll på, men det senaste mailet är skickat 2017. R*oger N*ordins mail borde också återfinnas någonstans.

Också väldigt intressant att du hittade att ett mail är skickat till s*aabst*fanspam@gmail.com. Jag har letat uppgifter om denna adress i FUP, men inte lyckats. Jag tror ju inte att Lena raderade mail mellan henne och SD.

När började de använda Telegram nu igen?

Har en notering ang Telegram:
2017-04-06 SD vill ej prata mer i öppna forum :”då det hålls emot honom”
De börjar därefter skriva i Telegram på SDs begäran

Tror Messenger också använts för att skicka underlag från LW till bla FR, JA mfl

Egentligen är det bara att dubbelkolla med deras inkommande och utgående post mot LWs plattformar.
Senast redigerad av viperstyle 2021-02-08 kl. 10:34.
Citera
2021-02-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har en notering ang Telegram:
2017-04-06 SD vill ej prata mer i öppna forum :”då det hålls emot honom”
De börjar därefter skriva i Telegram på SDs begäran

Tror Messenger också använts för att skicka underlag från LW till bla FR, JA mfl

Egentligen är det bara att dubbelkolla med deras inkommande och utgående post mot LWs plattformar.

Vi kan notera att även detta datum sammanfaller med fulkontonas tillblivelse i samband med att HD avslöjade relationen. Enligt UW i förhör i tingsrätten så instruerade SD LW redan samma dag som HD begärde blockad, eller möjligen dagen efter hur de skulle kunna fortsätta hålla kontakt utan HDs kännedom. SD vill att allt raderas. LW vill spara. SD vill använda Telegram. LW vill använda mejl.
Citera
2021-02-08, 10:52
Medlem
Citat:

Viktigt observandum, att Lena skriver till RN att mailadressen l*ena@w*esstrom.se är den adress som
hon själv menar att hon har bäst koll på, men det senaste mailet är skickat 2017. R*oger N*ordins mail borde också återfinnas någonstans.

Också väldigt intressant att du hittade att ett mail är skickat till s*aabst*fanspam@gmail.com. Jag har letat uppgifter om denna adress i FUP, men inte lyckats. Jag tror ju inte att Lena raderade mail mellan henne och SD.

Om ev. tekniska spår av en radering vågar inte jag uttala mig om. Teknik är inte min starka sida, jag är mer den som läser, analyserar och sammanställer text. Enligt fup kan man inte se om det är raderat, men med Avels eminenta it-kunskaper får vi kanske ett annat svar? Oavsett bör man kunna fråga några i hennes närmsta krets och då givetvis RN i första hand ifall de skickade mejl till LW sista tiden och vilken mejladress de brukade använda till henne. Det kan ju vara så att RN har slängt det mejlet själv, men om han vet med sig att han har skickat så ska det ju finnas i en av inkorgarna.
Citera
2021-02-08, 11:38
Medlem
MrBubss avatar
Undrar om någon vet när det blir förhandlingar i Hovrätten och hur många rättegångsdagar som är planerade?
Citera
2021-02-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om du läser hennes konversationer med vänner i FUP så ser du att hon berättar om hur elak SD är som utnyttjat henne i sex år och lovat en massa saker som han inte hållit. Det är detsamna som hennes supportar driver i tråden. Att hon är ett stackars offer utan eget ansvar.

Vännerna berättar om fysiskt våld och hot från SD. De berättar inte att det berodde på att LW hotade med att avslöja affären för HD. Det berättade hon tydligen inte för dem. Istället sa hon att det berodde på anmälningarna.. Den ena hade hon tagit tillbaka och den andra var nedlagd så varför skulle han hota henne p.g.a. dem?

Hon berättade inte heller att han mordhotat hennes barn men att hon trots det tvingade till sig umgänge med honom genom hot.

Ok, jag skriver det för 3:e och sista gången till dig nu: Det handlar om ny anmälning där de äldre hade ingått. Det framgår klart och tydligt i MÖS förhör i TR.

