Jees.
Vi betalar varje månad för CMore, Discovery+, Netflix, HBO, Drakenfilm, ViaPlay, Spotify, Triart, Bredband, surf på telefon samt Public Service.
2 Patreons.
Enstaka köp varje månad via SFAnytime samt ITMS.
Inga tidningar i någon media, förutom Agent X-9.
Citat:
Ursprungligen postat av
potatislandet
Här är vi båda på kärnan i utmaningen framöver enl mig. Det är extrem konkurrens på vår lilla marknad och hushållen i Sverige kommer till slut behöva välja, man kan inte ha alla abonnemang. CMORE, Viaplay, Netflix, Disney+, Dn-abonnemang, Aftonbladet Plus, Spotify... Bredbandskostnader och mobilräkning.
Riskerar bli en kostnadsfälla för hushållen. Antingen gör man sina val eller så kommer aktörer falla bort på sikt då konkurrensen är för hård. Jag som gillar sport tycker det börjar bli lite segt att behöva sitta med 2-3 abonnemang.
När det kommer till abonnemang för nyheter förstår jag inte varför tidningar oavsett om det är lokaltidningar eller kvällstidningar jobbar med månads-abonnemang. Jag tror dom skulle tjäna mer på att även erbjuda mikrobetalningar, dvs du betalar 3, 5 eller 10 kr för en specifik artikel.
Reklamintäkterna kommer minska i takt med allt det här men än så länge är dom så pass viktiga eftersom tittandet finns kvar i TV-kanalerna.