2021-02-06, 10:55
Medlem
Hombre-de-Skandias avatar
Har nån länk till klippet där Fredrik Lindstörm är med och tävlar och drar på tian men kommer inte på vad Maltas huvudstad heter?
Citera
2021-02-06, 13:56
Medlem
Bedrövligt av Glans/Abadi att inte ta Kristianstad på 10 p. som jag gjorde. Där förlorade de matchen. Glans är rätt bra men alldeles för försiktig med att dra.
Citera
2021-02-06, 14:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Bedrövligt av Glans/Abadi att inte ta Kristianstad på 10 p. som jag gjorde. Där förlorade de matchen. Glans är rätt bra men alldeles för försiktig med att dra.
Ja. Som skåningar hade dom nog det hela på känn tidigt. Tyckte också att Glans väntade onödigt länge med att vilja dra.
Citera
2021-02-06, 15:20
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surturrise
Jag minns inte exakt hur frågan löd, men gissade på John Locke som enligt engelska Wikipedia anses vara "father of liberalism". Men han var inte från Skottland som Adam Smith.
Ja man kan debattera vem som var liberalismens fader men man nämnde ju även verket the wealth of nations.
Citera
2021-02-06, 15:39
Medlem
Slakmotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hombre-de-Skandia
Har nån länk till klippet där Fredrik Lindstörm är med och tävlar och drar på tian men kommer inte på vad Maltas huvudstad heter?
https://youtu.be/zpgLNfrVPpA?t=225
Citera
2021-02-06, 16:51
Medlem
Kan dock förstå varför man var inne på John Stuart Mill som i lite mer populärvetenskapliga sammanhang brukar sägas vara liberalismens fader. Lite onödigt och vilseledande att kasta in den parametern nästan. På detta område är folks kunskaper grundskolelåga, och där har man väl alltid lärt sig att Mill är liberalismens fader.
Citera
2021-02-06, 17:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Har På Spåret blivit enklare senaste åren, eller är det bara att man har lärt sig mer själv? Tycker vissa frågor är lite väl lätta. Utom ledtrådarna på de höga poängen på resorna(10p, 8p), de är alldeles för svåra, åtminstone för mig.

Skönt att det är "vilket år" som gäller nu i de sista programmen. "Vem där" är både trist och långsökt. Jag missar nästan alltid på Vem Där. Utom när det var Charlotte Kalla, den tyckte jag var lätt.

Hur många poäng tror ni en svenne banan skulle få om hen körde tyst kupé? Hur allmänbildad är egentligen en genomsnittlig Svensson anno 2021?
Citera
2021-02-06, 18:52
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
En fråga: eftersom många ondgör sig över att artisterna allt som oftast är PK, vilka artister ska man då ta in som är icke PK?

Franska Trion är väl inte särskilt PK. Med stor sannolikhet vänster, men inte på ett ängsligt sätt med en vilja att alltid vara till lags. Det gäller förmodligen Hellacopters också.
Citera
2021-02-06, 19:21
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Franska Trion är väl inte särskilt PK. Med stor sannolikhet vänster, men inte på ett ängsligt sätt med en vilja att alltid vara till lags. Det gäller förmodligen Hellacopters också.

Hellacopters är inte politik, det är rock'n'roll, håll käft.
Citera
2021-02-06, 20:52
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Hellacopters är inte politik, det är rock'n'roll, håll käft.

Hur rock'n'roll är det att vara med i Jills veranda?
Citera
2021-02-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Har På Spåret blivit enklare senaste åren, eller är det bara att man har lärt sig mer själv? Tycker vissa frågor är lite väl lätta. Utom ledtrådarna på de höga poängen på resorna(10p, 8p), de är alldeles för svåra, åtminstone för mig.

Skönt att det är "vilket år" som gäller nu i de sista programmen. "Vem där" är både trist och långsökt. Jag missar nästan alltid på Vem Där. Utom när det var Charlotte Kalla, den tyckte jag var lätt.

Hur många poäng tror ni en svenne banan skulle få om hen körde tyst kupé? Hur allmänbildad är egentligen en genomsnittlig Svensson anno 2021?

Kanske hälften av vad de tävlande får? Adam Smith tex kunde nog inte många ute i stugorna.
Citera
2021-02-07, 08:45
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Har för mig att det fanns en ”På spåret-wiki” där någon hade sammanställt samtliga program (i hyfsat modern tid åtminstone) och frågor, musik, resultat, kommande program osv. Någon som känner igen?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_avsnitt_av_P%C3%A5_sp%C3%A5ret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in