I över 1 år efter otroheten avslöjas fortsätter tjafset ihärdigt från honom (fast första anmälan här var redan passé och en 2:a kom senare) samtidigt som han fortsätter ”käka kaka” och ligga för att få kontroll på hennes planer med anmälan genom spionera i telefon och data.

Skulle det konstanta tjafset från honom handla om hot av att avslöja otrohet, som redan innan tjafset om det samma, då var avslöjad?
Skulle inte tro det.

Det som framgår är att LW frigör sig från honom på slutet men han biter sig fast i det gamla spåret.

Skulle inte förvåna mig om han inte ser situationen helt klart här utan låst sig och blivit paranoid på kuppen av alla år av lögner och svek. ”Ingen går att lita på, alla vill komma åt mig” tänk. Bättre förekomma än förekommas typ.

Med paranoia hör även kontroll och övervakning av närstående till.
Senast redigerad av viperstyle 2021-02-08 kl. 11:51.
Citera
2021-02-08, 11:49
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det rättfärdigar mordet. Inget rättfärdigar mordet. Men det kan vara en förklaring till varför mordet skedde och det hade LW en chans att påverka.

Låter då som SD är så arrogant att han har

Gudskomplex:

”Gör du si låter jag dig leva, gör du så ska du dö”

SDs brist på självkontroll är hans business och enbart hans avsvar.
Citera
2021-02-08, 12:02
Medlem
Citat:

Ps, någon dag efter att jag hade nämnt adressen i höstas så var det någon som gjorde en sammanställning. Minns inte vem. Om jag söker i AB 164 får jag följande träffar, kanske det finns fler? Men det är inte många, några stycken och i varje fall två är kopplade till själva redovisningen av kontot. Man kan urskilja att hon använder kontot när hon inte får respons i gängse kanaler. Jag hittar ingen förekomst i IT-protokollet för SD.

SD skriver det första gången (dvs första förekomsten i fup)
2017-05-02 08:26 - L*na W*ssström: Så hur ska du få den?
2017-05-02 08:27 - St*fan D*vidsson: Ge mig lösenord till din mail
2017-05-02 08:27 - L*na W*ssström: Haha
2017-05-02 08:27 - St*fan D*vidsson: Eller säg vad det ska stå
2017-05-02 08:27 - St*fan D*vidsson: Kan skriva antingen i tgs eller 84s
2017-05-02 08:30 - St*fan D*vidsson: Dela till s*bst*fanspam@gmail

LW använder det vid två tillfällen, båda gångerna i anslutning till att hon först skickar till andra mejladresser för att få kontakt med SD.

Från: L*na W*sström <l*na@w*sstrom.se>
Till: ["s*abst*fanspam@gmail.com"]
Ärende: du borde ha dina signaler på
Datum: den 13 december 2017 22:49:54
för får jag ingen respons fortsätter det - som du vet

Från: L*na W*sström <l*na@w*sstrom.se>
Till: ["s*abst*fanspam@gmail.com"]
Ärende: svara nu då
Datum: den 23 februari 2018 23:13:19
inget meddelande bifogat

Någon gör sökningar 7 oktober 2018 på L*enas googlekonto "Google Apps for Work" (dvs efter LWs död)

7 okt. 2018 13:05:19 EEST
Sökte efter st*fan

7 okt. 2018 13:05:01 EEST
Sökte efter efter s*abst*fanspam@gmail.com

7 okt. 2018 13:04:55 EEST
Sökte efter s*abst*fanspam@gmail.com

7 okt. 2018 13:04:47 EEST
Sökte efter davi
7 okt. 2018 13:04:40 EEST
Senast redigerad av piastrone 2021-02-08 kl. 12:05.
Citera
2021-02-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Vi kan notera att även detta datum sammanfaller med fulkontonas tillblivelse i samband med att HD avslöjade relationen. Enligt UW i förhör i tingsrätten så instruerade SD LW redan samma dag som HD begärde blockad, eller möjligen dagen efter hur de skulle kunna fortsätta hålla kontakt utan HDs kännedom. SD vill att allt raderas. LW vill spara. SD vill använda Telegram. LW vill använda mejl.

Ja man ser klart att SD är initiativtagaren och drivande part i frågan om ”fulagenda” med behändiga Telegram.

Ja du har nog helt rätt om sambandet med datum i fulkonton. Det är nog ingen tillfällighet.

Misstänker att han här ”städar” bort besvärliga saker som kan hållas mot honom i alla fulkonton, LWs konton och även från HDs konto för att sen övergå helt till Telegram med saker av ”känslig natur”.

Går helt i linje med hur han till synes fungerar: Inget ska kunna hållas mot honom och det är inte hans fel.
Citera
2021-02-08, 12:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ok, jag skriver det för 3:e och sista gången till dig nu: Det handlar om ny anmälning där de äldre hade ingått. Det framgår klart och tydligt i MÖS förhör i TR.

I över 1 år efter otroheten avslöjas fortsätter tjafset ihärdigt från honom (fast första anmälan här var redan passé och en 2:a kom senare) samtidigt som han fortsätter ”käka kaka” och ligga för att få kontroll på hennes planer med anmälan genom spionera i telefon och data.

Skulle det konstanta tjafset från honom handla om hot av att avslöja otrohet, som redan innan tjafset om det samma, då var avslöjad?
Skulle inte tro det.

Det som framgår är att LW frigör sig från honom på slutet men han biter sig fast i det gamla spåret.

Skulle inte förvåna mig om han inte ser situationen helt klart här utan låst sig och blivit paranoid på kuppen av alla år av lögner och svek. ”Ingen går att lita på, alla vill komma åt mig” tänk. Bättre förekomma än förekommas typ.

Med paranoia hör även kontroll och övervakning av närstående till.

Har du läst LWs mail till HD som var färdigt att skicka?

Har du läst SD och LWs konversationer i FUP med konstanta hot från LW att avslöja att affären fortsatt efter det första avslöjandet och hot om polisanmälningar om han inte gjorde som hon befallde?

Det var inte SDs tjafs som fortsatte. Det var LWs hot och krav som fortsatte ihärdigt. Trots att SD sa till henne att han inte ville ha henne även om HD inte tog tillbaka honom. Det vägrade LW tro på, enligt vad hon skrev till någon vän. Hon var så självgod att hon inte kunde fatta att det fanns någon man som inte ville ha henne. Att någon valde HD framför henne var obegripligt för henne. Hon som enligt egen utsaga var det bästa ligg som alla hennes män hade haft.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-08 kl. 13:27.
Citera
2021-02-08, 13:54
Medlem
Citat:
Har du läst LWs mail till HD som var färdigt att skicka?

Har du läst SD och LWs konversationer i FUP med konstanta hot från LW att avslöja att affären fortsatt efter det första avslöjandet och hot om polisanmälningar om han inte gjorde som hon befallde?

Det var inte SDs tjafs som fortsatte. Det var LWs hot och krav som fortsatte ihärdigt. Trots att SD sa till henne att han inte ville ha henne även om HD inte tog tillbaka honom. Det vägrade LW tro på, enligt vad hon skrev till någon vän. Hon var så självgod att hon inte kunde fatta att det fanns någon man som inte ville ha henne. Att någon valde HD framför henne var obegripligt för henne. Hon som enligt egen utsaga var det bästa ligg som alla hennes män hade haft.

Hur kan du veta såna detaljer? Fantastiskt att kunna veta vad andra tänker och deras intentioner utan att ha frågat. Var hittar man det annars i för texter? Lämna gärna källhänvisning. Har du ingen sådan så lägger jag in det du skriver i kategorin elakt skvaller.

PS. Hon skickade inte det omtalade mejlet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-08 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in